هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

 

نشان تجاری به عنوان یک تصویر، حرف، عبارت، مهر، رقم و غیره است که برای متمایز کردن محصولات و خدمات یک شرکت از سایر شرکت‌ها کاربردی است. وجود یک علامت تجاری می‌تواند برای یک شرکت دارای مزایای زیادی باشد که بسیاری از کسب و کارهای مختلف به دنبال ثبت نشان تجاری مخصوص به خود هستند. علامت تجاری مشخص کننده یک محصول به صورت خاص بوده که در بازار عرضه می‌شود و برای تمایز بین محصولات مختلف اهمیت دارد.

در صورتی که علامت تجاری به شکل صحیح به ثبت رسیده باشد می‌توان طبق ماده 2 قانون ثبت علائم و اختراعات به صورت انحصاری در اختیار فرد قرار بگیرد. پس از ثبت نشان تجاری گواهی تأیید ثبت علامت تجاری به شخص داده می‌شود. علامت تجاری ثبت شده منحصراً در اختیار یک فرد بوده و دیگران حق استفاده از آن را ندارند، در غیر این صورت به جرائم مختلف محکوم می‌شوند.

نکات مهم در ثبت علامت تجاری

علامت تجاری به عنوان یکی از نشان‌های قانونی برای عرضه محصولات و خدمات یک شرکت است که در اختیار یک فرد قرار گرفته و برای تمایز بین محصولات مختلف کاربرد دارد. علامت تجاری ثبت شده به صورت انحصاری بوده و سایر اشخاص نمی‌توانند از این علامت برای فعالیت تجاری خود استفاده کنند در غیر این صورت دچار جرائم سنگین می‌شوند. نکات مهم در ثبت علامت تجاری در دفتر مخصوص وجود داشته که به شرح زیر است:

  • ثبت تاریخ و شماره اظهارنامه
  • الصاق یک نمونه از علامت و مشخصات و اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات اقامتگاه صاحب علامت
  • ثبت امضاء درخواست کننده یا قائم مقام وی
  • دریافت هزینه حق الثبت و حقوق دریافتی

[f]

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

زمانی که یک علامت تجاری به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد، گواهی تایید ثبت علامت تجاری در چارچوب مشخص شده به صاحب نشان تجاری داده می‌شود که در آن به یک سری از نکات کلیدی تاکید شده است. نکات ذکر شده در گواهی تایید ثبت علامت تجاری باعث می‌شود تا از میزان اعتبار آن مطلع شد. برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که در گواهی ثبت نشان تجاری وجود دارد به شرح زیر است:

  • تاریخ دریافت اظهارنامه و شماره ثبت آن که به صورت دقیق در دفتر ثبت مشخص شده است
  • تاریخ ثبت علامت تجاری و شماره ثبت شده آن
  • مشخصات مالک علامت و اقامتگاه وی به صورت دقیق
  • نوع مال‌التجاره و طبقه قرار گرفته شده علامت تجاری
  • در صورت ثبت علامت در خارج از کشور، ثبت تاریخ و شماره‌ی آن
  • ارائه تاریخ صدور تصدیق نشان تجاری
  • مدت اعتبار علامت ثبت شده
  • امضاء رئیس شعبه ثبت علائم تجاری و مدیر کل اسناد و مدارک کشور

[f]

همان طور که در بالا به آن اشاره شد زمانی که یک نشان تجاری به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد منحصراً در اختیار صاحب علامت قرار گرفته و افراد حقیقی و حقوقی دیگر نمی‌توانند از نشان تجاری ثبت شده برای اهداف خود استفاده کنند. اگر شخص به هر دلیل قصد جعل نشان تجاری ثبت شده را داشته باشد به عنوان مجرم شناخته شده و طبق قانون با وی برخورد می‌شود:

  • مطابق قانون ماده 529 مجازات اسلامی تعزیرات: هر شخص، علامت یکی از شرکت‌های دولتی و غیر دولتی را جعل نماید یا اقدام به این کار داشته باشد علاوه بر جبران خسارت وارده، به حبس محکوم خواهد شد. طبق قوانین در نظر گرفته شده حبس برای جعل نشان تجاری سه ماه تا 2 سال خواهد بود.
  • همچنین قانون 530 مجازت اسلامی تعزیرات بیان می‌دارد که هر گاه شخص مهر یا علامت تجاری یک شرکت دولتی و غیر دولتی را به هر طریقی به دست آورد و یا باعث استفاده آن به وسیله سایرین شود در صورت ایجاد خسارت به علامت وارد شده، باید خسارت وارده را جبران نماید که علاوه بر آن به حبس نیز محکوم خواهد شد.

سخن پایانی

پس از ثبت قانونی علامت تجاری، گواهی تایید ثبت علامت تجاری با درج موارد مختلف که در بالا به آن اشاره شد به صاحب علامت داده می‌شود. صاحب علامت می‌تواند برای گسترش فعالیت تجاری خود از نشان ثبت شده در سطح بین‌المللی نیز استفاده نماید. زمانی که نشان تجاری طبق قوانین برای یک شخص به ثبت رسیده باشد، سایر افراد حق استفاده از نشان تجاری ثبت شده را ندارند. طبق قانون ثبت و اختراعات اگر شخص به هر دلیل بخواهد از نشان تجاری افراد دیگر استفاده نماید قطعاً مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

باید توجه داشته باشید که ثبت نشان تجاری دارای مراحل مختلف است و اگر می‌خواهید نشان تجاری خود را ثبت کنید و سپس گواهی تایید ثبت علامت تجاری دریافت کنید بهتر است با یک مجموعه معتبر مشورت کنید. ثبت شرکت هانا به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند و نشان تجاری است که می‌تواند شما را در دریافت گواهی تأیید ثبت نشان تجاری یاری نماید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

 

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

گواهی تایید ثبت علامت تجاری

 

 

 

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

مشاوره ثبت شرکت

 مشاوره ثبت شرکت

برای انجام کسب و کار قانونی بهتر است مراحل آن به درستی طی شود تا بتوان چشم اندازهای دقیقی را برای آن تعیین کرد. اگر بخواهید یک شرکت راه اندازی کنید باید به دنبال مراحل ثبت شرکت باشید تا بتوانید به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه دهید. ثبت شرکت باعث اعتبار بخشیدن به شرکت شده و این امر به مدیران کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانند در چارچوب مقررات قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

برای ثبت شرکت مراحل مختلفی وجود داشته که هر کدام دارای تبصره‌های مخصوص به خود است. همان طور که می دانید شرکت‌های مختلفی در ایران وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت سهامی عام، سهامی خاص، شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های با مسئولیت محدود اشاره کرد. اگر در زمینه ثبت شرکت مهارت ندارید بهتر است از مشاوره ثبت شرکت استفاده کنید که می‌تواند بسیار موثر باشد.

شرکت‌های مختلفی وجود داشته که با آگاهی دقیق از وضعیت نظام حقوقی حاکم بر برندهای موجود در ایران می‌توانند تصمیم گیری مناسبی در زمینه ثبت شرکت داشته باشند. شما به مدیران مدیر کسب و کار اگر می‌خواهید شرکت خود را به درستی ثبت کنید و در مراحل ثبت شرکت دچار مشکلات مختلف نشوید بهتر است از مشاوره ثبت شرکت استفاده کنید.

در ایران، مراحل ثبت شرکت متنوع بوده و برای انجام آن نیاز به کسب اطلاعات حقوقی مناسب است. استفاده از مشاوره ثبت شرکت به شما این اطمینان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی دلخواه برسید. در واقع اگر به دلیل عدم آگاهی‌های حقوقی می‌خواهید شرکت خود را ثبت کنید بهتر است به دنبال یک شرکت مناسب در زمینه ثبت شرکت‌ها باشید. یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت بوده، ثبت شرکت هانا است.

آشنایی با ثبت شرکت هانا

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه ثبت برند یا علامت تجاری دارای رزومه‌ی موفق بوده که می‌تواند مدیران کسب و کار را در مراحل ثبت شرکت‌ها یاری کند، شرکت هانا است. این شرکت دارای مشاوره رایگان بوده که شما می‌توانید در زمان تعیین شده با شرکت تماس گرفته و مشکلات خود را با آنان در میان بگذارید. شرکت ثبت هانا می‌تواند با ارائه خدمات مناسب شما را در امر ثبت شرکت‌تان یاری کند و می‌تواند صفر تا صد کار را برای شما به بهترین نحو به انجام برساند.

اگر به دنبال ثبت شرکت فوری هستید یا می‌خواهید کارت بازرگانی دریافت کنید قطعاً استفاده از این شرکت توصیه می‌شود. از مراحل انجام خدمات شرکت هانا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره اولیه که شامل مشورت با افراد متخصص است و این کار می‌تواند به صورت تلفنی انجام شود تا با بررسی اهداف شما، مراحل انجام کار به خوبی شناسایی شود.
  • عقد قرارداد که باعث اطمینان طرفین از انجام راحت معاملات می‌شود که این امر می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب مدیران شود.
  • و انجام خدمات مربوطه که شرکت هانا با هماهنگی‌های انجام شده می‌تواند با سرعت مناسب، کار ثبت شرکت شما را به سرانجام برساند.

برای انجام ثبت شرکت می‌توان از مشاوره ثبت شرکت استفاده نمود، چرا که واگذاری کارها به افراد متخصص این اطمینان خاطر را به افراد می‌دهد که کار در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام شود. در بین شرکت‌های موجود در زمینه ثبت شرکت‌ها می‌توان به شرکت هانا اشاره کرد که دارای خدمات مختلفی است.

از جمله خدمات این شرکت می‌توان به ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند، دریافت کارت بازرگانی، خدمات مالی و غیره اشاره کرد. اگر شما از جمله افرادی هستید که می‌خواهید ثبت شرکت را به بهترین شکل انجام دهید و نیاز به یک تیم مشاوره قدرتمند و متخصص دارید بهتر است نگاهی به خدمات ثبت شرکت هانا بیندازید و از مشاوره رایگان این شرکت نهایت استفاده را داشته باشید.

 

لطفا در فرم زیر اطلاعات خود را وارد کرده تا کارشناسان هاناثبت در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

درخواست مشاوره رایگان

 
 
 
  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

 

با توجه به این که هر چه نام انتخابی نشان تجاری دارای جذابیت بیشتری باشد می‌تواند در آینده برای سوددهی شرکت بسیار موثرتر باشد. تأثیر یک نام تجاری مناسب به عنوان یک ساختار کلیدی برای رسیدن به یک وضعیت مالی بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که وجود یک نشان تجاری استاندارد و برتر باعث تأثیرگذاری بر روی رفتار مشتریان می‌شود. از این رو انتخاب علامت تجاری مناسب برای یک شرکت به عنوان یک شاخص تأثیرگذار محسوب می‌شود.

نام تجاری مناسب می‌تواند در سطح بین‌الملل دارای اهمیت باشد، چرا که در بیشتر موارد وجود یک برند مناسب در سطح بین‌المللی معامله شده و می‌تواند یک مزیت رقابتی پایدار را ایجاد کند. برند به عنوان یک دارایی غیرملموس بوده که ارزش فراوانی برای فعالیت یک شرکت دارد. وجود یک نشان تجاری قوی می‌تواند به شرکت این امکان را بدهد که در یک سطح رقابتی قرار گرفته و سهم بازار بیشتری را در اختیار داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد انتخاب نام برتر، برای ثبت علامت تجاری صحبت کنیم.

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

نشان تجاری ثبت شده به عنوان یک دارایی غیر ملموس برای شرکت است که می‌تواند ارزش کارکردی و احساسی را برای شرکت به دنبال داشته باشد. وجود یک نشان تجاری برتر به وضعیت حقوقی شرکت، بال و پر داده و باعث می‌شود تا فعالیت شرکت در یک مسیر درست قرار بگیرد. زمانی که شرکت دارای یک نشان تجاری معتبر باشد قطعاً بر روی کیفیت محصولات خود کار کرده و سعی می‌کند تا در آینده بتواند میزان کیفیت محصولات خود را حفظ نماید.

[f]

نشان تجاری برای مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شرکت نیز دارای اهمیت است. چرا که یک علامت تجاری مشخص می‌تواند از سردرگمی مشتریان جلوگیری کند و باعث می‌شود تا افراد محصولات شرکت را با اطمینان خاطر خریداری کنند. در ادامه به عوامل مؤثر در انتخاب یک نام تجاری موفق اشاره خواهیم داشت:

  • خلاقیت و جذابیت در انتخاب

برای این که یک شرکت بتواند یک برند تجاری برتر داشته باشد، باید ایده‌های ذهنی خود را به کار گرفته تا بتواند یک ایده مناسب را خلق کند. نام انتخاب شده برای یک برند، باید دارای مفهوم مناسب باشد و از جذابیت کافی برخوردار باشد. این موضوع برای مشتریان نیز دارای اهمیت است که نام تجاری انتخاب شده جذاب و دارای معنی باشد.

  • تمایز

برای این که بتوانید یک نام تجاری متمایز داشته باشید باید اهداف، ارزش‌ها و فعالیت شرکت خود را در نظر بگیرید تا بتوانید یک هویت مستقل و متمایز برای شرکت تجاری خود ایجاد کنید. هویت یک برند به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ویژگی‌های مناسبی را برای مشتریان در نظر بگیرید.

  • قابلیت ارتباط با مشتری

قطعاً توانایی ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار یک شرکت تجاری قرار می‌دهد که بتواند نام مناسبی را برای برند خود انتخاب کند. ارتباط نزدیک به مشتری باعث می‌شود تا تفکر حرفه‌ای مشتریان در قبال وضعیت شرکت مشخص شود که یک راهنمای مناسب برای انتخاب علامت تجاری برتر است.

[f]

  • مزیت رقابتی

برای این که بتوانید ثبت برند تجاری خود را انجام دهید، قطعاً انتخاب یک نام که دارای مزیت رقابتی است به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در رقابت با سایر برندهای مشابه در حیطه فعالیت خود موفق‌تر عمل کنید. ارزیابی کردن وضعیت نشان تجاری رقبا می‌تواند برای انتخاب نام تجاری مناسب تعیین کننده باشد.

  • وجود زیبایی ظاهری

انسان ذاتاً زیبایی را دوست دارد پس اگر بتوانید نشان تجاری خود را به شکل زیبا انتخاب کنید در جذب مشتریان بیشتر موفق‌تر خواهید شد. یک علامت تجاری که دارای زیبایی و پرستیژ خاص باشد به شرکت این اطمینان را می‌دهد که بتواند فعالیت خود را در راستای ذهنیت مشتریان افزایش دهد.

زمانی که محصول انتخابی از لحاظ زیبایی برای مشتریان در درجه زیادی قرار داشته باشد می‌تواند بر روی خرید تأثیرگذار باشد. بهتر است نام و لوگوی انتخابی نشان تجاری از جذابیت ظاهری مناسب برخوردار باشد.

  • صداقت و درستی

قطعاً یکی از معیارهای مهم در یک تجارت پرسود، داشتن صداقت و درستی در انتخاب یک نشان تجاری است. باید توجه داشت که نشان تجاری انتخاب شده با فعالیت شرکت هم راستا باشد. اعتبار نام تجاری باید به گونه‌ای باشد که به ذهنیت مشتریان در مورد محصولات و خدمات شرکت لطمه‌ای وارد نکند.

  • سادگی

قطعاً انتخاب یک نام پیچیده برای علامت تجاری نمی‌تواند آینده‌نگرانه باشد. بهتر است در انتخاب نام نشان تجاری از کلماتی استفاده شود که از پیچیدگی کمتری برخوردار باشد. تلفظ آسان برند تجاری به مشتریان نیز کمک می‌کند تا نام ثبت شده را به راحتی در ذهن خود تثبیت کنند.

سخن پایانی

یک نشان تجاری مناسب می‌تواند برای روند فعالیت شرکت و رسیدن به سوددهی مناسب تأثیر گذار باشد. همان طور که در بالا به آن اشاره شد عوامل زیادی برای انتخاب یک نام و نشان تجاری وجود داشته که رعایت کردن هر کدام باعث می‌شود تا نشان تجاری انتخاب شده به عنوان یک نشان برتر از لحاظ شرکت و مشتریان شناخته شود. پس از انتخاب یک نام تجاری مناسب، صاحبان کسب و کار باید به دنبال ثبت آن باشند.

ثبت علامت تجاری دارای مراحل مختلف است که نیاز به علم و دانش فراوان دارد. اگر بخواهید علامت تجاری خود را بدون دردسر و با هزینه معقول به ثبت برسانید می‌توانید از ثبت شرکت هانا استفاده کنید. این شرکت دارای فعالیت ثبت شرکت و ثبت برند تجاری است که با اطمینان خاطر می‌توانید مراحل قانونی کار را به این مجموعه واگذار کنید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

تمدید برند و علامت تجاری

 

برند تجاری به عنوان یک نشان اختصاصی برای خدمات و محصولات یک شرکت است که می‌تواند دارای مزایای زیادی برای مشتریان و شرکت باشد. علامت تجاری دارای اعتبار ده ساله بوده که بعد از آن نیاز به تمدید دارد. تمدید برند و علامت تجاری به عنوان یک کار تخصصی محسوب شده که برای تمدید آن نیاز به داشتن تجربه و مهارت احساس می‌شود. بعد از انقضای اعتبار برند و علامت تجاری صاحب برند باید نسبت به تمدید آن اقدام کند.

تمدید برند دارای یک فرصت شش ماهه از زمان انقضای آن است که باید مورد توجه صاحب علامت قرار بگیرد. صاحب علامت تجاری اگر می‌خواهد از نشان تجاری برای مدت ده سال دیگر بهره‌مند شود باید مراحل مختلف را طی کند تا بتواند علامت تجاری خود را تمدید کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد تمدید برند و علامت تجاری مطالب قابل توجهی را قرار دهیم.

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری

می دانید که متقاضی تمدید نشان تجاری می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد و برای تمدید برند نیاز به یک سری از مدارک احساس می‌شود که عبارت است از:

شخص حقوقی

  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت
  • ارائه کپی روزنامه رسمی شرکت و تغییرات صورت گرفته
  • ارائه نمونه علامت تأیید شده و کامل کردن فرم اطلاعات
  • ثبت مهر و امضاء وکالت نامه

[f]

شخص حقیقی

  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت
  • ارائه نمونه علامت تأیید شده و کامل کردن فرم اطلاعات
  • ثبت مهر و امضاء وکالت نامه

در صورتی که شخص بخواهد، علامت و نشان تجاری خود را به صورت رسمی تمدید نماید، باید مدارک گفته شده در بالا را به صورت کامل تکمیل کرده و درخواست خود را اعلام نماید.

درخواست تمدید نشان تجاری

زمانی که اعتبار نشان تجاری به تاریخ انقضاء خود نزدیک شود، شخص با آماده کردن مدارک خود با توجه به وجود شخصیت حقیقی یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را جهت تمدید نشان تجاری ارائه دهد. طبق ماده 91 قانون ثبت، درخواست تمدید نشان تجاری باید دارای نکات گفته شده در زیر باشد:

  • متقاضی باید شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و نشان تجاری که قصد تمدید آن را دارد ارائه نماید.
  • مشخص کردن طبقه کالا و نشان تجاری که به ثبت رسیده است ضروری است.
  • متقاضی باید نام و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت شده را ارائه دهد.
  • باید توجه کنید که درخواست تمدید نشان تجاری زمانی از طرف سازمان تمدید علامت تجاری پذیرفته شده است که هزینه آن به صورت کامل پرداخت شده باشد.
  • مالک علامت باید بداند که اگر می‌خواهد طبقه علامت تجاری ثبت شده را تغییر دهد با توجه به ویرایش جدید طبقه بندی بین‌المللی، باید هزینه آن را پرداخت نماید.
  • تغییر طبقه علامت باعث می‌شود تا هزینه انتشار آگهی در روزنامه‌های رسمی کشور بر عهده مالک آن باشد.
  • مالک نشان تجاری می‌تواند علاوه بر درخواست تمدید نشان تجاری، طبقه کالا و خدماتی که علامت در آن به ثبت رسیده است را کاهش دهد.

[f]

نکات کلیدی در زمان درخواست تمدید علامت

مرجع ثبت علامت تجاری وظیفه دارد پس از درخواست متقاضی مبنی بر درخواست تمدید نشان تجاری، مدارک مورد نظر را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه نقص در مدارک، آن را به اطلاع صاحب نشان تجاری برساند. طبق ماده 128 ثبت، برای ثبت نشان تجاری باید مراتب ذیل در دفتر ثبت به شکل صحیح درج شود:

 

  • اعلام نام و نشانی دقیق صاحب علامت
  • اعلام نشانی نماینده قانونی صاحب علامت در صورت وجود
  • الصاق نمونه علامت اختصاصی ثبت شده
  • بیان دقیق جزئیات علامت ثبت شده با ذکر رنگ و ویژگی‌های کامل
  • ارائه تاریخ و شماره ثبت اظهارنامه و تاریخ ثبت علامت تجاری

متقاضی موظف هست حداکثر ظرف مدت یک ماه از تأیید کتبی درخواست تمدید علامت، نسبت به هزینه‌های آن اقدام کند. در صورتی که هزینه تعلق گرفته به تمدید علامت در مدت زمان مشخص شده انجام نشود، درخواست به صورت کامل لغو می‌شود. در صورت وجود هر گونه تغییر در تمدید علامت، باید تغییرات طبق قوانین در نظر گرفته شده انجام شود. تمدید علامت صورت گرفته با توجه به دنباله ثبت اصلی در دفتر مربوطه ثبت می‌شود و گواهی نامه تمدید به مالک اصلی علامت داده می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به این که ثبت علامت تجاری دارای قوانین مخصوص به خود است و بسیاری از افراد اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند بهتر است برای تمدید برند و علامت تجاری، از یک شرکت معتبر استفاده شود. در بین شرکت‌های مختلفی که در زمینه ثبت نشان تجاری فعال هستند، می‌توانید از ثبت شرکت هانا استفاده کنید. ثبت شرکت هانا به عنوان یک شرکت کاملاً تخصصی در زمینه ثبت تغییرات شرکت‌ها، ثبت برند و نشان تجاری و خرید و فروش شرکت است که می‌تواند خدمات منحصر به فردی را به شما ارائه دهد.

اگر بخواهید تمدید برند و علامت تجاری خود را در یک بستر کاملاً مناسب و قانونی قرار دهید می‌توانید از این شرکت استفاده کنید. وجود مشاوران تخصصی در این مجموعه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با مدیریت بهتر زمان و هزینه‌ها به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

برای آگاهی از قیمت و میزان هزینه تمدید برند تجاری با مشاورین ما در هانا ثبت با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس حاصل فرمایید.

 

تمدید برند و علامت تجاری

تمدید برند و علامت تجاری

تمدید برند و علامت تجاری

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

تمدید برند و علامت تجاری با هانا ثبت

 

براساس ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت اعتبار برند ثبت شده ۱۰ سال می‌باشد و بعد از آن باید اقدام به تمدید برند تجاری نمود. تمدید علامت تجاری  برای دورهای بعد نیز بدون اشکال است.
مدت اعتبار از تاریخ تسلیم اظهارنامه صورت می‌گیرد و صاحب برند می‌تواند هر ۱۰ سال به ده سال تقاضای تمدید برند تجاری خود را نماید.
حق استفاده انحصاری از علامت تجاری در حقوق ایران تنها متعلق به کسی است که علامت تجاری را به ثبت رسانده. ثبت علامت تجاری اختیاری می‌باشد جز در مواردی که قانون ثبت آن را ملزم کرده باشد.
صاحب برند می‌تواند ثبت برند را تا شش ماه پس از انقضاء مدت اعتبار آن هر ده سال یکبار تجدید نماید. و چنانچه مالک نسبت به تمدید برند تجاری خود اقدام نکند دیگر نسبت به آن علامت حقی نخواهد داشت و هر ذینفعی می‌تواند آن علامت را به نام خود ثبت نماید. همچنین اگر برند ثبت شده به مدت ۳ سال از تاریخ ثبت بی استفاده بماند هر شخص ذینفع می‌تواند از دادگاه صالح درخواست به ابطال آن نماید.

برای ثبت علامات و هرطبقه محصول ،اداره ثبت کشور طبق تعرفه مقرر حق الثبت دریافت می‌کند، همچنین برای هر نمونه اظهارنامه و آگهی‌هایی که باید منتشر شود نیز مبالغی به عنوان هزینه از متقاضی ثبت اخذ می‌کند.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مراحل تمدید برند تجاری

  1.  در مرحله اول متقاضی باید تقاضانامه‌ای به گونه نمونه پیوستی و اظهارنامه ثبت علامت تجارتی کامل شده مربوط به تجدید علامت به اضافه گواهی تجدید ثبت علامت خریداری شده از دایره فروش اوراق بهادار را به مسئول اداره مالکیت صنعتی ارائه دهد.
  2. مسئول اداره دستور ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور را صادر و برای ضمیمه پرونده مدارک ابرازی را به بایگانی ارسال و کارشناس را تعیین می‌نماید.
  3.  بعد از وصول مدارک کارشناس پیش‌نویس آگهی تجدید ثبت علامت تجارتی را تهیه کرده و تقاضا کننده برای رداخت حق الثبت به حسابداری رفته و وفق روش توضیح داده شده در صفحات قبل متقاضی بعد از پرداخت وجه به بانک ملی و ارائه فیش به حسابداری و مهر شدن اظهارنامه به اداره مراجعه می‌کند.
  4. در این مرحله باید اظهارنامه را به اداره داد و مسئول اداره بعد از بررسی پیش‌نویس باید آگهی را امضا کرده  و به ماشین نویسی ارجاع نماید و پس از تحریر گواهی توسط مسئول امضاء و در دفاتر قانونی ثبت علامت تجارتی ثبت خواهد شد.
  5. گواهی تجدید علامت صادر و بعد از احراز هویت و گرفتن رسید تحویل صاحب علامت یا وکیل قانونی او خواهد شد.

برای آگاهی از قیمت و میزان هزینه تمدید برند تجاری با مشاورین ما در هانا ثبت با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس حاصل فرمایید.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید برند تجاری

الف)اشخاص حقیقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی مالک علامت
  2. نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز
  3. مهر و امضاء وکالتنامه

ب)اشخاص حقوقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضاء
  2. کپی روزنامه رسمی شرکت و تمام تغییرات
  3. نمونه علامت و تکمیل فرم اطلاعات
  4. مهر و امضاء وکالتنامه
 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

برای آگاهی از قیمت و میزان هزینه تمدید برند تجاری با مشاورین ما در هانا ثبت با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس حاصل فرمایید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده با هانا ثبت

 

دریافت مالیات به عنوان یکی از شیوه‌هایی است که دولت می‌تواند برای پوشش هزینه‌های خود از آن بهره‌مند شود. در واقع می‌توان بیان کرد که یکی از راه‌های قانونی تأمین هزینه‌های دولت در طول دوره فعالیت خود، دریافت مالیات از افراد و سازمان‌ها است. در بین انواع مالیات‌هایی که دولت وضع می‌کند می‌توان به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات‌های دریافتی دولت است که در بیش از 140 کشور جهان تحت نظارت دولت اجرا می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت که این نوع مالیات، مالیات بر مصرف بوده که می‌تواند تفاوت بین ارزش کالا و خدمات خریداری شده را تعیین کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد ارزش افزوده، گواهی ارزش افزوده و همچنین شیوه تمدید گواهی ارزش افزوده مطالب مفیدی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

ارزش افزوده چیست

در تعریف ساده می‌توان بیان کرد که ارزش افزوده به عنوان یک ثروت در نظر گرفته می‌شود که شرکت‌های تولید کننده با ارائه محصولات مختلف یا انجام خدمات متنوع با کسر واسطه‌ها دریافت می‌کنند. ارزش افزوده دارای شیوه‌های محاسباتی مخصوص به خود بوده که پس از محاسبه دقیق از خریدار دریافت می‌شود که فروشنده موظف است مقدار دریافتی را در موعد مقرر برای دولت واریز کند.

ارزش افزوده به عنوان یک نوع مالیات بر مصرف شناخته می‌شود که می‌تواند تفاوت بین کالای عرضه شده و خریداری شده را در یک دوره مشخص تعیین کند. همان طور که بیان شد مالیات بر ارزش افزوده توسط خریدار یا مصرف کننده پرداخت می‌شود و فروشنده مبلغ به دست آمده را به حساب دولت واریز می‌کند.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

گواهی ارزش افزوده چیست

یکی از مباحث مهم در نظام مالیاتی ایران، گواهی ارزش افزوده است که باید به دقت به آن توجه شود. در واقع صاحبان کسب و کارها برای این که بتوانند مسیر شغلی خود را به درستی راه اندازی کنند باید به دنبال اخذ مجوز گواهی ارزش افزوده باشند. برای اجرای دقیق فعالیت‌های اقتصادی داشتن گواهی ارزش افزوده ضروری است که مراحل ثبت نام و دریافت آن توسط سازمان اداره امور مالیاتی قابل انجام است.

اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای این که بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به صورت قانونی انجام دهند باید این گواهی را داشته باشند. در غیر این صورت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده توسط آنان غیر قانونی تلقی شده و پیگرد قانونی دارد. برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده در زمینه ارائه کالا و خدمات مختلف، داشتن این گواهی الزامی است. طبق قانون تعیین شده هر شخص حقیقی یا حقوقی باید هر دوره سه ماهه، خرید و فروش‌های خود را به صورت آنلاین یا آفلاین در سیستم مربوطه وارد نماید تا تاییده سازمان اداره امور مالیاتی را کسب کند.

تمدید گواهی ارزش افزوده به چه صورت است

این گواهی دارای تاریخ انقضا بوده و پس از منقضی شدن آن باید از طریق سامانه در نظر گرفته شده به صورت آنلاین مراحل تمدید آن طی شود. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که اعتبار گواهی ارزش افزوده به صورت 6 ماهه یا یک ساله است که این امر توسط اداره امور مالیاتی تعیین می‌شود. این گواهی به عنوان یک مجوز از سوی سازمان اداره امور مالیاتی برای دریافت عوارض و مالیات ارزش افزوده است.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

تمدید این گواهی در صورتی قابل انجام است که شخص حقیقی یا حقوقی فاقد بدهی مالیاتی باشد. در این صورت می‌تواند با مراجعه به سایت سازمان اداره امور مالیاتی و گذراندن مراحل مختلف، اعتبار گواهی خود را تمدید کند. صاحبان کسب و کارهای مختلف باید توجه داشته باشند که این گواهی به عنوان یکی از مدارک مهم در زمینه انجام فعالیت‌های مالی محسوب می‌شود. برخی از دلایل موجود باعث عدم تمدید این گواهی می‌شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن اظهارنامه مالیاتی
  • وجود بدهی قبلی مالیاتی
  • عدم پرداخت بدهی‌های تعیین شده در موعد مقرر
  • ارائه نکردن گزارش معاملات انجام شده در دوره سه ماهه
  • وجود نقص در پرونده و مدارک ارائه شده ناقص

سخن پایانی

ارزش افزوده به عنوان یکی از مبالغ متغیر در ارائه خدمات و تولید کالاها محسوب می‌شود که توسط خریدار پرداخت شده و از طریق فروشنده به دولت واریز می‌شود. ارزش افزوده می‌تواند به عنوان یک بخش مالی برای تأمین هزینه‌های روزمره دولت باشد. گواهی ارزش افزوده دارای اهمیت است و برای راه اندازی یک کسب و کار قانونی، ضروری به نظر می‌رسد. در واقع می‌توان گفت کسب و کارهای مختلف باید برای اجرای فعالیت‌های اقتصادی این گواهی را داشته باشند.

گواهی ارزش افزوده یک مدرک از سوی سازمان اداره امور مالیاتی است که دارای اعتبار است. در صورتی که اعتبار گواهی در حال منقضی شدن است بهتر است به سامانه مربوطه مراجعه کرده و با تسویه حساب بدهی‌های قبلی اقدام به تمدید آن کنید. توجه کنید که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که از ارائه خدمات و فروش کالاها درآمد دارند باید این گواهی را داشته باشند.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

مراحل اخذ کد اقتصادی با هانا ثبت

در این مقاله قصد داریم تا در مورد کد اقتصادی و نحوه دریافت آن مطالب مفیدی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم. به زبان ساده باید بیان کرد که این کد یک کد 12 رقمی بوده که از سوی سازمان امور مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی صادر می‌شود. افرادی که دارای فعالیت اقتصادی هستند باید به دنبال دریافت این کد منحصر به فرد باشند تا بتوانند فعالیت خود را به صورت کاملاً قانونی و رسمی انجام دهند.

اخذ کد اقتصادی

پس از ثبت یک شرکت تجاری باید به دنبال اخذ کد اقتصادی باشید چرا که پس از ثبت شرکت‌ها اداره امور مالیاتی به شما به مدت حداکثر 2 ماه فرصت می‌دهد تا پرونده مالیاتی خود را به شکل قانونی و رسمی تکمیل کنید. اگر بخواهید در فعالیت‌های بین‌المللی نقش مهمی داشته باشید و به دنبال کارت بازرگانی هستید باید توجه کنید که اخذ این کد برای گرفتن کارت بازرگانی ضروری است.

دریافت کد اقتصادی می‌تواند برای افراد بسیار سودمند باشد و کسانی که در فعالیت‌های تجاری هستند و کسب درآمد می‌کنند باید پرونده مالیاتی خود را تکمیل کنند. دریافت این کد باعث می‌شود تا روند دریافت مالیات و همچنین شیوه بررسی آن سرعت بیشتری به خود بگیرد. افراد و شرکت‌هایی که دارای این کد نباشند نمی‌توانند مشمول قوانین معافیت از مالیات شوند.

مراحل اخذ کد اقتصادی

به صورت خلاصه مراحل اخذ برای فعالان حوزه تجارت و اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت زیر است:

  • تکمیل کردن دفترچه و فرم‌های مشخص شده در واحد اطلاعات و اداره دارایی
  • تکمیل فرم‌های مشخص شده در واحد ثبت و اداره دارایی
  • ارائه کپی و اصل آگهی تأسیس شرکت برای اشخاص حقوقی
  • ارائه کپی از مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره برای اشخاص حقوقی
  • ارائه کپی و اصل اظهارات شرکت و پروانه بهره برداری
  • پرداخت مبلغ مشخص شده به عنوان حق تمبر به اداره دارایی

مراحل بالا به عنوان مراحل کلی اخذ این کد شناخته می‌شود که افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای دریافت آن که به عنوان یک کد لازم در فعالیت‌های تجاری شناخته می‌شود به سایت سازمان اداره امور مالیاتی مراجعه کنند تا پس از تکمیل کردن مدارک، کد 12 رقمی را دریافت کنند.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

شرایط دریافت

شرایط دریافت کد اقتصادی برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است و کلیه شرکت‌هایی که در حوزه‌های خدماتی و تولیدی فعالیت دارند باید توجه داشته باشند که نیاز به مجوز کسب و کار دارند تا بتوانند کد اقتصادی را دریافت کنند. در واقع افراد حقوقی نیاز به مجوز کسب و کار داشته و افراد حقیقی باید یک مکان فعالیت مناسب را برای دریافت کد اقتصادی اعلام کنند.

مجوز کسب و کار برای اشخاص حقوقی همان جواز کسب و کاری است که از سوی سازمان امور تجاری اخذ شده است. اشخاص حقیقی نیز باید از طرف شهرداری یا مراجع مربوطه یک مکان اقتصادی تأیید شده داشته باشند که در آن فعالیت کنند، مکان تأیید شده می‌تواند به صورت اجاره یا مالکانه باشد و برای دریافت این کد ضروری است.

هزینه دریافت کد اقتصادی

نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای دریافت کد اقتصادی تعیین کرد اما با توجه به وضعیت تکمیل بودن مدارک و وجود اسناد اداری، همچنین وجود اجاره نامه هلوگرام دار اداری هزینه دریافت کد اقتصادی بین 600 تا یک میلیون تومان متغیر است. اگر بخواهید هزینه دقیق دریافت این کد را بدانید قطعاً باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

هزینه دریافت آن برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت بوده و پروسه دریافت برای هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند متغیر باشد.

ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی

برای این که بتوانید در شیوه جدید، کد  12 رقمی دریافت کنید ابتدا باید به سامانه سازمان امور مالیاتی مراجعه کنید. در بخش ثبت نام الکترونیکی شماره اقتصادی، وارد سامانه شده و بر روی پیش ثبت نام شماره اقتصادی کلیک کنید. در این مرحله باید اطلاعات خود را تکمیل کنید تا اطلاعات نام کاربری و رمز عبور شما برای سازمان اداره امور مالیاتی ارسال شود. در صورت تکمیل بودن اطلاعات درج شده کد پیگیری برای شما ارسال می‌شود.

پس از تکمیل پرونده مالیاتی خود در سازمان اداره امور مالیاتی کد اقتصادی 12 رقمی و کلاسه پرونده برای شما ارسال خواهد شد.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی که متقاضی دریافت کد اقتصادی هستند باید مدارک زیر را تهیه کنند:

  • ارائه مدارک شناسایی شخصی
  • تکمیل کردن فرم مشخصات شخصی
  • تکمیل درخواست فرم برای دریافت کد اقتصادی
  • ارائه تصویر پروانه کسب
  • سه قطعه عکس 2 در 3 پرسنلی
  • ارائه گواهی پرداخت هزینه صدور کد نزد بانک ملی
  • اگر شخص دارای کارت اقتصادی باشد باید فیش کامپیوتری ارائه دهد

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی که متقاضی دریافت این کد هستند باید مدارک زیر را تهیه کنند:

  • تکمیل دفترچه اشخاص حقوقی و همراه داشتن مهر شرکت مربوطه
  • استعلام از واحد مستغلات شهرستان برای تکمیل کردن پرونده مالیات اجاره
  • اصل و کپی آگهی‌های ثبتی و مدارک شرکت مانند اساسنامه، تقاضانامه و غیره
  • اصل و کپی مدارک روزنامه‌های تأسیس و روزنامه‌های تغییرات
  • اصل و کپی تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و تصویر سند مالکیت و گواهی پایان کار به همراه گواهی عوارض شهرداری
  • اصل و کپی قبوض آب، برق و تلفن محل فعالیت
  • گواهی امضا صاحبان مجاز اشخاص حقوقی

سخن پایانی

اخذ این کد به عنوان یکی از مراحل فعالیت قانونی شرکت‌های تجاری محسوب می‌شود که هر فعال تجاری پس از ثبت شرکت خود باید به دنبال دریافت کد اقتصادی باشد. اخذ کد اقتصادی دارای مراحل مختلف بوده و هزینه‌های متفاوتی دارد، لذا افراد حقیقی و حقوقی باید بتوانند در موعد مشخص شده به دنبال دریافت کد اقتصادی خود باشند.

این کد دارای مزایای زیادی برای فعالیت‌های تجاری است که افراد حقیقی و حقوقی اگر در موعد مقرر برای دریافت این کد اقدام نکنند، شامل جریمه‌های مختلف می‌شوند.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

کارت بازرگانی و نحوه صدور و هزینه های مربوطه

 

کارت بازرگانی مجوزی است برای واردات و صادرات از طریق مبادی رسمی و قانونی کشورکه هر شخص واجد شرایط اعم از حقیقی یا حقوقی می تواند یک کارت بازرگانی دریافت نماید.

3 مزیت داشتن کارت بازرگانی

  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • واردات و صادرات از مناطق آزاد تجاری
  • اجازه ثبت سفارش و ترخیص کالا توسط خود فرد

در نظر داشته باشید که استفاده از کارت بازرگانی دیگران خلاف قانون است و پیگرد قانونی دارد. چرا که خیلی از افراد متخلف می توانند از طریق کارت  شما، امور واردات و صادرات غیر قانونی را انجام دهند و مالیات سنگین و عواقب آن بعهده صاحب کارت است.

چه افرادی می توانند کارت بازرگانی را دریافت کنند؟

دو گروه می توانند این کارت را از اتاق بازرگانی اخذ نمایند: یکی اشخاص حقیقی که به نام خود فرد صادر می شود و دیگری اشخاص حقوقی است که درواقع همان شرکتها، موسسات و تعاونی ها می باشند که قبلاً بصورت قانونی به ثبت رسیده اند و می توانند درخواست بدهند.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی چیست ؟

از لحاظ کارآیی، کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی هیچ تفاوتی باهم ندارند. با این تفاوت که در مبحث مالیات برای افراد حقیقی بصورت تصاعدی (مالیات بر درآمد) محاسبه می شود. مالیات بر درآمد برای اشخاص حقیقی از 15 درصد شروع می شود و تا 35 درصد افزایش پیدا می کند. نرخ مالیات برای دارندگان حقوقی 25 درصد محاسبه می گردد.

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی

دریافت این کارت منوط به این است که بازرگانان، موسسه یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشند. صدور کارت برای شرکت های خارجی به شرطی امکان پذیر است که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی داده باشند. شرایط دریافت آن برای اشخاص حقیقی به صورت زیر است:

شرایط جدید اخذ کارت بازرگانی در ایران چگونه است؟

  • سن بالای 23 سال و مدرک حداقل دیپلم

متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن، با ارائه کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

متولدین سالهای ۱۳۲۸ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

  • 2 برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی ( با امضای متقاضی )  که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد
  • اصل و کپی گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها

برای دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ به اداره ثبت شرکتها به آدرس تهران، بزرگراه مدرس، نبش میرداماد، مراجعه کنید.

  • اصل و کپی گواهی عدم سوءپیشینه که زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.( این گواهی را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میتوانید دریافت کنید)
  • اصل و کپی مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت 
  • اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و 2 سری کپی از پشت روی آن
  • سه قطعه عکس شش در چهار رنگی، سال جاری
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و دو سری کپی پشت و رو

شما می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ، به کارشناسان مجرب ثبت شرکت هانا در زمینه دریافت کارت بازرگانی مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره رایگان ثبتی با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس بگیرید .

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی غیر ایرانی!

برای اشخاص حقیقی غیر ایرانی، داشتن تمامی شرایط بالا به غیر از برگ پایان خدمت نظام وظیفه الزامی است. به علاوه داشتن پروانه کار و اقامت معتبر. و البته همانطور که گفته شد، عمل متقابل کشور متبوع آنها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور برای اخذ کارت الزامی است .

مدارک مورد نیاز دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی

  • اصل و فتوکپی کارت ملی، اساسنامه شرکت و کارت پایان خدمت
  • اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده ی 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
  • اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها (با امضای مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره)
  • کپی و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام
  • کپی و اصل روزنامه ی رسمی
  • اصل و فتوکپی سند مالکیت ششدانگ
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.

شرکت های با مسئولیت محدود: ۲برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکتهای داخلی که توسط اداره ثبت شرکت ها مهر شده باشد.

شرکت های سهامی خاص و عام: ۲برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت ها مهر شده باشد.

برای دریافت کارت بازرگانی چه فرم هایی را باید تکمیل کنیم؟

  • دو صفحه فرم عضویت اتاق
  • 2 برگ فرم مشخصات بازرگانی
  • اصل و کپی مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت
  • ۲ برگ روزنامه رسمی یا کپی آن

در روزنامه رسمی شرکت، در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ باید نوشته باشد و همچنین موضوع فعالیت شرکت باید صادرات و واردات باشد

  • اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و دو سری کپی پشت و رو

برای دریافت کارت بازرگانی چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟

توجه داشته باشید که صدور کارت منوط به این است که بازرگان محترم موسسه یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشد. همچنین دارای دفاتر پلمپ شده ی تجاری بوده و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. در مورد شرکت های تجارتی، کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود.

یکی دیگر از نکات مهم این است که افرادی که تقاضای صدور کارت دارند، باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی، اطلاعات مرتبط با تجارت و فعالیت خود را به اتاق بازرگانی تحویل بدهند. همینطور می بایست از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شده یا مدارک دانشگاهی و مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی داشته باشند.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مزایای کارت بازرگانی چیست کاربردی برای تجار دارد؟

بر اساس قوانین گمرکی ایران، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده حقیقی یا حقوقی آن، می تواند به صورت قانونی اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. شما می توانید برای صدور یا تمدید کارت  با در دست داشتن مدارکی مورد نیاز به کارشناسان ما مراجعه و اقدام کنید. از مزایای آن عبارت است از:

  • واردات از مناطق آزاد
  • صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
  • صدور ویزای تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تجار خارجی
  • مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان
  • شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
  • مبادرت به امر صادرات و واردات کالا بصورت تجاری
  • مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
  • ثبت سفارش و ترخیص کالا

دقت کنید که چنانچه بعد از صدور کارت مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت بوده است، یا بعد از دریافت کارت این شرایط را از دست داده است، وزارت بازرگانی می تواند نسبت به ابطال کارت اقدام نموده و موضوع را به اطلاع اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون حسب مورد برساند.

همچنین تمامی افراد اعم از حقیقی یا حقوقی در صورت انصراق از داشتن این کارت میتوانند با ارائه مدارک به اتاق های بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات و یا سازمان های بازرگانی استان ها، تقاضای ابطال کارت کنند.

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت‌ها رسیده باشد.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شرکت‌ها.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه.
  • فرم دال
  • اصل گواهی موضوع ماده ۱۸۱ق.م.م
  • اصل کارت ملی (در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد)
  • دو قطعه عکس
  • اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره
    دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد .
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۵ سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می‌باشند).
  • اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (فقط روی فرم الف قابل قبول است) با مهر امضای رئیس شعبه. (ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی فرم الف تایید شده باشد قابل قبول است). ضمنا حداقل یکسال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.

ارائه یکی از مدارک ذیل:

الف-اصل سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ب- اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ج- اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

 

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

آیا تمدید کارت بازرگانی امکانپذیر است؟

بنابر گفته معاون فنی و خدمات بازرگانی دارندگان کارت در سه رده بندی طلایی، نقره ای و برنزی هر کدام به ترتیب بصورت 5 ساله، 4 ساله و 3 ساله قابلیت تمدید کارت بازرگانی را دارند. واحدهای صنعتی طبیعتاً تمدید کارت بازرگانی آنها بصورت 5 ساله خواهد بود. در صورتی که دارندگان کارت رفتار سوء تجاری داشته باشند یا شروط داشتن کارت را از دست داده یا امتیازات کارت بازرگانی خود را به افراد دیگری واگذار کرده باشند وضعیت پرونده آنها توسط کارگروه نمایندگان اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک ایران مورد بررسی قرار می گیرد . در نهایت کارت بازرگانی فرد حقیقی یا حقوقی به حالت تعلیل درآمده یا در صورت لزوم باطل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید

جهت تشکیل پرونده تمدید اشخاص حقوقی باید مدارکی را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تحویل داد:

  • تکمیل فرم مربوطه از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی (درصورت تغییر مدیرعامل اشخاص حقوقی، باید گواهی امضاء در فرم مربوطه در دفترخانه اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد)
  • ارائه اصل کارت بازرگانی جهت تمدید کارت بازرگانی نیز ضروری است.
  • ارسال گواهی موضوع ماده 186 ق.م،م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت بازرگانی در سال جاری از طرف سازمان امور مالیاتی به صورت سیستمی.
  • اسکن اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده و کلیه برگهای قطعی و تشخیص مالیات مربوط به سالهایی که کارت بازرگانی تمدید اما به اتاق بازرگانی ارائه نگردیده است در سامانه پرتال
  • اسکن مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی به آدرس دفتر مرکزی یا آدرس کارخانه
  • اسکن و بارگذاری عکس
  • روزنامه رسمی تاسیس و تغیییرات شرکت تاکنون
  • در صورت تغییر مدیر عامل باید کارت ملی مدیر عامل جدید و گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد و همینطور کارت پایان خدمت برای آقایان ارائه گردد.
  • اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر مدارک فوق باید تاییدیه صلاحیت مدیران خارجی را از سفارتخانه و اسکن پروانه کار و اقامت و اصل مدارک را ارائه دهند.
  • ارائه مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامی است.
  • ارائه مدارک مالکیت که نشاهنده مکانی مشخص برای واحد تولیدی یا تجاری باشد.

ارائه اصل سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت یا اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری یا اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی

  • در صورتی که مدت اعتبار کارت بازرگانی از دو سال گذشته باشد، اصل کارت ملی مدیر عامل، اصل گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک تحصیلی معتبر و اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی و نداشتن چک برگشتی با تاریخ افتتاح حساب بیش از یکسال نیاز است.
  •  

    برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی

در نظر داشته باشید که کارمندان شاغل در دستگاههای دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند همچنین کلیه پرداختهای تمدید کارت بازرگانی به صورت غیر حضوری در سامانه http://potral.tccm.ir صورت می پذیرد. مدارک دریافتی در اتاق بازرگانی برابر اصل می گردد.

افراد حقیقی نیز باید مدارک مورد نیاز را جهت تمدید کارت بازرگانی ارائه دهند:

  • تکمیل و اسکن فرم تمدید عضویت به همراه مهر و امضاء متقاضی
  • اسکن کارت ملی فرد حقیقی
  • اسکن و بارگذاری عکس
  • ارسال سیستمی گواهی موضوع ماده 186 ق.م،م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت در سال جاری به آدرس مندرج در کارت بازرگانی از طرف سازمان امور مالیاتی
  • اسکن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، اصل و کپی کلیه برگهای قطعی و تشخیص مالیات
  • در صورت تغییر آدرس و سرمایه ارائه اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی جدید ضروری است.
  • اصل مدرک تولیدی معتبر
  • ارائه مدارک مالکیت
  • در صورت اتمام تاریخ انقضای کارت بازرگانی جهت تمدید کارت بازرگانی ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه و اصل گواهی بانک، اصل مدرک تحصیلی معتبر بایستی ارائه گردد.

استعلام کارت بازرگانی با کد ملی

برای استعلام می توانید از پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی به نشانی https://chambertrust.ir/service-system/card_check.html استفاده نمائید.

 

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

 

زمانی که در مورد الزام ثبت برند تجاری برای تجار و سایر افراد فعال در تجارت صحبت می‌شود باید گفت که طبق قوانین در نظر گرفته شده افراد باید آن را رعایت کنند چرا که در صورت تخلف، جرائم مختلفی برای آنان اعمال می‌شود. با توجه به تخلف احتمالی صورت گرفته شده در صورت عدم تمکین قوانین، فرد می‌تواند به جزای نقدی، حبس، تعطیل شدن موسسه و غیره محکوم شود. در تجارت نیز به مانند قوانین راهنمایی و رانندگی یک سری از الزامات وجود داشته که افراد باید به آن توجه کنند و به آن پایبند باشند.

الزامات تجار و ثبت برند تجاری موضوع با اهمیتی است که می‌توان از زوایای مختلف به آن پرداخت. افرادی که در ایران دارای فعالیت تجاری هستند باید مکلف به انجام برخی از امور قانونی باشند تا بتوانند فعالیت خود را در یک بستر صحیح و مناسب انجام دهند. اگر می‌خواهید در مورد قوانین تجارت و ثبت برند تجاری بیشتر بدانید بهتر است ما را همراهی کنید.

[f]

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

قوانین تجاری در نظر گرفته شده برای تمام کسانی که در بازار ایران در حال تجارت هستند لازم‌الاجراست. وجود قوانین مشخص باعث می‌شود تا بتوان در صورت تخلف به صورت مناسب و تحت شرایط مشخص رسیدگی‌های لازم را انجام داد. قوانین در نظر گرفته شده برای تجار به شرح زیر است:

  • هر تاجری باید در هنگام انجام امور تجارتی خود دفاتر قانونی داشته باشد. دفاتر قانونی می‌تواند شامل دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و یا دفتر کپیه باشد. مطابق با ماده 6 قانون تجارت، هر تاجر وظیفه دارد دفاتر قانونی را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم مقام این دفاتر قرار می‌دهد در اختیار داشته باشد.
  • دفاتر قانونی که در اختیار تجار قرار دارد قبل از نگارش باید به وسیله نماینده اداره ثبت شرکت‌ها به صورت رسمی امضاء شود. امضاء شدن دفاتر قبل از نگارش تجار این امکان را به مراجع قانونی می‌دهد که در صورت تخلف، جرائم مناسب را در نظر بگیرند. در صورت تخلف از قوانین و مقررات می توان گفت که دفاتر تجاری به عنوان یک معیار جریمه تعیین می‌شود.

[f]

  • طبق ماده 13 قانون تجارت، تاجر زمانی که قصد تعویض دفاتر قانونی را دارد باید توجه داشته باشد که این دفاتر قانونی باید به مدت ده سال نگهداری شود.
  • هر شخص فعال در زمینه تجارت باید بتواند یک نام مناسب برای تجارت خود در نظر بگیرد که به آن اسم تجاری گفته می‌شود. شخص باید بتواند حداکثر ظرف مدت شش ماه اسم تجاری خود را به ثبت برساند. مدت اعتبار نام تجاری 5 سال بوده و در صورت نیاز قابل تمدید است.
  • تجار ملزم به ثبت تجارتی هستند در واقع منظور از ثبت تجارتی ثبت مشخصات فردی به صورت کامل است و این موضوع نباید با نام تجاری اشتباه گرفته شود چرا که نام تجاری معرف یک تجارتخانه است ولی ثبت تجارتی می‌تواند بیان‌گر مشخصات کامل یک تاجر باشد. اگر تاجر در زمان تعیین شده اقدام به ثبت تجارتی نکند به موجب ماده 16 قانون تجارت به جزای نقدی محکوم می‌شود.
  • داشتن پروانه تجارتی برای یک تاجر دارای اهمیت است و باید نسبت به دریافت آن اقدام شود. پروانه تجارتی به تاجر این امکان را می‌دهد که تا بتواند در یک بستر قانونی به خرید و فروش کالا دست بزند. برای ترخیص کالا به صورت خاص از گمرک نیاز به پروانه تجارتی احساس می‌شود.
  • تاجر وظیفه دارد برای نگارش کاغذهای تجارتی و درج صورت‌های فروش و یادداشت‌های مختلف عنوان تجارتی و شماره ثبت تجارتی را به درستی قید نماید.
  • در صورتی که تغییرات مختلف در اظهارنامه ارائه شده تاجر رخ دهد، وی موظف است حداکثر ظرف مدت سه روز تغییرات انجام شده را در سه نسخه تهیه کرده و برای دفتر ثبت تجارتی ارسال کند تا تغییرات در سوابق وی ثبت شود.
  • در صورت وجود هر گونه تغییرات انجام گرفته در وضعیت موسسه یا شرکت فرد وظیفه دارد تا تغییرات صورت گرفته را اطلاع دهد. ممکن است موسسه به دلایل مختلف توقف یا منحل شود که این امر باید بدون تأخیر گزارش شود.
  • تاجر وظیفه دارد عملکرد فعالیت موسسه و شرکت خود را به صورت روزانه در سیستم‌های اطلاعاتی ثبت کند تا در صورت نیاز، ممیز مالیاتی بتواند به راحتی وضعیت مالیات را مشخص کند. مالیات به عنوان یک بخش مهم از درآمد دولت محسوب می‌شود که می‌تواند برای رسیدگی به امور کشور بسیار سودمند باشد.
  • باید توجه داشته باشید که الزامات بیان شده برای تجار تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود و طبق قوانین مشخص می‌توان الزامات دیگری نیز برای فعالیت قانونی تجار در نظر گرفت.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

الزامات تجار و ثبت برند تجاری

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان در ایران

 

تعریف شرکت دانش بنیان

بهتر است ابتدا یک تعریف کلی از شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهیم، چرا که شرکت‌های دانش بنیان نوپا بوده و توانسته است در سال‌های اخیر خدمات زیادی را برای کشور به ارمغان بیاورد. طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که در سال 98 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، شرکت‌هایی که در زمینه اختراع و گسترش نوآوری فعالیت دارند به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناخته می‌شوند.

شرکت‌های دانش بنیان عموماً اقدام به تولید کالا نمی‌کنند و ماشین آلات خاصی را در اختیار ندارند چرا که در این شرکت‌ها از افراد باسواد و متخصص که دارای اطلاعات تخصصی بوده استفاده می‌شود که برآیند آن باعث پیشرفت کشور می‌شود. یکی از دغدغه‌های مهم شرکت‌های دانش بنیان بحث‌های صنعتی است که مورد توجه این شرکت‌ها قرار گرفته است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نحوه ثبت شرکت دانش بنیان در ایران مطالب مهمی را قرار دهیم.

[f]

شیوه تشخیص شرکت‌های دانش بنیان

به صورت کلی می‌توان بیان کرد که برای ثبت شرکت دانش بنیان، دو دسته شرایط مختلف وجود داشته که شامل دسته عمومی و اختصاصی به عنوان پیش نیاز است که باید رعایت شود. برای ثبت در این گونه شرکت‌ها باید علاوه بر داشتن شاخص‌های عمومی، یک سری از شاخص‌های اختصاصی را رعایت نمود که قابل توجه است. از جمله شاخص‌های عمومی برای ثبت شرکت دانش بنیان می‌توان به داشتن حداقل مدرک کارشناسی، حداقل سه سال سابقه فعالیت علمی و مدیریتی و حداقل یک ثبت اختراع داخلی یا بین المللی اشاره داشت.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا باید سابقه بیمه پرداختی برای حداقل سه نفر از کارکنان تمام وقت شرکت، به مدت 6 ماه باشد. شرایط بالا نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان فارغ از هر گونه تجهیزات گران قیمت بوده و سعی دارد تا با استفاده از نیروهای متخصص، به وضعیت صنعت و نوآوری کشور کمک به‌سزایی داشته باشد. شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر داشتن شرایط عمومی بیان شده در بالا، باید در یکی از دسته‌های زیر قرار داشته باشند تا بتوانند به شکل قانونی به ثبت برسند:

  • شرکت تولید کننده کالاهای دانش بنیان
  • شرکت باید تولید کننده کالا طبق فهرست کالاهای دانش بنیان باشد و دانش فنی آن را داشته باشد

آشنایی با اهداف شرکت دانش بنیان

به جرات می‌توان بیان کرد که شرکت‌های دانش بنیان با هدف افزایش علم و توسعه وضعیت صنعتی با بهره گیری از پتانسیل دانش جویان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی اقدام به تأسیس و فعالیت می‌کند تا بتواند ضمن افزایش سطح علمی کشور، اختراع و نوآوری‌های جدیدی را انجام دهد که این امر می‌تواند برای آینده کشور در درازمدت بسیار کاربردی باشد.

طرح‌های مختلفی در شرکت دانش بنیان وجود داشته که می‌تواند شامل طراحی، تولید کالا و خدمات محصولات دانش بنیان باشد. امروزه وجود اختراع و نوآوری‌های جدید باعث می‌شود تا روند حرکتی صنعت ایران به شکل سریع‌تری شکل بگیرید که این امر برای وضعیت اقتصادی کشور دارای اهمیت است.

[f]

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان در ایران

همان طور که می دانید برای ثبت شرکت دانش بنیان باید مراحل مختلفی را طی کرد تا در مرحله ثبت و تأیید قرار بگیرد. برای ثبت شرکت دانش بنیان باید ابتدا تمامی شرایط موجود را در نظر گرفت و با توجه به مدارک لازم جهت ثبت شرکت، نسبت به آن اقدام کرد. مدارک لازم جهت ثبت شرکت دانش بنیان به شرح زیر است:

  • رزومه شرکت
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی که برای سازمان اداره امور مالیاتی ارسال شده است
  • ارائه لیست بیمه شرکت
  • ارائه وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان شرکت

فرآیند ثبت نام شرکت دانش بنیان بدین صورت است که متقاضیان باید ابتدا شرکت خود را به صورت خصوصی یا تعاونی به ثبت برسانند. بنابراین طبق قوانین در نظر گرفته شده شرکت باید به شکل عادی در اداره ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت برسد. در این مرحله هیچ تفاوت محسوسی بین ثبت شرکت‌های عادی با شرکت‌های دانش بنیان نیست. سپس شرکت یا موسسه مذکور باید در وب سایت www.daneshbonyan.ir ثبت نام کرده تا مراحل ثبت آن مورد ارزیابی کارشناسان قرار بگیرد.

در این مرحله صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات درخواست شده توسط کارگروه مربوطه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا نتیجه ثبت آن مشخص شود. باید بیان کرد که شرکت‌های متقاضی دانش بنیان پس از تولید کالا و خدمات دانش بنیان به صورت محدود می‌توانند از مزایای قانونی این شرکت استفاده کنند.

شیوه ثبت نام در سامانه دانش بنیان

اگر برای اولین بار قصد ثبت نام شرکت دانش بنیان را دارید پس از ورود به سایت مذکور ابتدا باید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و پس از تأیید تعهدات موجود در سایت، نام شرکت و مشخصات خود را وارد کنید. در این مرحله وارد کردن پست الکترونیکی دارای اهمیت است تا لینک فعالسازی برای شما ارسال شود. حداکثر پس از 5 ساعت از درخواست اولیه خود باید نام کاربری خود را از طریق ایمیل فعال کنید در غیر این صورت کد کاربری ثبت شده در سیستم حذف می‌شود.

تمام متقاضیان باید در زمان ثبت نام، اطلاعات خود را در سامانه ثبت شرکت دانش بنیان به درستی ثبت نمایند. متقاضیان می‌توانند تصویر آگهی تأسیس، آخرین تغییرات انجام شده در روزنامه رسمی و غیره را در سایت بارگذاری کنند. همچنین وجود لیست پرداخت حقوق و مزایا و بیمه نیز برای ثبت صحیح شرکت الزامی است. پس از تکمیل اطلاعات، درخواست متقاضی توسط تیم کارگزاری مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن پس از بررسی اعلام می‌شود.

[f]

سخن پایانی

شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک شرکت متمرکز بر دانش شناخته می‌شود که به صورت خصوصی یا تعاونی قابل ثبت است. این شرکت‌ها دارای اهداف مشخص بوده و برای حرکت مثبت صنایع مختلف بسیار الزامی به نظر می‌رسد. از جمله اهداف شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به تحقق اهداف علمی و اقتصادی، گسترش و کاربرد نوآوری و افزایش علم و ثروت اشاره داشت. کالا و خدمات مختلفی توسط شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار می‌گیرد که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ضروری است.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان متنوع بوده و در بالا به آن اشاره شده است. اگر بخواهید شرکت دانش بنیان خود را به شکل صحیح ثبت کنید بهتر است به نکات گفته شده در بالا توجه کنید تا بتوانید طبق مراحل قانونی و ضوابط در نظر گرفته شده، شرکت را به ثبت برسانید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان در ایران

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان در ایران

 

 

 

  • هانا ثبت