هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

میله ارت را معمولا در انواع مختلفی تولید میشوند. از جمله آن ها میله ارت مسی، ساختمان، کاپر باند، گالوانیزه، کاپر ولد می باشند. توجه نمایید که مس گزینه ای بسیار مناسب در جهت ماده تشکیل دهنده یک الکترود ارت و هادی زیر زمینی به شمار می آید.  استفاده از این محصول با جنس میله سخت در تاسیساتی که از جریان خطای بالا برخوردارند انتخاب مناسبی می باشد.

اما میله هایی که از کاپر باند بهره می برند معمولا در مکان هایی که از جریان کمتری برخوردارند استفاده میشوند. زمانی که به ارتینگ موقت و کوتاه مدت و معمولی می باشند از میله گالوانیزه ارزان قیمت استفاده می شود.  میله های هسته از جنس فولاد کاپر باند به طور مشخص از استحکام مکانیکی و الکتریکی بهتر، مقاومت بالا در برابر خوردگی و قیمت پایین تری نسبت به نوع مس سخت و یا فولاد ضد زنگ، برخوردار می باشد.

میله ارت مسی

همان گونه که قبل تر اشاره کردیم از نوع مسی زمانی که نمی توان چاه ارت را حفر کرد استفاده می شود. میله ارت مسی را در طول ها و قطر های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند. این میله ها از طریق کوبش به داخل زمین فرو می روند و در نهایت با کمک یراق آلات و یا جوش احتراقی مربوطه به سیم ارت اتصال می یابند.

در صنعت ارتینگ کشورهای غیر پیشرفته معمولا از روش دوزه کشی نوع مسی استفاده میشود. در این روش لوله مسی با ضخامت مورد نظر انتخاب و سپس میله آهنی را به قطر مناسب با فشار وارد لوله می نمایند. در نهایت نوک میله تیز می شود و یک لایه مس روی میله قرار می گیرد. این روش کارامد نمی باشد چرا که این روش کیفیت و طول عمر مناسبی ندارد.  اما بر عکس در کشور های صنعتی پیشرفته از روش نشاندن اتم های مسی بر روی مغزی فولاد  استفاده می نمایند.

در این روش ابتدا مغزی فولاد با روش اسید شویی اکسید زدایی میشود و با سیستم چربی گیر چربی های صنعتی و … از روی آن زدوده می شود. سپس با استفاده از مکانیزم خاص آلیاژی بسیار محکم و چسبنده از مس و فولاد به ضخامت چند میکرون بر روی مغزی تشکیل می گردد. سرانجام مس خالص با خلوص بیش از  ۹۹/۵ با ضخامت مورد نظر بر روی این آلیاژ نشانده می شود به طریقی که محصول نهایی آن یک میله ارت مسی جدایی ناپذیر و یکپارچه از فولاد و مس می باشد.

 

میله ارت ساختمان

لازم است که بدانید این محصول میتواند از یک میله یا یک لوله بصورت قائم در زمین کوبیده و یا پنهان شود. در حالت دفنی برای لوله و یا میله ارت،چاهی حداقل به عمق 2متر حفر می شود. پس از قرار دادن میله یا لوله در وسط چاه ارت، فضای اطراف الکترود با مواد کاهنده مقاومت پر می شود.

توجه کنید که میله ارت ساختمان نباید که از جنس آلومینیوم یا آلیاژ های آن باشد.  هادی اتصال ارتینگ از محل اتصال به الکترود تا محل ترمینال اصلی اتصال ارت باید قابل رویت باشد و یا اینکه کابل ارت برای محفوظ ماندن از درون یک لوله غیر فلزی محافظ عبور داده شده باشد و باید بصورت دوره ای چاه ارت و کابل اتصال ارتینگ ساختمان های مسکونی و اتصالات آن از نظر محکم بودن و خوردگی و زنگ زدگی مورد بازدید قرار گیرد.

توجه کنید که نباید الکترود زمین به ساختمان نزدیک باشد و حداقل در فاصله ای 1.5 متری نصب شود.  فراموش نکنید که اندازه لوله بستگی به نوع خاک دارد. لوله معمولا دارای قطر (۴۰mm (۱.۵in و طول (۲.۷۵m (۹ ft می‌باشد.  بیشتر در خاک عادی یا خاک خشک و سنگی استفاده می‌شود. رطوبت خاک در تعیین طول لوله تاثیر دارد، اما معمولا باید (۴.۷۵m (۱۵.۵ft  باشد.

میله ارت کاپر باند 

در حقیقت در این روش مغزی فولاد اسید شویی، چربی گیری و اکسید زدایی می شود و در نهایت مس خالص با درصد خلوص بالای 99/5 درصد را با چسبندگی بسیار بالا بر روی مغزی فولادی می نشانند این روش مزیت هایی دارد که در ادامه آن ها را بازگو خواهیم کرد:

  • به دلیل این که در فرایند تولید به حرارت اختیاج ندارد مغزی فولادی سختی خود را از دست نمی دهد.  
  • جدا شدن لایه مس و مغزی فولاد از هم بسیار غیر ممکن می باشد.
  • به این علت که از روکشی یکپارچه مسی برخوردار می باشد امکان نفوذ آب به داخل آن امکان پذیر نمی باشد و باعث می شود که مغزی فولاد سالم بماند.
  • به دلیل اکسید برداری از از مغزی فولادی و عدم وجود اکسید آهن و چربی بین دو لایه مغزی فولادی و مسی علاوه بر جلوگیری از خوردگی، اتصال مکانیکی و الکتریکی بسیار عالی بین مس و مغزی فولادی ایجاد می شود.
  • طول عمر میله های کاپر باند استاندارد بسیار کمتر از میله های استنلس استیل و تمام مس می باشد.

شما می توانید که انواع این محصول از جمله میله ارت کاپر باند را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 

منبع: https://irchap.niloblog.com/p/132/کاربرد-میله-کاپرباند

  • ۰۱/۰۱/۲۸
  • هانا ثبت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی