در دنیای پررقابت امروزی برای این که کسب و کارهای مختلف بتوانند مشتریان خود را جذب کنند و روابط ماندگاری با آنان داشته باشند بهتر است به دنبال علامت تجاری باشند. علامت تجاری دارای فواید بسیاری زیادی برای شرکتها و کسب و کارهای مختلف است که میتواند باعث افزایش دارایی یک شرکت شده که این امر افزایش سوددهی و جذب مشتریان بالقوه را به دنبال دارد.
علامت تجاری دارای زمان انقضا بوده و باید پس از گذشت آن به دنبال تمدید آن باشید. وجود علامت تجاری باعث میشود تا کسب و کار شما به صورت ویژه شناخته شود و برای برند شدن یک کسب و کار بسیار ضروری است. علائم تجاری باعث میشود تا در سطح بین المللی شناخته شوید. به صورت کلی میتوان بیان کرد اعتبار علامت تجاری ده ساله است و پس از آن باید به دنبال تمدید علامت تجاری باشید.
در مورد علامت تجاری بیشتر بدانید
با توجه به گسترش تولیدات محصولات مختلف، مصرف کنندگان برای انتخاب محصولات شرکت شما دچار مشکل میشوند، برای این امر صاحبان کسب و کارها بهتر است به دنبال ثبت علامت تجاری مخصوص به خود باشند. علامت تجاری باعث میشود تا از سوء استفادههای مختلف جلوگیری شود. در واقع باید بیان کرد که برای معرفی کالا و خدمات میتوانید از علامت تجاری به صورت اختصاصی استفاده کنید.
علامت تجاری به عنوان یک لوگو و نشانه شناخته میشود که باعث متمایز شدن محصولات شما از محصولات دیگر شرکتها میشود. مصرف کنندگان با دیدن لوگوی شرکت شما میتوانند محصولات را با اطمینان خاطر زیاد خریداری کنند. در صورتی که بتوانید کیفیت کالاهای خود را افزایش دهید با وجود علامت تجاری مخصوص، سوددهیتان افزایش پیدا میکند. همان طور که بیان شد در بحث برند سازی تمدید علامت تجاری وجود دارد که باید به آن توجه شود.
تمدید علامت تجاری
شما پس از ثبت و تأیید نهایی علامت تجاری میتوانید به مدت ده سال از آن استفاده کنید چرا که دارای اعتبار قانونی است. پس از گذشت ده سال در صورتی که بخواهید مجدد از همان علامت تجاری برای فعالیت محصولات و خدمات خود استفاده کنید بهتر است آن را تمدید کنید. زمان در نظر گرفته شده برای تمدید مجدد نماد، 6 ماه است.
در واقع باید بیان کرد که مدت اعتبار ثبت علامت ده سالِ پس از ارائه اظهارنامه آغاز میشود. صاحبان کسب و کارهای مختلف میتوانند با پرداخت هزینه مجدد، نماد و آرم مخصوص به خود را تمدید کنند. در صورتی که تمدید نماد در زمان تعیین شده انجام نشود، سازمان مرتبط جریمههای نقدی برای تمدید مجدد دریافت میکند.

مدارک مورد نیاز برای تمدید
باید دقت کنید اشخاص حقیقی و حقوقی برای تمدید علامت تجاری نیاز به مدارک متفاوت دارند. اشخاص حقیقی برای تمدید علامت تجاری باید با مراجعه به وب سایت مشخص شده مدارک خود را بارگذاری کنند و با دریافت کد رهگیری منتظر تأیید یا رد درخواست خود باشند. در این بین اگر افراد از وکیل برای تمدید نماد استفاده میکنند باید وکالت نامهی رسمی داشته باشند.
اشخاص حقوقی نیز برای تمدید علامت تجاری، علاوه بر موارد بالا باید از روزنامه رسمی که در آن آگهی شده است کپی تهیه کرده و آخرین تغییرات را به سازمان مربوطه ارائه دهند. همچنین در زمان تمدید علامت مورد نظر، باید هزینهی تعیین شده پرداخت شود.
سخن پایانی
زمانی که بخواهید کسب و کار شما به شکل استاندارد در دنیای پررقابت امروزی مورد توجه مشتریان قرار بگیرد و پس از ارائه خدمات مناسب از سایر محصولات و خدمات شرکتها متمایز شود استفاده از یک برند تجاری ثبت شده توصیه میشود. در واقع برای این که بتوانید خدمات متمایزتری را در بازار امروزی ارائه دهید، استفاده از علامت تجاری میتوانید بسیار مؤثر باشد. وجود علائم تجاری باعث میشود تا فعالیت شرکت شما به رسمیت شناخته شده و در سطح جهانی بسیار مطرح شود.
استفاده از علائم تجاری باعث میشود تا سودجویان نتوانند از محصولات شرکت شما سوءاستفاده کنند. یکی از موارد حائز اهمیت در بحث علائم تجاری، تمدید علامت تجاری است که باید پس از گذشت ده سال توسط مدیران کسب و کار انجام شود. مراحل تمدید علائم تجاری جهت آشنایی شما در بالا بیان شده است. اگر زمان کافی برای انجام این کار را ندارید میتوانید تمدید علائم تجاری خود را به یک تیم متخصص بسپارید و در زمان و هزینههای خود صرفه جویی کنید.
برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.
- ۹۹/۰۳/۰۶