هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روزنامه رسمی کشور مرجع رسمی انتشار تمامی آگهی‌های حقوقی و قضایی کشور است و سندی رسمی و دولتی به شمار می‌رود. این روزنامه زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شود و یکی از وظایف آن چاپ و انتشار آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است. چاپ و ثبت آگهی در روزنامه رسمی به منزله اطلاع عمومی از فعالیت تجاری و آغاز فعالیت شرکت است و طبق قانون، درج چنین آگهی‌هایی لازمه‌ی ثبت شرکت یا ایجاد برخی تغییرات در شرکت است.

نحوه آگهی در روزنامه رسمی به زبان ساده چگونه است؟

متقاضیان ثبت شرکت برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، باید پس از انجام مراحل قانونی و ثبت شرکت خود در ادارات ثبت، با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی  http://rrk.ir جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی اقدام نمایند.

 

[f]

مراحل ضروری ثبت آگهی در روزنامه رسمی انجام مراحل زیر لازم اجراست؟

 

  • ثبت نام کردن در سامانه ذکر شده
  • وارد کردن شماره تلفن همراه جهت دریافت پیامک و آدرس و کدپستی جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه در سامانه
  • ورود به صفحه کاربری پس از تأیید اطلاعات
  • ورود به بخش هزینه آگهی، در این بخش با وارد کردن شماره مکانیزه ۱۸ رقمی به بخش پرداخت هزینه‌ انتشار آگهی وارد می‌شوید و از طریق اینترنت می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت هزینه‌ها، با دریافت شماره پیگیری متقاضی می‌تواند وضعیت ثبت آگهی خود را در همین سامانه پیگیری کند.

وضعیت آگهی روزنامه میتواند یکی از حالت های زیر باشد:

1-دریافت شده از ثبت: به معنای عدم پرداخت هزینه آگهی یا عدم موفقیت در پرداخت است و متقاضی باید این هزینه‌ها را آنلاین پرداخت نماید.

2-آماده ارسال به چاپ: به معنای پرداخت موفق هزینه‌های انتشار آگهی است و در نوبت انتشار قرار گرفته است.

3-در حال انتشار امضا نشده: به این معنی است که آگهی در حال چاپ است اما هنوز امضا نشده است.

4-انتشار یافته امضا نشده: یعنی آگهی چاپ شده و نسخه آن در سایت موجود است اما نسخه امضا شده آن هنوز صادر نشده و انتشار نیافته است.

5-انتشار یافته امضا شده: به معنای چاپ آگهی و انتشار آن است.

پس از 5 روز کاری آگهی تأیید شده در پورتال روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و امکان دریافت نسخه‌ی الکترونیکی این آگهی نیز وجود دارد. همچنین فایل PDF آن را می توانید از قسمت مشاهده آگهی دانلود کنید. لازم به ذکر است نسخه الکترونیکی امضاء شده قابل استناد بوده و معادل نسخه کاغذی برابر با اصل است. مراحل چاپ آگهی و وضعیت کنونی آگهی شما در چرخه چاپ و انتشار، به صورت ایمیل و پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت دریافت نسخه کاغذی چاپ شده، به مانند گذشته باید از طریق مراجعه حضوری یا درخواست ارسال پستی اقدام نمود. همچنین، تمامی آگهی‌های اشخاص حقوقی برای اصالت سنجی به صورت رایگان در پایگاه http://agahi.ssaa.ir در دسترس است.

آخرین گام جهت ثبت شرکت درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است. پس از ثبت شرکت باید نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

گفتنی است علاوه بر این‌که ثبت آگهی عمومی و رسمی در روزنامه‌ هنگام تأسیس شرکت و ثبت شرکت الزامی است، طبق قانون برخی از تغییرات شرکت‌ها نیز باید در روزنامه رسمی کشور ثبت شوند؛ تغییراتی که قانون لزوم ثبت آنها را پیش‌بینی کرده است عبارت‌اند از:

مواردی که در ثبت تغییرات شرکت باید آگهی روزنامه رسمی شود؟

  • تصمیم مجمع عمومی در زمینه کاهش سرمایه شرکت
  • تصمیمات انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تسویه
  • تقسیم دارایی‌های شرکت بین شرکا و سهامداران در مدت تسویه
  • اعلام ختم تصفیه حساب شرکت
  • در صورت استعفا مدیر یا مدیران تصفیه، اعلام مدیر جدید و استعفای وی
  • ابطال سند
  • تصمیمات فروش اوراق قرضه و شرایط صدور و انتشار آن
  • مشخصات مدیر عامل شرکت همراه با صورتجلسه آن

برای مشورت  میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان هانا ثبت شما را راهنمایی نمایند.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

سامانه اداره ثبت شرکتها اقدام به ثبت نام شرکتها می کند که براساس آن می توان نام شرکتها را براساس شماره ثبت، شناسه ملی و نام شخصیت جستجو کرد و از طرفی استعلام ثبت نام انتخابی شرکت امکان پذیر خواهد بود. حال اگر می خواهید مطمئن شوید که نام شرکت شما ثبت شده و در واقع استعلام ثبت نام انتخابی شرکت موردنظرتان را از طریق مبادی قانونی و رسمی جستجو نمایید، بایستی از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها اقدام کنید. در این سامانه افراد می توانند از طریق شماره ثبت شرکت، شناسه ملی و نام شخصیت حقوقی، نام شرکتهای ثبت شده را جستجو کنند و در جریان مراحل ثبت و کاستی های احتمالی مدارک ثبت شده در سامانه قرار بگیرند و آن را پیگیری و تکمیل نمایند.

نام هر شرکت گویای فعالیت و خدمات آن بوده و در بازاریابی، معرفی و پیشرفت روزافزون شرکت تاثیر بسزایی دارد. انتخاب نام شرکت باید با دقت کافی و اصولی انتخاب شده به نحوی که باعث جلب توجه مخاطبان آن گردد. اداره ثبت شرکتها، سازمانی است که اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی نموده و امکان ثبت شرکتها را با ارائه مدارک معتبر و موردنیاز فراهم کرده است که صاحبان حرف مختلف در حوزه تجارت و بازاریابی می توانند نام شرکت خود را در آن به طور رسمی و قانونی ثبت نمایند.

جستجوی نام شرکتهای ثبت شده به چه صورت است؟

تمامی اسامی شرکتهای ثبت شده رسمی در سامانه اداره ثبت شرکتها قابلیت جستجو را دارند. بنابراین اگر می خواهید بدانید آیا نام شرکت انتخابی شما تکراری نیست و یا حتی در نظر دارید با شرکتی قراردادی تجاری ببندید و اطمینان حاصل کنید که آیا آن شرکت قانونی فعالیت می کند یا خیر، این امکان برایتان از طریق این سامانه فراهم شده است. همچنین از طریق سایت روزنامه رسمی کشور به این آدرس اینترنتی نام شرکتهای ثبت شده قابلیت بازیابی را دارند. در این مطلب به روشهای استعلام ثبت نام انتخابی شرکت های تازه تاسیس و ثبت شده به طور اختصار اشاره خواهیم کرد.

  • شماره ثبت شرکت
  • شناسه ملی شرکت
  • اسم شخصیت حقوقی

شماره ثبت شرکت

درصورتی که تمامی مدارک و مراحل ثبت نام شرکت را به طور دقیق و کامل انجام دهید، شماره ای اختصاصی از طریق سامانه تعیین می گردد که اهمیت بسزایی دارد. شماره ثبت شرکت، نوعی شماره شناسایی برای فعالیتها و نوع شرکت است که می توان استعلام ثبت نام انتخابی شرکت را از طریق آن جستجو می باشد.

شناسه ملی شرکت

جستجوی شناسه ملی شرکت براساس یک کد 11 رقمی است که مختص به هر یک از شرکت ها و اشخاص حقوقی ثبت شده در سامانه اداره ثبت شرکتها می باشد. اعداد این شناسه ملی که از قبل مشخص گردیده نشانگر اطلاعات خاصی است که می توان گفت 4 رقم ابتدایی از سمت چپ، بیانگر کد شهرستان محل ثبت شرکت،  6 رقم قسمت دوم نشانه شخص حقوقی دارای شناسه در اداره ثبت اسناد و رقم پایانی به عنوان رقم کنترلی متشکل از ده رقم قبلی است. این شماره شناسه ملی به افراد کمک می کند که براحتی از قانونی بودن فعالیت شرکتهای ثبت شده مطلع شوند.

شرکت ثبت شده یا نه

شناسه ملی شرکت تا زمان عدم فعالیت حقوقی و حتی انحلال شرکت به آن تعلق دارد. اطلاعات این کد یازده رقمی شامل فرد حقیقی که اقدام به ثبت شرکت نموده، شماره ثبت شرکت، آدرس و کدپستی، تاریخ ثبت و اسم شرکت، نوع فعالیت و قالب شرکت و در نهایت واحد ثبت آن است.

نام شخصیت حقوقی

به هنگام ثبت اطلاعات شرکت، اولین فیلد مربوط به اطلاعات کامل درباره شخصیت یا شخصیت های حقوقی شرکت است که پس از ثبت می توانید استعلام ثبت نام انتخابی شرکت را انجام بدهید. همچنین از طریق نام شخصیت حقوقی می توان در رابطه با شرکتهای ثبت شده قبلی نیز اطلاعات کافی را بدست آورید. نام هریک از این افراد به تفکیک سازمانهایی که اقدام به ثبت آنها کرده اند، امکان جستجو را دارند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با ثبت شرکت و موسسه ها و استعلام شرکتهای ثبت شده می توانید از طریق سایت اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور در سایت اینترنتی به آدرس www.ssaa.ir مراجعه نموده تا به طور کامل توضیحات ارائه شده را مشاهده نمایید.

تکمیل مدارک موردنیاز پس از استعلام ثبت نام انتخابی شرکت

همان طور که قبلاً در این مطلب به موضوع دریافت نتیجه ثبت اسم شرکت مورد نظر در سامانه اداره ثبت شرکتها اشاره  شد، بایستی به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که اسم شرکت ثبت نامی در این سامانه ثبت نشده باشد، به طور واضح مدارک و مراحلی که نیاز به بررسی و تکمیل دارند، اطلاع داده می شود.

کارشناسان اداره ثبت شرکتها، پس از بررسی مدارک و مراحل طی شده توسط متقاضی، نتایج حاصله را از طریق سامانه، اطلاع خواهد داد. درصورتی که نام انتخابی شرکت شما در سامانه ثبت نگردیده بود، می توان با مراجعه به آدرس اینترنتی http://www.irsherkat.ssaa.ir  پنج نام دیگر براساس الویت بندی دلخواه خود انتخاب نموده و در سامانه ثبت کنید تا پس از بررسی توسط کارشناس ثبت، یکی از این اسامی تایید گردد. نکته مهم این است که درخواست دهنده نام شرکت بایستی از سهامداران، موسسین یا وکیل رسمی دادگستری شرکت با ارائه وکالتنامه باشد. در صورت بروز هرگونه مشکلی می توانید با کارشناسان مجرب هاناثبت سوالات خود را مطرح کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

شاید شما هم مانند خیلی از افراد، ثبت برند صنعتی و ثبت طرح صنعتی را یک فرایند یکسان بدانید و بخواهید برای ثبت طرح صنعتی خود به همان روش ثبت برندصنعتی اقدام کنید. قبل از آن که شرایطِ ثبتِ یک طرح صنعتی را از صفر تا صد برایتان بگوییم، باید تفاوت برند و طرح صنعتی را بدانید!

ساده است: یک لامپ 100 واتِ گلابی شکل، که با یک رابط  ساده از سقف آویزان شده را در نظر بگیرید! حالا در تصورتان آن را به یک لوستر چند شاخه مجلل و زیبا تبدیل کنید! این معجزه، یک طرح صنعتی است! یعنی تغییر در شکل، ساختار و تزیینات یک کالا، به طوری که موجب جذابیت و چشم نوازی آن شود.

حالا فرض کنید، شما می خواهید همه بدانند که این لوستر زیبا و خاص حاصل دسترنج خودتان است. پس ابتدا طرحتان را ثبت می کنید و سپس با استفاده از تصاویرخاص، عدد و رقم، نقش، آرم و... یک علامت و نماد برایش می سازید. این همان برند صنعتی است، که در هر جای دنیا دیده شود شما را به ذهن مخاطب می برد.

در برخی موارد یک طرح صنعتی به قدری خاص رقم می خورد، که خود نوعی برند محسوب می شود. اما برای آنکه حقوق یک طرح کاملا متعلق به صاحب اثر باشد، باید به ثبت طرح و همچنین ثبت برند صنعتی اقدام گردد. در این نوشتار به طور خلاصه به بررسی اصول و فرایند ثبت طرح صنعتی می پردازیم.

چه لزومی دارد برند صنعتی خود را ثبت کنیم؟

ثبت برند صنعتی یا طرح صنعتی مزایایی دارد که نمی توان از آن چشم پوشید. از مهمترین عواملی که هر فرد و شرکتی را ترغیب به ثبت طرح صنعتی می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شاید مهم ترین دلیل برای ثبت طرح صنعتی این باشد که افراد و موسسات دیگر نتوانند از روی آن تقلب کنند. شما با ثبت طرح صنعتی خود، امکان کپی برداری از اثرتان را از دیگران سلب کرده و امتیاز آن را برای خود محفوظ می دارید.

ثبت رسمی یک طرح صنعتی، امکان خرید و فروش طرح را به صاحب آن می دهد. در واقع شما با اخذ گواهی ثبت طرح صنعتی در هر زمانی که بخواهید، می توانید آن را با قیمت دلخواه خود به فروش برسانید.

  • محصول شما پرطرفدار می شود!

شرکت و محصولی که از امتیاز ثبت رسمی برخوردار باشد، اعتبار و ارزش بالاتری دارد.  بنابراین افراد بیشتری را به خود جذب می کند.

تثبیت طرح صنعتی علاوه بر بهبود کیفیت محصول و افزایش اعتبار آن، این امکان را به شما می دهد که قیمت محصول را افزایش دهید. بنابراین همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا درآمد شما افزایش یابد.

[f]

کدام طرح های صنعتی ثبت می شوند؟

برای آن که  یک طرح صنعتی مشمول حمایت قانونی قرار بگیرد، باید واجد شرایط زیر باشد.

۱. جدید و اصیل باشد:  بنابر قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 «طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد. این طرح زمانی جدید است که از طریق انتشار به طور محسوس و یا از طریق استفاده به هر نحو دیگر قبل از تاریخ تسلیم اظهارنامه یا بر حسب مورد قبل از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت در هیچ نقطه‌ای از جهان برای عموم افشا نشده باشد.» همچنین طرح قبلا در فنون و صنایع دیگر پی بینی نشده باشد.

۲. مطابق با موازین شرعی و نظم عمومی باشد: طرح ها نباید حاوی تصاویر، نقش ها و علائم ناسازگار با ارزش های جامعه باشند.

طرح صنعتی

ثبت برند صنعتی چه مراحلی دارد؟

بی پرده بگوییم فرایند ثبت طرح صنعتی، هفت خانی است که بسیاری از متقاضیان را در نیمه راه پشیمان می کند! اگر بخواهید شخصا برای ثبت طرح صنعتی خود اقدام کنید، مراحل آن از قرار زیر است:

1-  مراجعه به وبسایت مرکز مالکیت معنوی به نشانی iripo.ssaa.ir
2- تکمیل اظهارنامه الکترونیکی طرح صنعتی
3- بررسی اظهارنامه الکترونیکی و تأیید یا رد طرح

4- رفع نواقص احتمالی
5- صدور ابلاغیه پذیرش در حساب کاربری متقاضی
6- تشکیل پرونده فیزیکی در اداره طرح های صنعتی
7- پرداخت هزینۀ قانونی حق‌الثبت به صورت الکترونیک

8- تایید و پرداخت هزینۀ چاپ آگهی

9- چاپ آگهی ثبت در روزنامه رسمی کشور
10- دریافت گواهینامه ثبت

نگاهی به شرکت های ثبت برند صنعتی

 دشواری و پیچیدگی فرایند ثبت مالکیت معنوی موجب شده است شرکت های متعددی در این زمینه آغاز به فعالیت کنند. این شرکت ها با به کارگیری کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب، مراحل ثبت طرح صنعتی را به نیابت از متقاضی طی کرده و مشکلات احتمالی را رفع می کنند.

[f]

خدماتی که باید از شرکت های ثبت برند صنعتی انتظار داشته باشید!

مشاوره رایگان

شرکت های ثبت برند صنعتی باید شرایطی را فراهم کنند که طی جلسات تلفنی، آنلاین و یا حضوری از کارشناسان حقوقیِ متخصص مشاوره دریافت کنید. کارشناسان پس از رفع ابهامات شما و با توجه به نوع تجارت و اهدافتان، بهترین راه ها را به شما پیشنهادمی دهند تا تصمیم درستی بگیرید.

انعقاد قرارداد

یک شرکت ثبت برند معتبر، هیچوقت بدون عقد قرارداد مسئولیتی نمی پذیرد! پس از تصمیم گیریِ شما، شرکت باید اقدام به عقد قرارداد رسمی نماید.

3-ثبت برند یا طرح صنعتی در زمان مناسب

شرکت های ثبت پس از انعقاد قرارداد، مراحل اداری را آغاز می کنند. این شرکت ها باید در مدت زمان مناسب که قطعا کوتاه تر از حالت عادی است، مدارک مورد نیازتان را به دست شما برسانند.

پشتیبانی رایگان

یکی از وظایفی که شرکت های فعال در حوزه ثبت در قبال شما دارند، این است که پس از ثبت نام تجاری یا طرح صنعتی حمایت خود را از شما قطع نکنند. شرکتی را انتخاب کنید که شما را به صورت دائم پشتیبانی کند.

خلاصه بگوییم همیشه برای هر کاری کاردانی هم هست! تجربه های سخت دیگران را تجربه نکنید، بلکه از آن ها کمک بگیرید تا سریع تر به هدف برسید. از جمله شرکت هایی که می توانند یاری گر شما باشند، می توان به شرکت هانا ثبت اشاره کرد، که پیشینه درخشانی در زمینه ثبت برند صنعتی، طرح صنعتی و اختراعات دارد.

 

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

خرید و فروش برند

خرید و فروش برند از مواردی است که می تواند به کسب و کار شما کمک کند. یکی از اصول پیشرفت هر تجارتی انتخاب برند مناسب است. زیرا با داشتن برند ثبت شده مناسب می توانید با خیال راحت برای تبلیغات و بازریابی کارتان هزینه کنید و تجارت خود را شکلی تازه ببخشید.

خرید و فروش برند آماده در مواقعی صورت می‌گیرد که شخص اقدام به ثبت برند می کند اما هر بار پس از استعلام علائم تجاری با مشابهت برند روبرو می شود و ممکن است مدت ها گرفتار ثبت برند باشد، که این مشکل خود علاوه بر از دست رفتن زمان موجب ضرر مالی هنگفت شده، لذا در چنین مواقعی خرید برند آماده ، بسیار مقرون به صرفه می باشد.

فرض کنید شما چند برند را ثبت می کنید تا بتوانید طبق یک برنامه ریزی دقیق، پایه های یک کسب و کار موفق را پی ریزی کنید و خود را به دیگران معرفی نمایید. بنابراین مخاطبان خود را با شناساندن برند تجاریتان مشتاق خرید آن کالا می کنید. در این صورت بقیه برندهایی که ثبت کرده اید علی رغم زمان و هزینه ای که برای ثبت آن سپری شده است، عملا بلا استفاده می ماند و باید برای فروش برند آماده اقدام کنید .

قانون خرید و فروش برند آماده

طبق قانون علامت تجاری (برند)، خرید و فروش برند آماده مجاز است، این امر موجب می شود برندهایی که به دلایل مختلف بلا استفاده مانده اند ، تا قبل از اتمام زمانشان با انتقال به شخص دیگر قابل استفاده گردند .

در صورتی خرید علامت تجاری آماده از شخص دیگر در ایران اعتبار دارد که حق استفاده از آن به ثبت رسمی و قانونی رسیده باشد، درخواست واگذاری برند در اظهارنامه ای تنظیم می شود که در آن شماره ثبت برند، نام و نشانی خریدار برند و نام و نشانی وکیل قانونی او در ایران قید شده باشد و علاوه بر آن اسناد رسمی انتقال و وکالتنامه و آگهی ثبت برند باید ضمیمه اظهارنامه گردد .

مراحل فروش برند آماده

  • حضور در دفترخانه جهت تنظیم و امضاء قرارداد واگذاری برند تجاری .
  • استعلام دفترخانه از سازمان مالکیت صنعتی جهت کسب سابقه ثبت برند تجاری دلخواه .
  • نشر آگهی واگذاری برند در روزنامه رسمی کشور .

مدارک مورد نیاز جهت فروش برند آماده

  • کلیه اسناد ثبت برند شامل روزنامه تقاضا و آگهی ثبت برند .
  • مدارک هویتی فروشنده و خریدار برند .
  • اسناد ارائه دهنده موضوع کسب و کار .
  • تنظیم قرارداد در دفترخانه پس از دریافت استعلام واگذاری برند .
  • شماره رسمی اظهارنامه و شماره ثبت برند .
  • انتقال اجباری برند با رعایت قوانین توسط وراث .
  • مدارک مباشر رسمی (در صورت موجود بودن) .

مراحل خرید برند آماده تجاری

  • انتخاب برند دلخواه .
  • استعلام برند از سازمان مالکیت صنعتی .
  • حضور فروشنده و خریدار در دفترخانه جهت تنظیم قرارداد .
  • تنظیم سند و واگذاری برند تجاری به خریدار .
  • نشر آگهی واگذاری برند در روزنامه رسمی کشور .

قیمت خرید و فروش برند

جهت واگذاری برند نیاز به قیمت گذاری برند توسط کارشناس رسمی دادگستری مخصوصاً در مورد برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند. برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش برند آنها اقدام می گردد بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش گذاری می گردند.

نقل و انتقال برند تجاری به یکی از دو روش زیر انجام می‌گردد :

  1. نقل و انتقال علامت تجاری یا برند به صورت جبری (غیر ارادی)
  2. نقل و انتقال علامت تجاری یا برند به صورت قراردادی (اختیاری)

نقل و انتقال برند به صورت جبری یا قهری در شرایطی اتفاق می‌افتد که مالک اصلی علامت تجاری ثبت شده فوت کرده باشد. در این حالت وراث می‌توانند با ارائه اصل گواهی ثبت علامت و گواهی انحصار وراثت درخواست نقل و انتقل برند و واگذاری آن را به مالک جدید داشته باشد.

منظور از نقل و انتقال علامت تجاری و برند به صورت قراردادی یا اختیاری این است که امتیاز علامت تجاری ثبت شده به مالک یا مالکین جدید واگذار می‌شود. در این وضعیت مالک فعلی علامت تجاری می‌تواند به دلیل عدم فعالیت و یا هر دلیل دیگری امتیاز علامت تجاری خود را برای همیشه و یا مدت مشخصی به شخضی دیگر منتقل کند. این نقل و انتقال زمانی معتبر می‌باشد که اجازه‌نامه مربوط به آن در ایران به ثبت رسیده باشد. مالک جدید نیز بعد از طی مراحل مربوط به انتقال آرم تجاری می‌تواند از منافع آن برخوردار گردد.

 

برای مشورت درباره خرید و فروش برند آماده میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی برندیشان کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸88930-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان برندیشان صحبت کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

یکی از موضوعات کلیدی و حائز اهمیت در زمان ثبت یک برند، آگاهی داشتن از مراحل انجام کار است. اگر اطلاعات خود را در زمینه ثبت برند افزایش دهید می‌توانید بدون دغدغه و مشکل کار خود را به طور صحیح به سر انجام برسانید. برای ثبت برند باید مراحل مختلفی را طی کرد که این امر دارای هزینه است. ما در این نوشته قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در زمینه ثبت برند برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

در زمینه قوانین ثبت برند می‌توان سؤالات مختلفی را مطرح کرد که شامل هزینه ثبت برند، مزایا و شرایط ثبت نشان تجاری، مدارک لازم جهت ثبت برند و مکان مورد مراجعه است که در ادامه به مهم‌ترین آن می‌پردازیم.

ثبت برند شرکت

نشان تجاری شرکت به عنوان یکی از شیوه‌های معرفی محصول محسوب می‌شود که می‌تواند باعث تمایز خدمات یک شرکت از سایر خدمات شود. به بیان دیگر می‌توان گفت که ثبت برند شرکت باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند محصولات شرکت را در دنیای پر رقابت امروزی از سایر محصولات تشخیص دهند. پس از ثبت شرکت، اولین اقدام مهمی که باید انجام شود ثبت علامت تجاری است که دارای قوانین خاص است.

فردی که قصد ثبت برند شرکت را دارد باید دارای مجوزهای لازم باشد تا بتواند مراحل را به صورت قانونی به سرانجام برساند. ثبت برند شرکت اگر به زبان فارسی باشد نیازی به کارت بازرگانی نبوده و اگر زبان انتخابی برند، لاتین باشد باید حتماً کارت بازرگانی ارائه شود. قبل از ثبت برند تجاری باید این نکته را در نظر داشته باشید که نام انتخابی شما، نباید توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد در غیر این صورت امکان ثبت، نام درخواستی شما وجود ندارد.

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند برای هر نام انتخابی و لوگوی در نظر گرفته شده متفاوت است و نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای ثبت برند در نظر گرفت. در واقع شما می‌توانید به صورت کلی باید ارائه طرح خود، میزان هزینه ثبت برند را تخمین بزنید. با توجه به طرح انتخابی شما و همچنین نوع فونت و میزان ریزه کاری که در برند وجود دارد می توان انتظار قیمت‌های متفاوتی را داشت.

مدارک لازم جهت ثبت برند

افراد حقیقی و حقوقی برای ثبت نشان تجاری باید مدارک خود را به صورت کامل تکمیل کنند تا بتوانند مراحل ثبت برند را انجام دهند. مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری به شرح زیر است:

  • ارائه مدارک شناسایی شخصی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه جواز کسب و کار
  • گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی
  • ارائه کارت بازرگانی در صورت انتخاب نام لاتین
  • در صورت وجود وکیل و نماینده برای شرکت، باید مدارک قانونی و شخصی نماینده نیز ارائه گردد.

برای ثبت برند باید کجا رفت

یکی از سؤالات کلیدی که بسیاری از افراد در ثبت برند شرکت با آن مواجه می‌شوند، این است که برای ثبت برند باید کجا رفت. به بیان ساده می‌توان گفت که پس از تکمیل کردن فرم اظهارنامه ثبت برند شرکت، باید برای ادامه‌ی مراحل انجام کار به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرد. سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی برای ثبت برند ایجاد شده است که متقاضیان می‌توانند ثبت نام اولیه خود را به سهولت در این سامانه انجام دهند.

در بخش ثبت نام سامانه فوق، باید تصویر آرم تجاری به وضوح قرار داده شود و بارگذاری آن دارای اهمیت است. پس از ثبت نام اولیه یک کد پیگیری ارسال می‌شود تا بتوانید روند پیشرفت کار را مشاهده کنید.

خلاصه وضعیت ثبت برند تجاری

به طور کلی می‌توان 4 مرحله اصلی برای ثبت برند تجاری در نظر گرفت که شامل موارد زیر است:

  • تهیه کردن اظهارنامه ثبت برند، در سامانه مالکیت معنوی
  • انجام ثبت نام اولیه و دریافت کد رهگیری
  • ارزیابی مدارک و طرح ارسال شده، توسط کارشناسان اداره ثبت
  • تأیید مدارک نشان تجاری و پرداخت هزینه ثبت نشان تجاری

سخن پایانی

همان طور که می دانید نشان تجاری می‌تواند دارای مزیت‌های مختلف باشد که از این رو صاحبان کسب و کارهای مختلف پس از ثبت شرکت به دنبال ثبت برند تجاری هستند. ثبت برند تجاری دارای مراحل مخصوص به خود بوده که باید در یک چارچوب مشخص انجام شود. با توجه به الکترونیکی شدن مراحل ثبت نشان تجاری، مراحل انجام کار ساده‌تر شده و می‌توان در یک دوره یک ماهه به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کرد.

اگر بخواهید برند تجاری خود را در چارچوب قانون و در یک بستر امن انجام دهید می‌توانید از افراد متخصص نیز مشاوره بگیرد و یا ثبت علامت تجاری را با هزینه مناسب به آن‌ها بسپارید. امیدواریم با مطالعه مقاله بالا بتوانید در مراحل ثبت برند تجاری موفق عمل کنید.

برای مشورت درباره ثبت برند میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی برندیشان کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸88930-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان برندیشان صحبت کنید.

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت شرکتهای سهامی را به دو نوع سهامی عام و سهامی خاص تقسیم کرده است. مهم‌ترین وجه تمایز شرکتهای سهامی عام از شرکتهای سهامی خاص این است که شرکتهای سهامی عام می‌توانند برای تأمین سرمایه خود چه در حین تأسیس و چه بعد از آن به پذیره نویسی و انتشار سهام اقدام کرده و قسمت عمده‌ای از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین کنند. برای ثبت شرکت سهامی عام مؤسسان پس از اینکه نام شرکت را انتخاب و مجوزهای لازم را از ادارات و سازمانها ذیربط اخذ کردند، با عنایت به ماده ۶ قانون تجارت بایستی اقدامات ذیل را جهت تشکیل و تأسیس شرکت سهامی عام انجام دهند:

  1. اخذ اظهارنامه مربوط به ثبت شرکت سهامی عام از اداره ثبت شرکتها و تنظیم مندرجات آن براساس ماده ۷ قانون تجارت با قید تاریخ و امضا همه‌ی مؤسسان؛ (اظهارنامه سندی است که مؤسسین و سهامداران با امضا و تقدیم آن رسما از اداره ثبت شرکتها تقاضای ثبت نمودن شرکت را می‌نمایند).
  2. تهیه و تنظیم طرح مقدماتی اساسنامه شرکت
  3. تهیه و تنظیم طرح اعلامیه پذیره نویسی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی‌های شرکت را تا قبل از مجمع عمومی مؤسس منتشر می‌کنند. مؤسسین با انتشار اعلامیه مذکور از عموم مردم دعوت به سرمایه‌گذاری در شرکت را می‌نمایند.
  4. مؤسسان باید حداقل ۲۰% سرمایه شرکت خود را تعهد نمایند و لااقل ۳۵% از مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت سهامی در شرف تأسیس نزد یکی از بانک‌ها سپرده آنگاه گواهینامه مبلغ تعهد شده را از بانک مربوطه دریافت کنند. شایان ذکر است برابر تبصره ماده ۶ قانون تجارت مؤسسین می‌توانند مبلغ تعهد شده خود را بصورت سرمایه غیر نقدی نیز تهیه و تسلیم نمایند.
  5. تسلیم و ارائه اظهارنامه به انضمام مدارک فوق
  6. انتشار طرح اعلامیه پذیره نویسی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی‌های شرکت را تا قبل از مجمع عمومی مؤسس منتشر می‌کنند.

پس از انجام تشریفات فوق و گذشت مهلت پذیره نویسی و یا در صورتیکه مهلت تمدید شده باشد، بعد از انقضا مدت تمدید شده مؤسسان حداکثر تا یک‌ماه تعهدات پذیره نویسان را رسیدگی می‌کنند و پس از احراز اینکه تمام سرمایه شرکت بطور صحیح تعهد گردیده و حداقل ۳۵% آن پرداخت شده است، تعداد سهام هریک از تعهدکنندگان را تعیین و مجمع عمومی مؤسس را به تشکیل جلسه دعوت می‌کنند. مجمع پس از رسیدگی و احراز پذیره نویسی همه‌ی سهام شرکت و تأدیه مبالغ لازم و شور در مورد اساسنامه و تصویب آن اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت را انتخاب می‌کنند. مدیران و بازرسان باید کتبا قبول سمت نمایند و از این تاریخ شرکت سهامی عام تشکیل شده محسوب می‌شود و توضیح آنکه اساسنامه تصویب شده به انضمام صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسس و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان بایستی جهت ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکتها تسلیم شود.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

نام شرکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

براساس ماده ۴ لایحه ۱۳۴۷: عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در همه‌ی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت بطور روشن و خوانا قید شود همچنین نام شرکت توسط مؤسسین شرکت انتخاب می‌شود.

تعداد شرکا برای ثبت شرکت سهامی عام

تعداد شرکا در شرکت سهامی عام زیادتر از سایر انواع شرکتهای سهامی است. این امر می‌تواند منجر به جمع‌شدن سرمایه‌های کوچک و ایجاد یک سرمایه بزرگ بشود. مدیران و سهامداران شرکت سهامی عام، باید حداقل ۵ نفر باشند.

میزان سرمایه برای ثبت شرکت سهامی عام

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی عام نباید کمتر از پانصد هزار تومان باشد. در شرکتهای سهامی عام مؤسسان فقط ملزم به تعهد حداقل ۲۰% سرمایه شرکت بوده که حداقل ۳۵% از مبلغ تعهد شده را باید در حسابی (به نام شرکت در شرف تأسیس) نزد یکی از بانکها سپرده و سپس اظهارنامه را به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضا مؤسسان رسیده باشد، به اداره ثبت شرکتها تسلیم کنند.
سرمایه شرکت ممکن است از آورده‌های نقدی یا غیر نقدی تشکیل شود:

  • آورده نقدی: حداقل ۳۵% از مبلغی که شرکا (مؤسسان و پذیره نویسان) تعهد کرده‌اند باید بصورت وجه نقد باشد (ماده ۶ لایحه قانونی ۱۳۴۷). این مبلغ به حسابی که به نام شرکت در شرف تاسیس است در یکی از بانک‌ها واریز می‌شود. در عمل، ممکن است صاحبان سرمایه تمام یا نصف سرمایه را پرداخت کنند و بانک باید از پذیره نویسان و مؤسسان وجه نقد دریافت کند.
  • آورده غیر نقدی: سرمایه غیر نقدی شرکت ممکن است از هر چیزی، مال مادی، غیر مادی تشکیل شود و آورده غیر پول باید تقویم و تسلیم شود.

برای آگاهی از قیمت و هزینه ثبت شرکت سهامی عام با مشاورین ما در هانا ثبت تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی عام

  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی اعضا (حداقل ۵ نفر)
  • دو نسخه اظهارنامه و اساسنامه
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • دونسخه صورت‌جلسه هیأت مدیره
  • گواهی بانکی واریز ۳۵% سرمایه
  • آگهی دعوت مجمع مؤسسین
  • ارائه مجوز مرتبط در صورت نیاز

برای مشورت درباره ثبت شرکت سهامی عام میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان هانا ثبت شما را راهنمایی نمایند.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع شرکت های تجاری در ایران، شرکت های سهامی هستند. طبق ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شوند:

نوع اول- شرکت های سهامی عام هستند که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.

نوع دوم- شرکت های سهامی خاص هستند که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس فقط توسط موسسین تامین شده است .

چون تشکیل شرکتهای سهامی عام همراه با تشریفاتی طولانی است،مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاَ شرکای کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که بشرح فوق شرکت سهامی خاص نامیده می شود. .اگر بخواهیم تشریفات شرکت سهامی خاص را نسبت به شرکت سهامی عام خلاصه کنیم باید بگوییم در مورد شرکت سهامی خاص،اولاَ تشریفات پذیره نویسی وجود ندارد،ثانیاَ ورقه تعهد وجود ندارد،ثالثاَ تشکیل مجمع عمومی موسس لازم نیست.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص بلافاصله پس از انجام دادن اقدامات اولیه (1-امضای اساسنامه 2- تعهد سرمایه 3- انتخاب مدیران و بازرسان) به وسیله موسسان تشکیل می شود؛یعنی امضای اساسنامه، تعهد کلیه سهام و پرداخت مبالغ نقدی لازم،انتخاب مدیران و بازرسان و قبول سمت کتبی آنان.

برای ثبت شرکت سهامی خاص رعایت نکات ذیل الزامی است:

1- اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.

اساسنامه شرکت سهامی باید دارای موارد زیر باشد:

  • نام شرکت
  • موضوع شرکت به طور صریح و منجز
  • مدت شرکت
  • مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن،اگر تاسیس شعبه مدنظر باشد
  • مبلغ سرمایه ی شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک،تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها ،تعیین مبلغ پرداخت شده ی هر سهم و نحوه ی مطالبه ی بقیه ی مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
  • نحوه ی انتقال سهام با نام، طریقه ی تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس،در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن
  • شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه ی شرکت
  • مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
  • مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره ی آن ها،طریقه ی شور و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات جامع عمومی
  • تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفا می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند.
  • تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران
  • تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند
  • ذکر این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه ی انتخاب و مدت ماموریت بازرس
  • تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه
  • نحوه ی انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه ی امور آن

2- اظهارنامه ی مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از 35% کل سهام باشد.

نام شرکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص از ذکر نام شریک در کنار نام شرکت خودداری شود همچنین همراه با نام ثبت شده شرکت، عبارت «سهامی خاص» حتما باید قید شود تا اشخاص ثالث به هنگام معامله با شرکت به ماهیت وجودی آن پی ببرند.

تعداد شرکا برای ثبت شرکت سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص تعداد شرکا نباید کمتر از سه نفر باشد، برای ثبت شرکت سهامی خاص به ۳ نفر عضو اصلی که حداقل سن آن‌ها ۱۸ سال تمام  باشد، نیاز است. سایر سهامداران شرکت در صورتیکه عضو هیأت مدیره نباشند و فقط سهامدار باشند محدودیت سنی ندارند و  می‌توانند زیر ۱۸ سال باشند.
برای ثبت شرکت سهامی خاص اعضا هیأت مدیره باید حداقل از ۲ نفر تشکیل شوند و حداقل دارنده یک سهم باشند، همچنین نباید دارای سو پیشینه کیفری باشند.

میزان سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص

در شرکتهای سهامی خاص تمام سرمایه شرکت به هنگام تأسیس منحصرا توسط مؤسسان تأمین و پرداخت می‌شود. این سرمایه که حداقل آن صد هزار تومان است در موقع تأسیس نباید کمتر از ۳۵% کل سهام تعهد شده باشد. در صورتیکه تمام یا قسمتی از سرمایه بصورت غیرنقدی باشد باید تمام آن تسلیم و توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی و آنگاه براساس نظریه کارشناس به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد. حداکثر میزان سرمایه بسته به میل شرکا می‌باشد و قانون دخالتی در آن ندارد.

برای آگاهی از قیمت و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص با مشاورین ما در هانا ثبت تماس حاصل فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. دو برگ اظهارنامه‌ تکمیل شده‌ شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط تمام سهامداران.
  2. دو جلد اساسنامه‌ شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط تمام سهامداران.
  3. دو نسخه صورت‌جلسه‌ مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  4. دو نسخه صورت‌جلسه‌ هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد.
  5. فتوکپی شناسنامه‌ تمام سهامداران و بازرسین (برابر اصل در دادگستری‌).
  6. ارائه‌ گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه‌ شرکت از بانکی که حساب شرکت در حال تأسیس در آنجا باز شده است.
    تذکر: درصورتیکه مقداری از سرمایه‌ شرکت، آورده‌ غیرنقدی باشد (اموال منقول و غیرمنقول) ارائه‌ تقویم‌نامه‌ کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتیکه اموال غیرمنقول، جزو سرمایه‌ شرکت قرار داده شود؛ ارائه‌ اصل سند مالکیت، ضروری است.
  7. ارائه‌ مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره‌ ثبت شرکتها.

همچنین پرداخت و تقویم سرمایه غیر نقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی نیز باید در اظهارنامه مشخص باشد.

اظهارنامه ثبت شرکت و مواردی که باید در آن قید شود:

بموجب ماده 7 قانون تجارت مندرجات اظهارنامه شرکت سهامی که باید دارای امضای کلیه موسسین و قید تاریخ باشد بشرح زیر است:

  • نام شرکت
  • مرکز اصلی شرکت
  • مدت شرکت
  • موضوع شرکت
  • هویت کامل و اقامتگاه موسسین
  • مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک
  • تعهدات سهام با نام و بی نام و مبلغ اسمی آن ها و در صورتیکه سهام ممتاز نیز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام
  • میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که پرداخت کرده اند با تعیین شماره حساب و نام بانکی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است.
  • در مورد آورده غیر نقد،تعیین اوصاف و مشخصات و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف آورده غیر نقد اطلاع حاصل نمود.

3- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه ی سهامداران رسیده باشد.
4-قبول سمت مدیریت و بازرسی
5-ذکر نام روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

شایان ذکر است برای تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص طرح و تنظیم اعلامیه پذیره نویسی لازم نیست و قانون گذار تسلیم اظهارنامه به ضمیمه اسناد و مدارک فوق را به مرجع ثبت شرکت ها کافی می داند.

همچنین، در شرکت سهامی خاص مانند شرکت سهامی عام،آورده های غیر نقد باید طبق نظر کارشناسان رسمی وزارت دادگستری ارزیابی شود و نمی توان آن ها را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس مذکور قبول کرد.

برای مشورت درباره ثبت شرکت سهامی خاص میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان هانا ثبت شما را راهنمایی نمایند.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

آیا قصد ثبت شرکت تجاری در اداره ثبت شرکتها را دارید ؟ آیا از انواع ثبت شرکت تجاری شامل شامل ثبت شرکت با مسئولیت محدود , ثبت شرکت سهامی خاص و عام و تفاوت های آنها آگاه هستید ؟

برای پاسخ به این سوالات با هانا ثبت همراه باشید .

هر کسب و کاری و شراکت تجاری بین افراد نیازمند یک سری قوانین است که نحوه مشارکت، سود و ضرر آن‌ها را تعیین کند. در قوانین حقوقی ایران شرکت‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام از این شرکت‌ها قوانین ثبت مخصوص به خود را دارند. قبل از ثبت شرکت بهتر است با انواع شرکت‌های مسئولیت محدود، سهامی عام و سهامی خاص و مسئولیت‌های ‌آن‌ها آشنا شویم تا دید بهتری نسبت به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را داریم، داشته باشیم. ما در این مطلب می‌خواهیم انواع شرکت‌ها را تعریف کنیم و مدارکی که برای ثبت آن‌ها لازم است را شرح دهیم.

برای مشاوره تلفنی و ثبت انواع شرکت با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت است که شراکت افراد در آن به اندازه میزان سرمایه‌گذاری آن‌هاست. یعنی در صورتی که شرکت ورشکسته شود تنها سرمایه سهام‌داران از بین می‌رود و بدهی‌های شرکت به شرکاء انتقال پیدا نمی‌کند. شرکت با مسئولیت محدود طبق ماده ۹۴ قانون تجارت بدین صورت تعریف شده است: «شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام و قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه‌ی خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.»
در این نوع شرکت به حداقل ۲ نفر برای ثبت احتیاج است و باید حتما عبارت «با مسئولیت محدود» درکنار نام اصلی شرکت قرار بگیرد زیرا در صورت نبود این عبارت مانند قوانین شرکت تضامنی که در ادامه توضیح می‌دهیم با شرکت برخورد حقوقی خواهد شد. در شرکت با مسئولیت محدود تمام سرمایه در اختیار مدیرعامل قرار می‌گیرد و معمولاْ نسبت سود شرکت نیز به نسبت سرمایه شرکاء تقسیم خواهد شد. همچنین میزان حق رای در شرکت بر اساس سهم فرد تعیین می‌شود. البته میزان حق رای و میزان سود هر فرد را می‌توان در اساسنامه شرکت در نظر گرفت و ترتیب دیگری داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره این مورد روی ثبت شرکت با مسئولیت محدود کلیک نمایید

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

فرم‌های تکمیل‌شده‌ی تقاضانامه‌ی ثبت شرکت.
پرداخت هزینه‌های ثبت اولیه
۲ جلد اساسنامه‌ی شرکت با مسئولیت محدود که تمام صفحات آن باید توسط تمام سهامداران امضا شده باشد.
۲ نسخه صورت‌جلسه‌ی هیئت مدیره با امضای مدیران منتخب مجمع.
فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل کلیه‌ی سهامداران. (درصورتی‌که مدیرعامل شرکت فردی خارج از اعضای هیئت‌مدیره باشد، ارائه‌ی مدارک او نیز لازم است. برابر اصل مدارک در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.)
گواهی عدم سوءپیشینه تمامی سهامداران و مدیرعامل.
ارائه‌ی تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن. درصورتی‌که سهامداران و اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت از میان اشخاص حقوقی باشند باید معرفی‌نامه نمایندگان داشته باشند.
تأییدیه‌ی هیئت مدیره‌ی اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن شرکت.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت‌های سهامی به دو دسته سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می‌شوند که در آن سرمایه‌ی آن‌ها به سهام تبدیل می‌شود. در شرکت‌های سهامی خاص تمام سرمایه توسط بنیان‌گذاران شرکت و موقع تاسیس شرکت تامین می‌شود. در این نوع شرکت تعداد سهامداران باید حداقل ۳ نفر بوده و به ۲ نفر بازرس (یکی اصلی و دیگری علی‌البدل) نیز احتیاج دارد. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس شرکت سهامی خاص ۱ میلیون ریال است و مسئولیت هر یک از سهامداران به اندازه مبلغ سرمایه‌گذاری شده و سهم آن فرد است. بدین معنی که در صورت ورشکستگی شرکت افراد مجبور به پرداخت بدهی‌های شرکت نیستند.
در شرکت سهامی خاص حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت باید به صورت نقدی در حساب شرکت و در بانک باشد و سند آن ارائه شود. باقی ۶۵ درصد باقی‌مانده از این مبلغ نیز باید ظرف ۵ سال حصول گردد. مدیر شرکت سهامی خاص برخلاف شرکت با مسئولیت محدود نمی‌تواند خارج از افراد سرمایه‌گذار انتخاب شود. مدت مدیریت در این شرکت‌ها حداکثر ۲ سال با قابلیت تمدید است. سود این نوع شرکت نیز به نسبت تعداد سهم هر یک از سهامداران تقسیم می‌شود و حق رای آنان نیز به تعداد سهم در شرکت بستگی دارد.

برای مطالعه بیشتر درباره این مورد روی ثبت شرکت سهامی خاص کلیک نمایید

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص

۲ نسخه فرم اظهارنامه و اساسنامه تکمیل‌شده به همراه امضای مؤسسین شرکت.
فرم تکمیل‌شده تعیین نام همراه با فهرستی از نام‌های پیشنهادی به ترتیب اولویت.
پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارائه‌ی فیش‌های بانکی.
در مواردی که نیاز به ثبت مجوز باشد، باید اصل مجوز لازم اخذ و ارائه شود.
فتوکپی برابر اصل صفحه‌ی اول شناسنامه و کارت ملی سهامداران، مدیران و بازرسان شرکت.
گواهی عدم سوءپیشینه‌ی تمام افراد عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس‌ها.
۲ نسخه از صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسان همراه با امضای آن‌ها.
۲ نسخه صورت‌جلسه هیئت مدیره با امضاء همه اعضا
اگر ثبت شرکت توسط وکیل صورت می‌گیرد، ارائه‌ی اصل وکالت‌نامه‌ی وکیل دادگستری لازم است.

ثبت شرکت سهامی عام

در شرکت‌های سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین می‌شود و سهام این شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار قابل خرید و فروش است. سازمان بورس معمولاً شرکت‌هایی را می‌پذیرند که سرمایه و اعتبار بالایی داشته باشند و این سهام در میان مردم داد و ستد می‌شود. حداقل اعضاء این نوع شرکت نیز باید ۳ نفر باشد اما معمولاً تعداد شرکاء در شرکت‌های سهامی عام بیشتر از دیگر شرکت‌هاست که می‌تواند موجب جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک و ایجاد سرمایه‌ای بزرگ برای انجام فعالیت‌های اقتصادی سنگین شود. مدیران در شرکت‌های سهامی عام توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و طول دوره مدیریت ۲ سال با امکان تمدید است. این مجمع می‌تواند هر یک از مدیران یا اعضای هیئت مدیره را عذل کند.
برای نام‌گذاری شرکت‌های سهامی عام و خاص طبق قانون باید عبارت «شرکت سهامی عام» یا «شرکت سهامی خاص» قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله ذکر شود.

برای مطالعه بیشتر درباره این مورد روی ثبت شرکت سهامی عام کلیک نمایید

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی عام

۲ نسخه طرح اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی که توسط تمام مؤسسان امضا شده باشد.
۲ نسخه فرم اظهارنامه و اساسنامه تکمیل‌شده به همراه امضای مؤسسین شرکت.
فتوکپی برابر اصل مدارک احراز هویت.
پرداخت مبالغ تعیین‌شده مانند حق ثبت و حقوق دولتی به همراه فیش بانکی.
اصل مجوز اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر مجوزهای لازم.
تکمیل فرم تعیین نام همراه با فهرستی از نام‌های پیشنهادی به ترتیب اولویت.
۲ نسخه اساسنامه و صورت‌جلسه که به تصویب مجمع عمومی مؤسسان رسیده و امضا شده است.
۲ نسخه صورت‌جلسه هیئت مدیره.

تعریف پذیره‌نویسی

پذیره‌نویسی عملی خصوصی است که متقاضی متعهد می‌شود قسمتی از سرمایه‌ی شرکت را با پرداخت کردن مبلغ تعیین‌شده تأمین نماید. اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی توسط شرکت در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی می‌شود و در بانکی که تعهد سهام نزد آن انجام می‌شود نیز در اختیار عموم قرار می‌گیرد. افراد متقاضی باید در مدت‌زمان تعیین‌شده به بانک مراجعه کنند و بعد از پرداخت مبلغ به‌صورت نقدی و امضای تعهدنامه، تاییدیه و رسید دریافت می‌کنند.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

یکی از انواع موارد مالیاتی، حق تمبر است که بر دارایی تعلق می‌گیرد و به صورت دو وجهی شناخته می‌شود که یکی از وجه‌های آن مستقیم و دیگری غیر مستقیم است. مالیات تمبر به عنوان یکی از مالیات‌های دارایی از شیوه‌های مختلف مانند واریز وجه، الصاق و ابطال انجام می‌شود. همان طور که می دانید مالیات به عنوان بخشی از شیوه‌های تأمین هزینه‌های دولت محسوب می‌شود.

در زمینه پرداخت حق تمبر باید به این نکته توجه داشته باشید که حق تمبر برای افزایش سرمایه، ثبت شرکت و غیره کاربرد دارد و به صورت ثابت و متغیر تعیین می‌شود.

حق تمبر چیست

حق تمبر به عنوان یکی از انواع مالیات‌های دارایی محسوب شده که در زمان صادر شدن اسناد و مدارک تجاری، اسناد سازمان‌های دولتی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های بازرگانی به صورت بیان شده در بالا اخذ می‌شود. در بین انواع کسب و کارهای مختلف می‌توان بیان کرد که معافیت‌های مختلفی در اخذ آن وجود داشته که طبق قوانین مربوطه لازم‌الاجراست.

حق تمبر به صورت ثابت و متغیر بوده که در نوع ثابت آن مبلغ 200 ریال است و در حالت متغیر آن با توجه به وضعیت سفته تعیین می‌شود. مالیات تمبر افزایش سرمایه و ثبت شرکت نیز به گونه‌ای است که باید در موعد مقرر و زمان در نظر گرفته شده به اداره ثبت شرکت‌ها پرداخت شود. در صورتی که مالیات تمبر در موعد مقرر پرداخت نشود شامل جریمه‌ی ثابتی معادل 2 برابر اصل آن خواهد شد.

حق تمبر افزایش سرمایه

حق تمبر مالیاتی در زمینه افزایش سرمایه به غیر از شرکت‌های تعاونی، نیم در هزار ارزش اسمی هر سهم است. برای افزایش سرمایه باید حق تمبر افزایش سرمایه را پرداخت نمود که مهلت پرداخت آن دو ماه از تاریخ افزایش سرمایه محاسبه می‌شود. ذکر این نکته دارای اهمیت است که اگر یک شرکت سرمایه خود را کاهش داده باشد برای افزایش مجدد سرمایه تا میزانی که تمبر آن به صورت کامل و قانونی پرداخت شده باشد، نیازی به پرداخت مالیات تمبر افزایش سرمایه نخواهد بود.

اگر پرداخت در موعد مقرر صورت نگیرد شامل جریمه‌های مختلف خواهد شد. شرکت‌هایی که در بازار بورس حضور دارند و افزایش سرمایه را اعمال کرده‌اند از پرداخت آن معاف هستند. در باقی موارد حق تمبر سرمایه شرکت طبق قوانین مشخص شده از مودیان مالیاتی دریافت می‌شود.

حق تمبر ثبت شرکت

طبق قوانین مالیات‌های مستقیم افرادی که به صورت قانونی شرکت خود را ثبت می‌کنند باید مالیات حق تمبر ثبت شرکت را پرداخت کنند. طبق ضوابط مشخص شده حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ ثبت قانونی شرکت باید به اداره ثبت شرکت‌ها از شیوه ابطال تمبر پرداخت شود. قوانین در نظر گرفته شده می‌تواند به صورت کلی برای پوشش دادن بخشی از هزینه‌های دولت کاربردی باشد.

افراد و مدیران کسب و کار باید در زمینه پرداخت آن به شیوه‌های مختلف پس از ثبت شرکت، افزایش سرمایه و غیره اطلاعات خود را تکمیل کنند یا اگر می‌خواهند آن را به درستی پرداخت کنند لازم است از افرادی که در این زمینه متخصص هستند مشاوره بگیرند.

حق تمبر مالیاتی

مودیان مالیاتی باید در زمینه پرداخت حق تمبر مالیاتی اطلاعات خود را تکمیل کنند تا بتوانند در فعالیت‌های تجاری بدون جرائم مختلف، به همکاری خود ادامه دهند. مالیات حق تمبر به عنوان مالیات‌های مستقیم در نظر گرفته می شود که در ماده 44 تا 51 قانون مالیات‌ها به آن اشاره شده است. در زمینه‌های مذکور می‌تواند به صورت ثابت یا متغیر محاسبه شود.

همچنین میزان افزایش سرمایه و ثبت شرکت‌ها می‌تواند در میزان پرداختی آن به شیوه‌های مختلف دخیل باشد. پرداخت آن در موعد مقرر باعث خوش حسابی شده و می‌تواند پاداش‌های مختلفی را به دنبال داشته باشد.

سخن پایانی

مالیات به عنوان یکی از شیوه‌های درآمد دولت برای پوشش بخشی از هزینه‌های اداره کشور محسوب می‌شود که افراد و صاحبان کسب و کارهای مختلف باید نسبت به پرداخت آن دقت کافی را به خرج دهند. یکی از انواع مالیات‌های مستقیم که به آن اشاره شده است پرداخت مالیات حق تمبر است. در زمینه ثبت شرکت‌های تجاری و همچنین افزایش سرمایه باید در زمان مشخص شده و طبق ضوابط تعیین شده پرداخت شود.

در صورتی که مودیان مالیاتی در موعد مقرر آن را پرداخت نکنند، قطعاً دچار مشکلات فراوان و جریمه‌های مختلف خواهند شد. کسب اطلاعات لازم در زمینه پرداخت آن باعث می‌شود تا افراد بدون دغدغه به فعالیت خود در بازار تجارت ادامه دهند.

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

دریافت مالیات به عنوان یکی از شیوه‌هایی است که دولت می‌تواند برای پوشش هزینه‌های خود از آن بهره‌مند شود. در واقع می‌توان بیان کرد که یکی از راه‌های قانونی تأمین هزینه‌های دولت در طول دوره فعالیت خود، دریافت مالیات از افراد و سازمان‌ها است. در بین انواع مالیات‌هایی که دولت وضع می‌کند می‌توان به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات‌های دریافتی دولت است که در بیش از 140 کشور جهان تحت نظارت دولت اجرا می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت که این نوع مالیات، مالیات بر مصرف بوده که می‌تواند تفاوت بین ارزش کالا و خدمات خریداری شده را تعیین کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد ارزش افزوده، گواهی ارزش افزوده و همچنین شیوه تمدید گواهی ارزش افزوده مطالب مفیدی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

ارزش افزوده چیست

در تعریف ساده می‌توان بیان کرد که ارزش افزوده به عنوان یک ثروت در نظر گرفته می‌شود که شرکت‌های تولید کننده با ارائه محصولات مختلف یا انجام خدمات متنوع با کسر واسطه‌ها دریافت می‌کنند. ارزش افزوده دارای شیوه‌های محاسباتی مخصوص به خود بوده که پس از محاسبه دقیق از خریدار دریافت می‌شود که فروشنده موظف است مقدار دریافتی را در موعد مقرر برای دولت واریز کند.

ارزش افزوده به عنوان یک نوع مالیات بر مصرف شناخته می‌شود که می‌تواند تفاوت بین کالای عرضه شده و خریداری شده را در یک دوره مشخص تعیین کند. همان طور که بیان شد مالیات بر ارزش افزوده توسط خریدار یا مصرف کننده پرداخت می‌شود و فروشنده مبلغ به دست آمده را به حساب دولت واریز می‌کند.

گواهی ارزش افزوده چیست

یکی از مباحث مهم در نظام مالیاتی ایران، گواهی ارزش افزوده است که باید به دقت به آن توجه شود. در واقع صاحبان کسب و کارها برای این که بتوانند مسیر شغلی خود را به درستی راه اندازی کنند باید به دنبال اخذ مجوز گواهی ارزش افزوده باشند. برای اجرای دقیق فعالیت‌های اقتصادی داشتن این گواهی ضروری است که مراحل ثبت نام و دریافت آن توسط سازمان اداره امور مالیاتی قابل انجام است.

اشخاص حقیقی و یا حقوقی برای این که بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به صورت قانونی انجام دهند باید این گواهی را داشته باشند. در غیر این صورت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده توسط آنان غیر قانونی تلقی شده و پیگرد قانونی دارد. برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده در زمینه ارائه کالا و خدمات مختلف، داشتن گواهی ارزش افزوده الزامی است. طبق قانون تعیین شده هر شخص حقیقی یا حقوقی باید هر دوره سه ماهه، خرید و فروش‌های خود را به صورت آنلاین یا آفلاین در سیستم مربوطه وارد نماید تا تاییده سازمان اداره امور مالیاتی را کسب کند.

پبشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اخذ گواهی ارزش افزوده “دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده” را مطالعه نمائید.

میزان یا نرخ مالیات بر ارزش افزوده و چگونگی محاسبه آن

این مقادیر هر سال توسط دولت مشخص و اعلام می‌گردد که درصدی از مبلغ خالص صورتحساب مشتریان می‌باشد.

نرخ تعیین شده در سال 97 به میزان 4% از مبلغ خرید می‌باشد که هر فرد یا صاحب کالا و خدمات موظف است هر سه ماه یکبار مالیات بر ارزش افزوده خود را محاسبه نماید و حداکثر 15روز پس از پایان ماه خود به حساب خزانه دولت واریز نماید.

روش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

در حال حاضر , پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بصورت خود اظهاری می‌باشد که مؤدیان موظف‌اند هر سه ماه یکبار اظهارنامه خود را از طریق سامانه یکپارچه ثبت نمایند.

چگونگی پر کردن اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی در فرم های مشخصی که سازمان امور مالیاتی مصوب کرده است تکمیل می‌شود و در زمان مشخصی به اداره ی امور مالیاتی محل اقامت شخص حقیقی یا محل وقوع دفتر شخص حقوقی تحویل داده می‌شود.همچنین ضروری است که اظهارنامه مالیاتی و فیش واریز مالیات هر دوره تا 31 تیر ماه هر سال به اداره امور مالیاتی تسلیم شود.البته از سال 91(یعنی سال مالی90) این فرایند به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود. در فرم های اظهارنامه مالیاتی 26 جدول طراحی شده که به شرح زیر است.

 

جدول1: پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه

جدول2: اطلاعات مجوز های تاسیس و بهره‌برداری

جدول3: اسامی اعضای هیَت مدیره و مدیرعامل

جدول4: فهرست دفاتر رسمی ثبت شده

جدول5: جزییات پذیرش بورس ثبت شده

جدول6: درآمد هایی که مالیات آنها قبلا به صورت مقطوع ثبت شده است

جدول7:درآمد های معاف

جدول8: استهلاک زیان سنواتی

جدول9: معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی

جدول10: توسعه,نوسازی و بازسازی واحد های صنعتی و معدنی(ماده 138 ق.م.م)

جدول11: معافیت ها و بخشودگی های در آمد حاصل از فعالیت های خارج کشور(کسر ار مالیات مقرر)ماده180ق.م.م

جدول12: فعالیت های حاصل از توافقنامه های مالیاتی موضوع ماده 168ق.م.م

جدول13: ثبت کمک های مالی پرداختی

جدول14: ترازنامه

جدول15: صورت سود و زیان

جدول16: گردش حساب سود (زیان) انباشته

جدول17: موجودی مواد و کالا

جدول18: سرمایه

جدول19: انواع محصولات اصلی به ترتیب بیشترین فروش

جدول20: بهای تمام شده کالای فروش رفته

جدول21: بهای تمام شده ی کار انجام شده پیمانکاری/خدمات

جدول22: تعداد کارکنان

جدول23: در آمد نا خالص پیمانکاری/خدمات

جدول24: فهرست صادرات و مابازء دریافتی

جدول25: اطلاعات مالک/مالکین

جدول26: اطلاعات سرمایه‌گذاری خارجی

قابل ذکر است در صورتیکه اظهارنامه مالیاتی طبق شرایطی که در بالا گفته شد تسلیم اداره مالیات شود و مأموران مالیاتی مدارک را کامل و کافی تشخیص دهند و ثبت دفاتر و اظهارنامه مالیاتی و… دا بدون تخلف ارزیابی کند مطابق با اظهارنامه مالیات تعیین شده را مالک قرار می‌دهند اما اظهارنامه مورد تعیید آنها نباشد و تخلفی از قوانین یا نقص مدارک در آنها مشاهده شود مالیات توسط کارشناسان مالیاتی بصورت علی الراس تعیین و محاسبه می‌شود.

تمدید گواهی ارزش افزوده به چه صورت است

این گواهی دارای تاریخ انقضا بوده و پس از منقضی شدن آن باید از طریق سامانه در نظر گرفته شده به صورت آنلاین مراحل تمدید آن طی شود. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که اعتبار آن به صورت 6 ماهه یا یک ساله است که این امر توسط اداره امور مالیاتی تعیین می‌شود. این گواهی به عنوان یک مجوز از سوی سازمان اداره امور مالیاتی برای دریافت عوارض و مالیات ارزش افزوده است.

تمدید گواهی ارزش افزوده در صورتی قابل انجام است که شخص حقیقی یا حقوقی فاقد بدهی مالیاتی باشد. در این صورت می‌تواند با مراجعه به سایت سازمان اداره امور مالیاتی و گذراندن مراحل مختلف، اعتبار گواهی ارزش افزوده خود را تمدید کند. صاحبان کسب و کارهای مختلف باید توجه داشته باشند که این گواهی به عنوان یکی از مدارک مهم در زمینه انجام فعالیت‌های مالی محسوب می‌شود. برخی از دلایل موجود باعث عدم تمدید گواهی ارزش افزوده می‌شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن اظهارنامه مالیاتی
  • وجود بدهی قبلی مالیاتی
  • عدم پرداخت بدهی‌های تعیین شده در موعد مقرر
  • ارائه نکردن گزارش معاملات انجام شده در دوره سه ماهه
  • وجود نقص در پرونده و مدارک ارائه شده ناقص

سخن پایانی

ارزش افزوده به عنوان یکی از مبالغ متغیر در ارائه خدمات و تولید کالاها محسوب می‌شود که توسط خریدار پرداخت شده و از طریق فروشنده به دولت واریز می‌شود. ارزش افزوده می‌تواند به عنوان یک بخش مالی برای تأمین هزینه‌های روزمره دولت باشد. گواهی آن دارای اهمیت است و برای راه اندازی یک کسب و کار قانونی، ضروری به نظر می‌رسد. در واقع می‌توان گفت کسب و کارهای مختلف باید برای اجرای فعالیت‌های اقتصادی این گواهی را داشته باشند.

این گواهی یک مدرک از سوی سازمان اداره امور مالیاتی است که دارای اعتبار است. در صورتی که اعتبار گواهی در حال منقضی شدن است بهتر است به سامانه مربوطه مراجعه کرده و با تسویه حساب بدهی‌های قبلی اقدام به تمدید آن کنید. توجه کنید که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که از ارائه خدمات و فروش کالاها درآمد دارند باید این گواهی را داشته باشند.

 

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

  • هانا ثبت