هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

پلمپ دفاتر سال 99

دولت برای این که بتواند از پسِ هزینه‌های مختلف عمومی برآید نیاز به دریافت مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی دارد. در واقع برخی از امور عمومی وجود داشته که دولت برای تأمین هزینه‌های آن از افراد مختلف و مؤسسات و شرکت‌های تجاری مالیات دریافت می‌کند. از آن جایی که مالیات به عنوان یک تکلیف به حساب می‌آید، شرکت‌ها و افراد باید در اسرع وقت آن را پرداخت کنند تا شامل جرائم مختلف مالیاتی نشوند. طبق ماده 6 قانون تجارت ایران، کسانی که دارای شرکت هستند باید برای اعلام درآمد و هزینه‌های خود دفاتر پلمپ داشته باشند.

وجود پلمپ دفاتر نشان از این دارد که عملکرد مالی یک موسسه یا شرکت در طول یک دوره مالی به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. دفاتر پلمپ به عنوان یک معیار اساسی برای تعیین میزان دقیق مالیات، از سوی اداره مالیات است که دفاتر مربوطه توسط ممیز اداره مالیات مورد بررسی قرار می‌گیرد. دفاتر پلمپ مختلفی وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به دفتر روزنامه، کل، دارای و دفتر کپیه اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

دفتر روزنامه

قطعاً برای تأسیس و راه اندازی یک شرکت و برای شروع یک دوره مالی جدید نیاز به دفتر روزنامه احساس می‌شود و به عنوان یک الزام در فعالیت‌های شرکت شناخته می‌شود. دفتر روزنامه یک دفتر برای ثبت تمام فعالیت‌های مالی شرکت بوده که شامل معاملات، هزینه‌ها، دیون و غیره است. دفتر روزنامه حتی برای اشخاصی که هزینه‌های شخصی انجام می‌دهند و از دارایی‌های شرکت استفاده می‌کنند نیز کاربرد دارد. وجود دفتر روزنامه نشان می‌دهد که یک شرکت در طول 24 ساعت چه درآمدی داشته و هزینه‌های آن شامل چه مواردی است که این امر برای تعیین مالیات بسیار مهم است و مورد بررسی اداره مالیات قرار می‌گیرد.

[f]

دفتر کل

دفتر کل به عنوان یک دفتر اطلاعات تفکیکی شناخته می‌شود که مدیران و کارمندان مالی باید حداقل هفته‌ای یک بار، اطلاعات لازم و مرتبط با دفتر کل را از دفتر روزنامه استخراج کرده و در بخش‌های مربوطه به صورت دقیق ثبت نمایند. اگر دفتر کل به درستی ثبت شود می‌تواند بیان گر دقیق میزان هزینه‌ها و سود و زیان در یک دوره هفت روزه باشد. بهتر است اطلاعات انتقال داده شده از دفتر روزنامه به دفتر کل با دقت بالا و بیان جزئیات باشد.

دفتر دارایی

دفتر دارایی به عنوان یک دفتر سالیانه محسوب می‌شود که هر شرکت تجاری که به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است موظف است تا 15 فروردین هر سال، لیست کاملی از دارایی‌های خود را که مربوط به سال گذشته است در آن ثبت نماید. دارایی می‌تواند شامل دارایی‌های منقول و غیر منقول باشد و همچنین در دفتر دارایی میزان دیون احتمالی سال قبل نیز قابل ثبت است، در واقع برای یک دوره مالی باید تمامی دارایی و بدهی‌ها به درستی در دفتر دارایی ثبت شود تا عملکرد سال قبل شرکت به وضوح مشخص شود.

[f]

دفتر کپیه

اندیکس یا دفتر کیپه به عنوان یک دفتر پلمپ تجاری شناخته می‌شود که می‌توان در آن تمامی فاکتورها، نامه‌های مختلفی دریافتی، ارسالی و تلفکس‌ها را به خوبی ثبت کرد. این دفتر به اداره مالیات در تشخیص میزان دقیق مالیات دریافتی کمک خواهد کرد و باید طبق قوانین مشخص شده دفاتر پلمپ به خوبی ثبت و در اختیار اداره امور مالیاتی قرار داده شود.

مدارک مورد نیاز برای پلمپ دفاتر سال 99

با توجه به تغییرات مختلفی که سالیانه و طبق قوانین و ضوابط انجام می‌شود، برای پلمپ دفاتر سال 99 به مدارک زیر نیاز است:

  • ارائه کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیئت مدیره
  • ارائه روزنامه رسمی که شامل آگهی تأسیس شرکت یا موسسه باشد
  • ارائه آخرین اطلاعات و تغییرات شرکت شامل تغییرات هیئت مدیره و حق امتیاز آن
  • ارائه وکالت نامه رسمی که به امضای صاحب شرکت رسیده است

[f]

سخن پایانی

دولت برای تأمین هزینه‌های خود به دنبال دریافت مالیات است و افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت قانونی در کشور باید مالیات خود را در موعد مقرر پرداخت کنند تا شامل جرائم مختلف نشوند. افرادی که شرکت خود را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده‌اند باید توجه داشته باشند که وجود دفاتر پلمپ تجاری برای محاسبه دقیق مالیات و پرداخت آن ضروری است. در واقع از انواع دفاتر پلمپ تجاری می‌توان به دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه اشاره کرد.

هر کدام از دفاتر بیان شده برای شرکت واجب و ضروری است و اطلاعات آن باید در اسرع وقت و به درستی تکمیل شود. اگر در زمینه پلمپ دفاتر سال 99 سؤال و یا ابهامی دارید می‌توانید با شرکت هانا ثبت تماس بگیرید. شرکت هانا ثبت به عنوان یک شرکت فعال در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند و ثبت علامت تجاری است که شما می‌توانید در صورت نیاز از خدمات این شرکت استفاده کنید. هانا ثبت دارای خدمات متنوع بوده که می‌تواند شما را در زمینه خدمات مالکیت، خدمات مالی و ثبت شرکت یاری دهد.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

 

  • ۹۹/۰۴/۲۵
  • هانا ثبت

پلمپ دفاتر سال 99

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی