هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

۱۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استعلام  شرکت ثبت شده

 

سامانه اداره ثبت شرکتها اقدام به ثبت نام شرکتها می کند که براساس آن می توان نام شرکتها را براساس شماره ثبت، شناسه ملی و نام شخصیت جستجو کرد و از طرفی استعلام ثبت نام انتخابی شرکت امکان پذیر خواهد بود. حال اگر می خواهید مطمئن شوید که نام شرکت شما ثبت شده و در واقع استعلام ثبت نام انتخابی شرکت موردنظرتان را از طریق مبادی قانونی و رسمی جستجو نمایید، بایستی از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها اقدام کنید. در این سامانه افراد می توانند از طریق شماره ثبت شرکت، شناسه ملی و نام شخصیت حقوقی، نام شرکتهای ثبت شده را جستجو کنند و در جریان مراحل ثبت و کاستی های احتمالی مدارک ثبت شده در سامانه قرار بگیرند و آن را پیگیری و تکمیل نمایند.

نام هر شرکت گویای فعالیت و خدمات آن بوده و در بازاریابی، معرفی و پیشرفت روزافزون شرکت تاثیر بسزایی دارد. انتخاب نام شرکت باید با دقت کافی و اصولی انتخاب شده به نحوی که باعث جلب توجه مخاطبان آن گردد. اداره ثبت شرکتها، سازمانی است که اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی نموده و امکان ثبت شرکتها را با ارائه مدارک معتبر و موردنیاز فراهم کرده است که صاحبان حرف مختلف در حوزه تجارت و بازاریابی می توانند نام شرکت خود را در آن به طور رسمی و قانونی ثبت نمایند.

استعلام شماره ثبت شرکت به چه صورت است؟

تمامی اسامی شرکتهای ثبت شده رسمی در سامانه اداره ثبت شرکتها قابلیت جستجو را دارند. بنابراین اگر می خواهید بدانید آیا نام شرکت انتخابی شما تکراری نیست و یا حتی در نظر دارید با شرکتی قراردادی تجاری ببندید و اطمینان حاصل کنید که آیا آن شرکت قانونی فعالیت می کند یا خیر، این امکان برایتان از طریق این سامانه فراهم شده است. همچنین از طریق سایت روزنامه رسمی کشور به این آدرس اینترنتی نام شرکتهای ثبت شده قابلیت بازیابی را دارند. در این مطلب به روشهای استعلام ثبت نام انتخابی شرکت های تازه تاسیس و ثبت شده به طور اختصار اشاره خواهیم کرد.

  • شماره ثبت شرکت
  • شناسه ملی شرکت
  • اسم شخصیت حقوقی

شماره ثبت شرکت

درصورتی که تمامی مدارک و مراحل ثبت نام شرکت را به طور دقیق و کامل انجام دهید، شماره ای اختصاصی از طریق سامانه تعیین می گردد که اهمیت بسزایی دارد. شماره ثبت شرکت، نوعی شماره شناسایی برای فعالیتها و نوع شرکت است که می توان استعلام ثبت نام انتخابی شرکت را از طریق آن جستجو می باشد.

[f]

شناسه ملی شرکت

جستجوی شناسه ملی شرکت براساس یک کد 11 رقمی است که مختص به هر یک از شرکت ها و اشخاص حقوقی ثبت شده در سامانه اداره ثبت شرکتها می باشد. اعداد این شناسه ملی که از قبل مشخص گردیده نشانگر اطلاعات خاصی است که می توان گفت 4 رقم ابتدایی از سمت چپ، بیانگر کد شهرستان محل ثبت شرکت،  6 رقم قسمت دوم نشانه شخص حقوقی دارای شناسه در اداره ثبت اسناد و رقم پایانی به عنوان رقم کنترلی متشکل از ده رقم قبلی است. این شماره شناسه ملی به افراد کمک می کند که براحتی از قانونی بودن فعالیت شرکتهای ثبت شده مطلع شوند.

شرکت ثبت شده یا نه

شناسه ملی شرکت تا زمان عدم فعالیت حقوقی و حتی انحلال شرکت به آن تعلق دارد. اطلاعات این کد یازده رقمی شامل فرد حقیقی که اقدام به ثبت شرکت نموده، شماره ثبت شرکت، آدرس و کدپستی، تاریخ ثبت و اسم شرکت، نوع فعالیت و قالب شرکت و در نهایت واحد ثبت آن است.

[f]

نام شخصیت حقوقی

به هنگام ثبت اطلاعات شرکت، اولین فیلد مربوط به اطلاعات کامل درباره شخصیت یا شخصیت های حقوقی شرکت است که پس از ثبت می توانید استعلام ثبت نام انتخابی شرکت را انجام بدهید. همچنین از طریق نام شخصیت حقوقی می توان در رابطه با شرکتهای ثبت شده قبلی نیز اطلاعات کافی را بدست آورید. نام هریک از این افراد به تفکیک سازمانهایی که اقدام به ثبت آنها کرده اند، امکان جستجو را دارند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با ثبت شرکت و موسسه ها و استعلام شرکتهای ثبت شده می توانید از طریق سایت اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور در سایت اینترنتی به آدرس www.ssaa.ir مراجعه نموده تا به طور کامل توضیحات ارائه شده را مشاهده نمایید.

تکمیل مدارک موردنیاز پس از استعلام ثبت نام انتخابی شرکت

همان طور که قبلاً در این مطلب به موضوع دریافت نتیجه ثبت اسم شرکت مورد نظر در سامانه اداره ثبت شرکتها اشاره  شد، بایستی به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که اسم شرکت ثبت نامی در این سامانه ثبت نشده باشد، به طور واضح مدارک و مراحلی که نیاز به بررسی و تکمیل دارند، اطلاع داده می شود.

کارشناسان اداره ثبت شرکتها، پس از بررسی مدارک و مراحل طی شده توسط متقاضی، نتایج حاصله را از طریق سامانه، اطلاع خواهد داد. درصورتی که نام انتخابی شرکت شما در سامانه ثبت نگردیده بود، می توان با مراجعه به آدرس اینترنتی http://www.irsherkat.ssaa.ir  پنج نام دیگر براساس الویت بندی دلخواه خود انتخاب نموده و در سامانه ثبت کنید تا پس از بررسی توسط کارشناس ثبت، یکی از این اسامی تایید گردد. نکته مهم این است که درخواست دهنده نام شرکت بایستی از سهامداران، موسسین یا وکیل رسمی دادگستری شرکت با ارائه وکالتنامه باشد.

در صورت بروز هرگونه مشکلی می توانید با کارشناسان مجرب هاناثبت سوالات خود را مطرح کنید.

 

استعلام  شرکت ثبت شده

استعلام  شرکت ثبت شده

استعلام  شرکت ثبت شده

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت آگهی در روزنامه رسمی

 

روزنامه رسمی کشور مرجع رسمی انتشار تمامی آگهی‌های حقوقی و قضایی کشور است و سندی رسمی و دولتی به شمار می‌رود. این روزنامه زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شود و یکی از وظایف آن چاپ و انتشار آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است. چاپ و ثبت آگهی در روزنامه رسمی به منزله اطلاع عمومی از فعالیت تجاری و آغاز فعالیت شرکت است و طبق قانون، درج چنین آگهی‌هایی لازمه‌ی ثبت شرکت یا ایجاد برخی تغییرات در شرکت است.

نحوه آگهی در روزنامه رسمی به زبان ساده چگونه است؟

متقاضیان ثبت شرکت برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، باید پس از انجام مراحل قانونی و ثبت شرکت خود در ادارات ثبت، با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی  http://rrk.ir جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی اقدام نمایند.

 

مراحل ضروری ثبت آگهی در روزنامه رسمی انجام مراحل زیر لازم اجراست؟

  • ثبت نام کردن در سامانه ذکر شده
  • وارد کردن شماره تلفن همراه جهت دریافت پیامک و آدرس و کدپستی جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه در سامانه
  • ورود به صفحه کاربری پس از تأیید اطلاعات
  • ورود به بخش هزینه آگهی، در این بخش با وارد کردن شماره مکانیزه ۱۸ رقمی به بخش پرداخت هزینه‌ انتشار آگهی وارد می‌شوید و از طریق اینترنت می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت هزینه‌ها، با دریافت شماره پیگیری متقاضی می‌تواند وضعیت ثبت آگهی خود را در همین سامانه پیگیری کند.

وضعیت آگهی روزنامه میتواند یکی از حالت های زیر باشد:

1-دریافت شده از ثبت: به معنای عدم پرداخت هزینه آگهی یا عدم موفقیت در پرداخت است و متقاضی باید این هزینه‌ها را آنلاین پرداخت نماید.

2-آماده ارسال به چاپ: به معنای پرداخت موفق هزینه‌های انتشار آگهی است و در نوبت انتشار قرار گرفته است.

3-در حال انتشار امضا نشده: به این معنی است که آگهی در حال چاپ است اما هنوز امضا نشده است.

4-انتشار یافته امضا نشده: یعنی آگهی چاپ شده و نسخه آن در سایت موجود است اما نسخه امضا شده آن هنوز صادر نشده و انتشار نیافته است.

5-انتشار یافته امضا شده: به معنای چاپ آگهی و انتشار آن است.

پس از 5 روز کاری آگهی تأیید شده در پورتال روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و امکان دریافت نسخه‌ی الکترونیکی این آگهی نیز وجود دارد. همچنین فایل PDF آن را می توانید از قسمت مشاهده آگهی دانلود کنید. لازم به ذکر است نسخه الکترونیکی امضاء شده قابل استناد بوده و معادل نسخه کاغذی برابر با اصل است. مراحل چاپ آگهی و وضعیت کنونی آگهی شما در چرخه چاپ و انتشار، به صورت ایمیل و پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت دریافت نسخه کاغذی چاپ شده، به مانند گذشته باید از طریق مراجعه حضوری یا درخواست ارسال پستی اقدام نمود. همچنین، تمامی آگهی‌های اشخاص حقوقی برای اصالت سنجی به صورت رایگان در پایگاه http://agahi.ssaa.ir در دسترس است.

 

آخرین گام جهت ثبت شرکت درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است. پس از ثبت شرکت باید نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

گفتنی است علاوه بر این‌که ثبت آگهی عمومی و رسمی در روزنامه‌ هنگام تأسیس شرکت و ثبت شرکت الزامی است، طبق قانون برخی از تغییرات شرکت‌ها نیز باید در روزنامه رسمی کشور ثبت شوند؛ تغییراتی که قانون لزوم ثبت آنها را پیش‌بینی کرده است عبارت‌اند از:

مواردی که در ثبت تغییرات شرکت باید آگهی روزنامه رسمی شود؟

  • تصمیم مجمع عمومی در زمینه کاهش سرمایه شرکت
  • تصمیمات انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تسویه
  • تقسیم دارایی‌های شرکت بین شرکا و سهامداران در مدت تسویه
  • اعلام ختم تصفیه حساب شرکت
  • در صورت استعفا مدیر یا مدیران تصفیه، اعلام مدیر جدید و استعفای وی
  • ابطال سند
  • تصمیمات فروش اوراق قرضه و شرایط صدور و انتشار آن
  • مشخصات مدیر عامل شرکت همراه با صورتجلسه آن

 

ثبت آگهی در روزنامه رسمی

ثبت آگهی در روزنامه رسمی

ثبت آگهی در روزنامه رسمی

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

 

اگر قصد دارید برای معرفی فعالیت‌ها، خدمات و محصولات خود روشی قانونمند را انتخاب کنید تا در عرصه تجارت، بازرگانی و ... شناخته شوید، بهترین راهکار ثبت شرکت به صورت رسمی است. بنابراین اطلاع از نوع ثبت، مراحل و مدارک به‌ویژه برآورد هزینه ثبت شرکت برای صاحبان شرکت، مهم و ضروری است.

افراد صاحب کالا و خدمات در دنیای کسب‌وکار به هنگام ثبت شرکت به‌صورت قانونی، لازم است در رابطه با چگونگی ثبت شرکت، انواع شرکت، مدارک و مراحل ثبت آن، اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشند. این آگاهی سبب می‌شود که به‌راحتی و بدون دغدغه، اهداف اصلی شرکت را به بهترین نحو به مرحله اجرا برسانند و پیشرفت چشمگیری در دنیای تجارت کسب نمایند.

کل مبلغ ثبت شرکت چقدر است؟

نمی‌توان یک مبلغ ثابت و تعیین شده‌ای را برای ثبت شرکت در نظر گرفت چرا که هزینه‌های ثبت شرکت دارای تفاوت‌های مختلف بوده و با توجه به نوع شرکتی که قصد دارید آن را ثبت کنید، این مبلغ می‌تواند متغیر باشد. هزینه‌های قانونی پرداختی برای ثبت شرکت شامل هزینه‌های تمبر ثبتی بوده که متفاوت است و برای این که بتوانید میزان هزینه را به صورت دقیق محاسبه کنید باید در سیستم اداره ثبت شرکت‌ها فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید.

[f]

تعرفه ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت‌ها متفاوت است. شرکت‌های سهامی عام و خاص، تعاونی، موسسه، تضامنی، مختلط سهامی و غیر سهامی، شرکت با مسئولیت محدود تعرفه‌های متفاوتی دارند. برای مثال حداقل سرمایه در شرکتهای سهامی خاص، شرکت مسئولیت محدود و موسسات غیرتجاری در ایران یک میلیون ریال بوده که هر میزان از این سرمایه افزایش یابد، بر هزینه ثبت شرکت تاثیر مستقیم خواهد داشت. بنابراین برآورد این هزینه از جمله اموری است که شرکاء و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند که در این مطلب در رابطه با تمامی این هزینه‌ها شرح خواهیم داد.

هزینه ثبت شرکت

[f]

انواع هزینه های ثبت شرکت شامل چه مواردی است؟

متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها با ارائه مدارک و پرداخت واریزی های قانونی ثبت شرکت را انجام دهند. این هزینه ها در مورد انواع شرکت‌ها شامل استعلام و ثبت اسم شرکت، هزینه آگهی های ثبتی، حق الثبت، هزینه تنظیم اساسنامه ثبت شرکت، تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی، پلمپ دفاتر تجاری و هزینه ارسال مدارک پستی با پاکت، پوشه و دیگر متعلقات که بطور اختصار بیان می‌شود:

  • هزینه ثبت و استعلام شرکت

در انواع شرکت‌ها، موارد مختلفی از جمله تعداد افراد هیئت مدیره و شرکا، حجم موضوع درج شده در اساسنامه، روزنامه رسمی، میزان سرمایه اولیه، استعلام و تعیین نام در هزینه های ثبت شرکت موثر خواهد بود. هزینه انتخاب نام شرکت به حساب بانک ملی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واریز می گردد که بایستی فیش پرداختی همراه با دیگر مدارک موردنیاز ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردد.

  • هزینه تنظیم اساسنامه ثبت شرکت و اوراق ثبتی چقدر است؟

برای ثبت شرکت بایستی صورتجلسات، اساسنامه و اوراق مربوطه در جلسات تعیین شده توسط کارشناسان و وکیل رسمی دادگستری شرکت تعیین گردد. این امر بعد از استعلام نام شرکت و دریافت مدارک و ارسال در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها صورت می‌پذیرد. بعنوان مثال هزینه تنظیم اساسنامه ثبت شرکت و اوراق ثبتی در شرکت با مسئولیت محدود اوراق ثبتی: 50000 ریال، شرکت تعاونی 150000 ریال، شرکت سهامی خاص 150000 ریال، ثبت موسسه 150000 ریال و موسسه غیرتجاری 150000 ریال است.

  • هزینه پستی، پاکت، پوشه و دیگر متعلقات

متقاضیان باید بعد از تکمیل مدارک ثبت شرکت، پرونده خود را از طریق باجه های پستی برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایند. هزینه ارسال مدارک شامل ده برگ (به ازای هر برگ اضافی مبلغ افزایش می‌یابد)، پاکت، پوشه، گیره و دیگر متعلقات است که به طور میانگین 30 هزار تومان خواهد شد.

  • هزینه آگهی های ثبتی

از دیگر هزینه های مربوط به ثبت شرکت، هزینه های آگهی های ثبتی از جمله روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار است. هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار کمی متفاوت بوده و بر اساس صورتجلسه شرکت و میزان متنی که در روزنامه ها تعیین می‌شود، قیمت آن متغیر است. بر اساس قانون ماده 6 نظامنامه در مواد مرتبط با قانون تجارت، بعد از گذشت یکماه از ثبت شرکت، خلاصه شرکت نامه و ضمایم آن از طریق اداره ثبت شرکت‌ها در روزنامه رسمی کشور انجام می‌شود. بدین صورت که یک روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شده و آگهی در آن چاپ می‌شود. این هزینه توسط شرکت متقاضی پرداخت می گردد.

هزینه آگهی روزنامه رسمی بسته به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت متفاوت بوده که از طریق درگاه اختصاصی www.rrk.ir قابل پرداخت میباشد. هر میزان موضوع فعالیت و تعداد اعضا بیشتر باشد، تعداد خطوط آگهی ها افزایش یافته و مبلغ بیشتری برای درج آگهی در روزنامه رسمی توسط شرکت پرداخت میگردد. هر گونه تغییر در اطلاعات در ثبت شرکت باید مجدداً در روزنامه رسمی آگهی شود.

[f]

اطلاعات موردنیاز برای آگهی های ثبتی؟

  • مشخصات شرکت از جمله اسم، نوع، موضوع، مرکز فعالیت، آدرس دقیق
  • تاریخ و شماره ثبت شرکت
  • درج مقدار سرمایه بر اساس میزان تعهدات
  • تاریخ شروع به کار و خاتمه کار شرکت (درصورت محدود بودن)
  • اسامی شرکاء ضامن در شرکت تضامنی و مختلط
  • حق الثبت

حق الثبت به باطل کردن فیش سرمایه گفته می‌شود که بر اساس میزان سرمایه شرکت‌ها متغیر است. هزینه حق الثبت بر اساس مبلغ سرمایه حداقل یک میلیون ریال تعیین می‌گردد. چنانچه شرکتی افزایش سرمایه داشته باشد میزان هزینه حق الثبت به صورت تصاعدی تغییر می‌کند.

  • هزینه پلمپ دفاتر تجاری

پس از پرداخت هزینه ثبت روزنامه رسمی و کثیر الانتشار و انجام مراحل ثبت شرکت، به مدت یک ماه فرصت است که متقاضیان برای پرداخت هزینه پلمپ دفاتر تجاری و دریافت آن اقدام نمایند. دفاتر تجاری شرکت همان دفتر کل و روزنامه است که در موقع محاسبه مالیات بر درآمد سالانه ملاک دارایی شرکت خواهد بود. پلمپ این دفاتر توسط اداره ثبت شرکت‌ها انجام می‌پذیرد.

  • هزینه پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

ابتدا بایستی مبلغ دو هزارم سرمایه شرکت را به حساب اداره امور مالیاتی و دارایی واریز کنید. پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان، فیش پرداختی تشکیل پرونده را به همراه کد اقتصادی دریافتی به اداره ثبت شرکت‌ها همراه با دیگر مدارک ارسال نمایید.

  • هزینه حق الوکاله و موسسه

چنانچه هر کدام از شرکتهای سهامی عام و خاص، تضامنی، با مسئولیت محدود و ... برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت‌ها از طریق وکیل دادگستری رسمی اقدام نمایند، باید هزینه حق الوکاله و سایر خدمات موسسه را پرداخت نمایند.

 

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت


  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

تغییر اسم شرکت ثبت شده

 

مهمترین مرحله در ثبت شرکت، تعیین اسم آن است که بیانگر فعالیتها و خدمات ویژه آن در حوزه های مختلف کاری و تجاری می باشد. حال ممکن است پس از مدتی صاحبان شرکت بنابر تغییر شرایط تصمیم بگیرند که اسم شرکت را تغییر دهند که در این مطلب به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

صاحبان و موسسین شرکت بایستی در ابتدای کار ثبت در سامانه اداره ثبت شرکتها، اسم شرکت را انتخاب کنند تا مخاطبان بتوانند به طور قانونی با آنها همکاری کنند. اسم شرکت نباید تکراری بوده و طبق قوانین و شرایط تعیین شده، انتخاب می شوند. در برخی موارد، بنابر شرایط پیش آمده و دلایل گوناگون نیاز به تغییر اسم شرکت احساس می شود. متقاضیان و صاحبان شرکتها می توانند با گذراندن مرحله های اداری و رعایت شرایط رسمی و قانونی اقدام به تغییر اسم شرکت نمایند. اطلاعات مرتبط با تغییر اسم شرکت مانند شماره ثبت، تاریخ ثبت و دیگر موارد تغییر خاصی نخواهد کرد. مسئولین شرکتها این امکان را دارند که در هر مرحله از ثبت نام اولیه نام شرکت با کسب مجوزهای مربوطه اقدام به تغییر اسم شرکت نمایند.

برای تغییر اسم شرکت چه مراحلی را باید طی کرد؟

همان طور که برای اولین مرحله ثبت نام شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها مراحل مختلفی را باید طی کرد، جهت تغییر مجدد اسم شرکت نیز همان مراحل باید گذرانده شود.

مرحله اول : تشکیل مجمع عمومی فوق العاده برای اخذ تصمیمات در زمینه تغییر اسم شرکت

مرحله دوم: تنظیم صورت جلسه با امضای شرکای شرکت و تعیین میزان سهام این افراد

مرحله سوم : تهیه مدارک موردنیاز و گذراندن مراحل تشریفات دعوت براساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت متقاضی

مرحله چهارم: انتخاب هیئت نظارت با حضور شرکای بیش از 12 نفری شرکت

مرحله پنجم: امضای صورتجلسه تنظیم شده توسط اعضای هیئت نظارت

اسم شرکت

مرحله ششم: حضور وکیل رسمی دادگستری شرکت یا یکی از شرکاء در مدت زمان یک ماه در اداره ثبت شرکتها و پرداخت هزینه های مرتبط با تغییر اسم شرکت

مرحله هفتم: ارائه صورتجلسات امضاء شده توسط اشخاص ذی سمت بر روی سربرگ شخصیت حقوقی و دفاتر ثبت

مرحله هشتم : رعایت دعوت شرکت براساس قانون تجارت یا اساسنامه و ارائه مستندات با حضور شرکاء در صورت تشکیل جلسه

مرحله نهم : ارایه وکالت رسمی با کپی برابر اصل به عنوان امضای وکالتی و امضای صورتجلسه با ذکر عنوان سمت شرکا در صورت اصالتی یا ولایتی بودن

مرحله دهم : تعیین هیئت نظارت مشتمل بر سه نفر از شرکای شرکت

مرحله یازدهم : تحویل صورتجلسه و امضای اعضای هیئت مدیره در سه نسخه، ارسال نسخه پذیرش نهایی شده طی مدت زمان سه روز بعد از تایید به اداره ثبت شرکتها از طریق اداره پست.

مرحله دوازدهم : ثبت بارکد پستی در سامانه اداره ثبت شرکتها

مرحله سیزدهم: پیگیری و انجام تمامی مراحل پذیرش صورتجلسات در سامانه اداره ثبت شرکتها به آدرس اینترنتی www.irsherkat.ir برای تغییر اسم شرکت.

[f]

مدارک لازم جهت تغییر اسم شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن از طریق موسسین تامین می شود. از آن جایی که تشکیل شرکت های سهامی عام همراه با تشریفاتی طولانی است، مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاَ شرکای کمتری دارد، یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که شرکت سهامی خاص نامیده می شود. مدارک و مراحلی که بایستی برای تغییر اسم شرکت سهامی خاص طی شوند، عبارتند از :

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده
  2.   تنظیم صورتجلسه و امضای هیأت رئیسه.
  3. انجام تشریفات دعوت مطابق اساسنامه شرکت و قانون تجارت.
  4.  ارائه اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها رسیده به اداره ثبت شرکتها.
  5. پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها.
  6. تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.
  7.  تأیید نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام اداره ثبت شرکتها بعد از ارائه مدارک.

مدارک مورد نیاز جهت تغییر اسم شرکت با مسؤلیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود توسط دو یا چند نفر براساس میزان سرمایه شخصی جهت انجام امور تجاری تشکیل می گردد که نسبت به بدهکاریها و دیگر موارد متعهد می شوند. چنانچه اعضای شرکت یا هیئت مدیره قصد داشته باشند، پس از مدتی اقدام به تغییر اسم شرکت با مسئولیت محدود نمایند باید مراحل ذیل را انجام دهند:

  1. تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
  2. تنظیم صورتجلسه با امضای کلیه شرکا و تعیین میزان سهام خود در شرکت.
  3. انتخاب و عنوان نمودن اسامی اعضای هیأت نظار در صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد.
  4. امضای صورتجلسه توسط هیأت نظارت.
  5. حضور یکی از شرکا یا وکیل شرکت در واحد تعیین نام اداره بعد از یک ماه.
  6. ثبت آگهی بعد از تعیین اسم شرکت و اخذ موافقت مسئول مربوطه.

[f]

چگونه می توان تغییر نام شرکت سهامی عام را انجام داد؟

شرکت سهامی عام شرکتی است که صاحبان تاسیس آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق سهام جهت انجام اموری از قبیل استخراج معادن، تجارت با کشورهای دیگر، تاسیس کارخانه، ایجاد سدها و تاسیس بانک ها برای تأمین می کند. نام شرکت سهامی عام از طریق ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکتها انتخاب می شود که می توان بعد از مدتی در صورت تمایل اقدام به تغییر اسم شرکت سهامی عام نمود. مراحل و اقدامات لازم برای درخواست تغییر نام در سامانه اداره ثبت شرکتها عبارتند از :

  1. تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و امضای صورتجلسه توسط هیات مدیره شرکت
  2. پرداخت هزینه تغییر نام شرکت و حق الثبت، مراجعه به واحد تعیین نام برای ثبت نام جدید
  3. انجام تشریفات دعوت براساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت
  4. اصل صورتجلسه و فهرست سهامداران حاضر در جلسه و امضای آن، فیش پرداخت هزینه تغییر نام شرکت
  5. اصل روزنامه آگهی دعوت و تحویل مجوز دریافت شده به اداره ثبت شرکتها

در صورتی که در هر کدام از مراحل ذکر شده سوال و یا مشکلی داشتید، می توانید با همکاران ما در هاناثبت در میان بگذارید.

 

تغییر اسم شرکت ثبت شده

تغییر اسم شرکت ثبت شده

تغییر اسم شرکت ثبت شده

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

پیگیری ثبت شرکت؛ مراحل و مدارک مورد نیاز

 

تمامی شرکتها و موسساتی که قصد راه اندازی و ثبت را به صورت قانونی و رسمی دارند، بایستی در سامانه اداره ثبت شرکتها، مدارک مورد نیاز را ارسال نموده و مراحل تعیین شده را طی نمایند. در این مقاله در رابطه با درخواست و نحوه پیگیری ثبت شرکت توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

چه مدارک و مراحلی برای ثبت شرکت موردنیاز است؟

با مکانیزه شدن امور اداری در تمامی سازمانها، دیگر نیاز به مراجعه حضوری، بسیار کمرنگ تر شده است. اداره ثبت شرکتها با راه اندازی سامانه اینترنتی به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir سعی نموده که راه را برای متقاضیان ثبت شرکت هموار نماید. بنابراین با طی نمودن مراحل و ارسال مدارک در این سامانه، می توان به طور رسمی و قانونی شرکت یا موسسه مورد نظر را براحتی و بدون دغدغه ثبت کرد.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

تمامی شرکتها  و موسساتی که می خواهند حرفه یا خدمات ویژه فعالیتشان را در دنیای تجارت به مخاطبان خود معرفی کنند، باید مراحل تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها را طی کنند. این کار باعث می شود هم متقاضیان ثبت شرکت و هم مشتریان با خیالی آسوده از معتبر بودن روال کاری مورد نظرشان، همکاریهای دوجانبه و مستمری با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به اختصار مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها را برایتان نام می بریم.

  • وارد کردن نام، تلفن و آدرس شرکت
  • ثبت نام شرکا و میزان درآمد اولیه شروع کار
  • تعیین سمت و سهام هر یک از اعضای شرکت
  • مشخص کردن حدود و اختیارات اعضا
  • ارائه و انتخاب روزنامه مالی- سالی
  • وارد کردن مطالب صورت جلسه
  • تکمیل و ارائه اساسنامه و تقاضانامه
  • ارائه خلاصه تقاضانامه
  • جمع آوری و ارائه مدارک موردنیاز

مدارک ثبت شرکت کدامند؟

نوع شرکتها در چگونگی نوع مدارک ارائه شده موثر هستند اما در کل مدارکی که برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها از متقاضیان درخواست می شوند، عبارتند از:

  • اظهار نامه و اساسنامه شرکت
  • صورتجلسه (هیات مدیران و موسسین اصلی شرکت)
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی هریک از اعضای شرکت
  • گواهی پرداخت از بانکی که حساب شرکت تازه تاسیس در آن افتتاح شده است (حداقل ۳۵ درصد)
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری
  • ارائه اصل سند مالکیت شرکت
  • گواهی عدم سوءپیشینه هریک از اعضای شرکت
  • اقرارنامه اعضای شرکت مبنی بر عدم همکاری رسمی
  • امضای وکالتنامه و ارائه اصل قیم نامه اعضاء
  • چنانچه اعضای شرکت جزو سهامداران شخصی حقوقی باشند (اصل و کپی آگهی تاًسیس، روزنامه رسمی براساس آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه اصل و کپی ثبت شرکت و ترجمه آن) و اگر فرد سهامدار خارجی شخصی حقیقی باشد، ارائه اصل و کپی پاسپورت و ترجمه آن الزامی است.
  • ارائه مجوز فعالیت اصلی شرکت و تعیین میزان و حدود اختیارات اعضای شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت به چه صورت امکانپذیر است؟

پس از طی نمودن مراحل و ارائه مدارک درخواستی برای ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره پیگیری به متقاضیان ارائه می دهد. این شماره باعث می شود که با نحوه پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه های مختلف مربوطه اقدام نمایید.

  1. سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

دسترسی به این سامانه از طریق آدرس اینترنتی http://ilenc.ir  امکان پذیر است که یکی از مهمترمین شیوه ها برای استعلام اشخاص حقوقی کشور محسوب می شود. برای جستجو در این پایگاه اینترنتی بایستی یکی از موارد زیر را وارد کرده تا اطلاعات موردنظرتان را مشاهده نمایید:

  • شناسه ملی
  • شماره ثبت
  • نام شخصیت
  1. سامانه اینترنتی روزنامه رسمی کشور

جهت دسترسی به جزئیات آگهی منتشره شده شرکت در روزنامه رسمی، می توانید به پایگاه اینترنتی http://rooznamehrasmi.ir مراجعه فرمائید. دقت کنید که حتما باید یکی از موارد ذیل را در قسمت جستجوی سامانه روزنامه رسمی وارد نمایید.

  • نام شرکت
  • شماره ثبت
  • شماره ملی شرکت
  1. سامانه اداره ثبت شرکتها

اداره ثبت شرکتها  برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه متقاضیان ثبت شرکت و رفت و آمدهای مکرر، سامانه اینترنتی را در نظر گرفته می توانید بصورت غیرحضوری اقدام کنید. در این سامانه، تمامی اطلاعات در زمینه چگونگی تنظیم درخواست، مدارک موردنیاز، بخشنامه ها و شیوه های اجرایی ثبت شرکت و اطلاع رسانی ها قابل پیگیری است. پس از ثبت اطلاعات شرکت، شماره پیگیری به شما داده می شود که از طریق آن می توانید مراحل مختلف بررسی ثبت شرکت خود را مشاهده کنید. همچنین درخواست کننده های ثبت شرکت می توانند با مراجعه به قسمت پیگیری درخواست در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی http://www.irsherkat.ssaa.ir از طریق درج شماره پیگیری و تعیین نوع درخواست خود از تصمیمات اخذ شده و محتویات آن اطلاع یابند.

اطلاع رسانی حالتهای پرونده توسط اداره ثبت شرکتها

بعد از آشنایی با نحوه پیگیری ثبت شرکت، سه حالت برای پرونده شرکت، پیش رو دارید که توسط اداره ثبت شرکتها به متقاضیان اطلاع رسانی می شود. بنابراین در پایان مطلبِ نحوه پیگیری ثبت شرکت به حالتهای احتمالی پرونده اشاره می کنیم.

  • ایرادات پرونده شرکت

بعد از اینکه مدارک و فرمهای ارسالی به اداره ثبت شرکتها کامل شد، در صورتی که صورتجلسه شرکت ایرادی داشته باشد، پیام رفع نقص برای متقاضی ارسال می گردد. در این مواقع، برای رفع نقص پرونده اقدام کرده و مستندات رفع ایراد پرونده را در پاکت و پوشه مخصوص آن قرار دهید و به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

  • صدور چاپ آگهی

در این حالت، چنانچه صورتجلسه شرکت تایید گردد، برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ارسال می شود. سپس وکیل دادگستری رسمی شرکت یا فرد متقاضی باید برای دریافت مدارک ثبتی و امضاء دفاتر مربوطه به صورت حضوری به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند.

  • رد پرونده شرکت

در حالتی دیگر این احتمال وجود دارد که صورتجلسه شرکت تایید نگردد که با دریافت پیام مردود بودن صورتجلسه مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی برای ارائه صورتجلسه جدید شرکت اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از کارشناسان هاناثبت سوالات خود را بپرسید.

 

پیگیری ثبت شرکت

پیگیری ثبت شرکت

پیگیری ثبت شرکت

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

بهترین شرکت ثبت برند

 

شرکت‌ها برای آن‌که در بازار کار کیفیت مناسبی را از خود به نمایش بگذارند و همچنین برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار بمانند، نیاز به یک اسم خاص بعنوان برند مختص به شرکت خود دارند که این برند می تواند هم به صورت فارسی و هم به صورت لاتین باشد. زمانی که نام برند مورد نظرتان به تصویب هیئت مدیره برسد، باید به دنبال کارهای اداری آن به جهت به ثبت رساندن آن باشید.

 حال اگر نمی‌خواهید مراحل اداری آن را خودتان انجام دهید، می توانید تمامی کارها را به شرکت هایی بسپارید که تمام و کمال کارهای ثبت برند را انجام می دهند. یکی از بهترین شرکت‌های ثبت برند، شرکت ثبت هانا می باشد که چندین سال سابقه در این حیطه‌ی مهم دارد و بعنوان یکی از بهترین شرکت ثبت برند شناخته می شود.

[f]

چرا ثبت برند در هانا ثبت

با توجه به اینکه ثبت برند یکی از موارد بسیار با اهمیت شرکت ها محسوب می‌شود، باید آن را بدون نقص انجام داد. شاید فکر کنید که اصلاً نیازی به ثبت کردن برندتان نداشته باشید، اما باید عنوان کنیم که ثبت نکردن برند می تواند عواقب بعضاً جبران ناپذیری در پی داشته باشد. حتی توصیه تیم تخصصی شرکت ثبت هانا به همه‌ی افرادی که برای مشاوره‌ی کاملاً رایگان با این شرکت در تماس هستند، ثبت فوری برند شرکت می‌باشد. به طور حتم یکی از مهمترین دلایلی را که می توان برای اهمیت ثبت برند در نظر گرفت، نشان دادن چهره‌ی قانونی شرکت‌هاست که در نتیجه، امکان کار کردن بیشتر شرکت در بازار کار را فراهم می‌کند.

چه مدارکی را باید به شرکت ثبت هانا تحویل دهید

همانطور که می‌دانید برای ثبت برند ملزم به ارائه یک‌سری مدارک هستید که این مدارک برای افراد حقیقی شامل کپی کارت ملی و شناسنامه، کپی کارت بازرگانی و کپی مجوز فعالیت خواهد بود و برای افراد حقوقی علاوه بر مدارک گفته شده در بالا به کپی روزنامه‌ی تأسیس و آخرین تغییرات شرکت نیز نیاز است. علاقمندانی که قصد دارند مراحل ثبت برند را از طریق شرکت ثبت هانا پیگیری کنند، لازم است تا تمامی مدارک عنوان شده را به این شرکت تسلیم کنند.

هزینه های ثبت برند در شرکت ثبت هانا

طبیعتاً برای ثبت کردن برند باید یک‌سری هزینه ها را در نظر بگیرید. البته شرکت ثبت هانا تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا با کمترین هزینه این مهم را به سرانجام برساند. با این حال به طور اجمالی هزینه های زیر را برای ثبت برند خواهیم داشت:

  • ثبت برند در روزنامه رسمی (نوبت اول) که حدوداً 135 هزار تومان است.
  • واریز حدود 250 هزار تومان بابت هزینه حق الثبت.
  • ثبت برند نوبت دوم در روزنامه رسمی که مانند مرحله اول شامل 135 هزار تومان خواهد بود. در نظر داشته باشید که اگر خواهان ثبت برند خارجی باشید باید مبالغ معادل ارزی هزینه‌های ثبت برند را پرداخت نمایید.
  • واریز حدود 200 هزار تومان بابت ثبت اظهارنامه (برای یک طبقه، شخص حقیقی). گفتنی است که برای شخص حقوقی این مبلغ دو برابر خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که اگر تعداد طبقه بیشتر باشد به ازای هر طبقه اضافی مبلغ 20 هزار تومان برای شخص حقیقی و 40 هزار تومان برای شخص حقوقی افزوده خواهد شد.
  • واریز 1 میلیون و 200 هزار تومان بابت ثبت برند یا علامت در ازای یک طبقه برای شخص حقیقی و دو برابر این مبلغ برای شخص حقوقی. گفتنی است که برای هر طبقه اضافی حق ثبت برند هانا باید مبلغ 100 هزار تومان (حقیقی) و 200 هزار تومان (حقوقی) اضافه‌تر پرداخت شود.

ناگفته نماند که تیم راهنمای ثبت هانا، قبل از شروع کار، تمامی موارد را به مدیران شرکت یا وکیل مدافعان شرکت توضیح خواهند داد و اصلاً به همین دلیل است که هانا ثبت خیلی زود به یکی از بهترین شرکت ثبت برند تبدیل شده است چرا که وسواس خیلی خوبی در اداره کردن کارها به خرج می دهد.

[f]

با اینکه نمی‌توان زمان دقیقی از نهایی شدن کار ثبت برند، توسط حتی بهترین شرکت هانا ثبت، عنوان کرد اما تجربه بسیار بالای تیم تخصصی هانا ثبت نشان داده است که در موارد مختلف از جمله ثبت شرکت یا ثبت برند، توانسته است در کمترین زمان ممکن کارها را پیش ببرد. هر چند لازم به ذکر است که برخی از روال کار باید طبیعی پیش رفته و خارج از دست شرکت‌های ثبت برند است که هانا ثبت نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود.

به طور حتم کسب اعتبار در بازار کار، شرط اساسی موفقیت است که ثبت برند می‌تواند شروع کسب اعتبار شرکت ها باشد. لذا اگر تاکنون اقدام به ثبت برند نکرده اید، توصیه می کنیم که بدون هیچ معطلی، تمامی کارهای ثبت برند شرکت‌تان را به دست شرکت ثبت هانا بسپارید تا در کمترین زمان ممکن و بدون ایجاد کمترین مشکلی، برند مختص به شرکت‌تان را ثبت کند. لازم به ذکر است که در صورت لزوم می‌توانید با شماره تماس‌های بهترین شرکت ثبت هانا تماس بگیرید و از متخصصین شرکت درخواست مشاوره رایگان کنید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

بهترین شرکت ثبت برند

بهترین شرکت ثبت برند

بهترین شرکت ثبت برند

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

 

زمانی که یک شرکت به ثبت می رسد و سپس آماده برای فعالیت می شود؛ ممکن است که در طول دوره‌ی اداره شرکت با مشکلات مختلفی روبرو شود. بعنوان مثال امکان بوجود آمدن اختلاف نظر میان سهامداران و یا افراد هیئت مدیره محتمل خواهد بود. در اینجا آنچه که احساس می شود ایجاد بعضی از تغییرات مهم در شرکت می باشد که بنا به شرایط اتفاق می افتد.

با این حال از این منظر نیز می توان به موضوع ثبت تغییرات در شرکت‌ها نگریست که هر شرکت بعد از به ثبت رسیدن، می تواند با اختیار کامل و البته با رعایت مواردی چند؛ یک‌سری تغییرات را در شرکت خود اعمال کند که شاید مهم‌ترین آن مدت زمانی باشد که انجام این کار به طول می انجامد. پر واضح است که انجام ثبت تغییرات شرکت روال خاصی را می طلبد که در ادامه به اختصار در این باره صحبت خواهیم کرد.

موارد ثبت تغیرات شرکت

تغییرات در یک شرکت می تواند در حوزه های مختلفی شکل بگیرد. مهم‌ترین آنها می تواند تغییر در آدرس شرکت، تغییر در اساسنامه شرکت، تغییر موضوع یا حق امضا شرکت، کاهش یا افزایش در سرمایه شرکت و غیره باشد. هر مدیر مسئول شرکت که قصد داشته باشد هر یک از موارد بالا را انجام دهد، باید از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

[f]

مراحل و مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

زمانی که یک شرکت خود را ملزم به ایجاد تغییرات ببیند، در ابتدا باید از تصمیم گرفته شده اعضای هیئت مدیره، صورتجلسه ای تنظیم نماید و بعد از امضای تمامی مدیران شرکت مبنی بر وکالت دادن به یکی از اعضای شرکت برای پیگیری انجام قانونی کار؛ مراحل ثبت تغییرات آغاز شود. در اولین اقدام وکیل هیئت مدیره باید حداقل ظرف مدت 1 ماه از تاریخ امضای صورتجلسه، آن را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهد. در اینجا اداره نام برده، تغییرات مدنظر شرکت را مورد بررسی قرار می دهد.

 بررسی به این منظور که گاهاً تغییراتی که مدنظر شرکت‌هاست، مخالف قوانین یا اساسنامه می باشد. بعد از بررسی و به تأیید رسیدن تغییرات شرکت، اداره ثبت تغییرات، موارد لازم را در دفتر مربوطه ثبت خواهد کرد و سپس خلاصه‌ی تغییرات را در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به اشتراک می گذارد. معمولاً برای به ثبت رسیدن هر تغییر در شرکت‌ها حداقل نیاز به 25 تا 30 روز زمان خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات

مجدداً لازم به ذکر است که برای ایجاد تغییر در شرکت، نیاز مبرم به امضای همه مدیران آن شرکت می باشد. بعد از آن و برای طی شدن مراحل کار، وجود اسناد زیر الزامی است:

- تسلیم تمامی اسناد شرکت

- تسلیم مدرک پرداخت هزینه درج در روزنامه رسمی

- تسلیم مدارک شناسایی سهامداران

- تسلیم صورتجلسات تنظیم شده

- تسلیم کپی روزنامه رسمی بهمراه تغییرات آن

- تسلیم کپی برابر اصل مدارک شناسایی همه اعضای هیئت مدیره

دقت داشته باشید که برای طی شدن زودتر مراحل ثبت تغییرات شرکت، نیاز به همه مدارک گفته شده در بالا هست، چنانچه هر یک از مدارک گفته شده با تأخیر ارسال شود، ثبت تغییرات شرکت به بیش از 1 ماه زمان خواهد برد.

[f]

هزینه ثبت تغییرات شرکت

علاوه بر این که مدت زمان ثبت تغییرات شرکت از اهمیت زیادی برای هیئت مدیره برخوردار است، هزینه هایی را که طی به ثبت رسیدن تغییرات پرداخت خواهد شد نیز بسیار مهم است. باید بدانید که این هزینه به دو عامل بستگی دارد. ابتدا هزینه ثبت تغییرات در روزنامه رسمی که حداقل مبلغ 80 هزار تومان خواهد بود و دیگری نوع ثبت تغییرات شرکت است؛ چرا که بر حسب نیاز به تعداد صورتجلسات و بالطبع هزینه های ثبت تغییرات افزوده خواهد شد.

یادآور می شویم که برای ثبت هر صورتجلسه‌ی تغییرات شرکت، باید در سامانه مربوطه حدوداً 300 هزار تومان پرداخت شود. بعنوان مثال اگر شرکتی قصد داشته باشد آدرس خود را تغییر دهد، فقط نیاز به یک صورتجلسه خواهد داشت، لذا فقط به پرداخت 300 هزار تومان ملزم است. پر واضح است که اگر تعداد جلسات صورتجلسه بالاتر رود (بنا به نوع ثبت تغییرات در شرکت) هم مدت زمان بیشتری برای انجام ثبت تغییرات نیاز خواهیم داشت و هم باید مبالغ بیشتری پرداخت کنیم.

سخن پایانی

با توجه به موارد گفته شده، هر شرکت می تواند بنا به اختیاراتی که دارد، از تغییراتی در جهت بهبود شرایط شرکت نفع ببرد. به همین منظور اجازه دارد با رعایت یک‌سری قوانین، اقدام به تغییرات در شرکت کند. اگر چه مدت زمان ثبت تغییرات شرکت، آنچنان هم طولانی نیست، اما هستند شرکت هایی که در ارائه مدارک خود به اداره ثبت تغییرات کوتاهی کرده که طبیعتاً با این روند، نباید انتظار نتیجه مناسب را داشته باشند. ناگفته نماند که با دیر ارسال کردن هر یک از مدارک مورد نیاز جهت به ثبت رسیدن تغییرات شرکت، باید انتظار حداقل 1 ماه تأخیر در به ثبت رسیدن تغییرات شرکت را داشته باشید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

بهترین شرکت ثبت شرکت

 

اگر بنا دارید که شرکت دلخواه خود را راه اندازی کنید و یا چند صباحی است که این کار را انجام داده اید، حتماً در جریان هستید که باید شرکت خود را به ثبت برسانید. ثبت شرکت می تواند مزیت‌های مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. بر این اساس به ثبت رساندن شرکت یکی از ملزومات اداره کردن صحیح شرکت می باشد. اما آیا می دانید که روش ثبت کردن شرکت به چه صورت است؟ شاید نیاز به دانستن این موارد هم نباشد، چرا که کافی است شرکت معتبری را پیدا کنید تا مراحل به ثبت رساندن شرکت‌تان را بر عهده بگیرد. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص بهترین شرکت ثبت شرکت صحبت کنیم که بدون شک یکی از آنها شرکت هانا ثبت می باشد.

هانا ثبت با در اختیار داشتن افراد باتجربه که به تمامی جوانب کار واقف هستند، می توانند بدون هیچ مشکلی، کار به ثبت رساندن شرکت‌تان را انجام دهند. در نظر داشته باشید که سابقه کار حرف اول را در این باره خواهد زد که تیم ثبت هانا سال‌هاست در این حوزه مشغول به فعالیت است.

[f]

مزیت های ثبت شرکت از دیدگاه هانا ثبت

به طور حتم اگر با تیم متخصص هانا ثبت در این‌باره گفتگو کنید، با جزئیات کاملی شما را در خصوص مزیت های ثبت شرکت آشنا می کنند. با این حال در ادامه این مطلب، شما را با مهمترین این مزایا همراه می کنیم:

- با ثبت کردن شرکت به تمامی فعالیت های شرکت، وجهه قانونی خواهید داد.

- بعد از به ثبت رساندن شرکت، کد کارگاهی دریافت می کنید که بر این اساس امکان بیمه کردن تأمین اجتماعی برای کارمندان فراهم خواهد شد.

- ثبت کردن شرکت سبب اعتماد مشتریان خواهد شد، خصوصاً برای ارائه خدمات آنلاین.

- با ثبت شرکت امکان منعقد کردن قراردادهای بسیار بزرگ را خواهید داشت.

- ثبت شرکت باعث معتبر شدن برندتان خواهد شد که این برند می‌تواند برای محصولات شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

- ثبت کردن شرکت شرایط امضای قراداد را با ارگان‌های دولتی هموار خواهد کرد.

هانا ثبت که در حال حاضر از بهترین شرکت ثبت شرکت به حساب می‌آید تمامی موارد بالا را تصدیق کرده و به همه مدیران شرکت‌ها تضمین می‌دهد که تمامی شرایط بالا بعد از به ثبت رسیدن شرکت‌شان در یک قدمی آنها باشد و شرکت را به سوی موفقیت بیشتر سوق دهد.

از مزایای ثبت شرکت که بگذریم، به قوانینی بر می‌خوریم که هنگام ثبت شرکت باید رعایت شوند. در بعضی از موارد، قوانین با یک‌سری پیچیدگی‌هایی همراه است اما به طور حتم اگر کار ثبت شرکت به دست شرکت‌های معتبری مانند هانا ثبت انجام شود، با دردسر کمتری به پایان خواهد رسید. در ادامه مطلب، هانا ثبت که خود یکی از بهترین شرکت ثبت شرکت محسوب می‌شود به قوانین ثبت شرکت پرداخته است.

[f]

قوانین مختلف ثبت شرکت

به ثبت رساندن شرکت هم مانند دیگر کارها ملزم به رعایت یک‌سری قوانین است که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. با این حال توصیه می‌کنیم که اگر کار ثبت شرکت خود را به تیم تخصصی هانا ثبت واگذار کرده اید، نگران موارد زیر نباشید.

·مشخص کردن موضوع شرکت

در نظر بگیرید که بعضی از موضوعات برای ثبت شرکت، نیاز به اخذ مجوز دارند، برای بررسی این موضوع حتماً با تیم پشتیبانی هانا ثبت در ارتباط باشید.

·مشخص کردن سمت شرکا

برای ثبت شرکت باید تمامی شرکا تعیین شده باشند که سمت هر کدام نیز باید تأیید شده باشد.

·مشخص کردن تعداد اعضا

برای شرکت‌های کوچک‌تر یا به عبارتی شرکت هایی که مسئولیت محدود دارند، نیاز به معرفی حداقل 2 نفر عضو خواهد بود و این موضوع برای سهامی خاص حداقل به 5 نفر می رسد.

در نظر داشته باشید که همه قوانین رعایت شده برای ثبت شرکت باید ضمیمه اظهارنامه شود. ضمن اینکه یک‌سری قوانین در خصوص چگونگی تنظیم کردن اوراق و دیگر مدارک نیاز به رعایت قوانین خاص است که این موارد را نیز هانا ثبت که در حال حاضر یکی از بهترین شرکت ثبت شرکت می باشد، انجام خواهد داد.

سخن آخر

همانطور که عرض کردیم، به ثبت رسیدن شرکت می تواند یکی از قدم هایی باشد که شرکت را به سوی موفقیت های بزرگ تر پیش می برد. با این حال باید در نظر بگیرید که برای ثبت شرکت به شرکت های معتبر رجوع کنید تا تمای مراحل، بدون مشکل و با کمترین تأخیر انجام شود.

قبلاً هم عرض کردیم که شرکت ثبت هانا در میان انبوهی از شرکت هایی که به کار ثبت کردن شرکت مشغول هستند به یکی از بهترین شرکت ثبت شرکت تبدیل شده است. به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر قصد دارید شما هم شرکت‌تان را به ثبت برسانید حتماً با تیم تخصصی هانا ثبت ارتباط بگیرید. بدون شک با وجود تیم باتجربه هانا ثبت در کمترین زمان ممکن کار به ثبت رسیدن شرکت‌تان کامل خواهد شد.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

 

بهترین شرکت ثبت شرکت

بهترین شرکت ثبت شرکت

بهترین شرکت ثبت شرکت

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت شرکت 

ممکن است تا به حال و از زمانی که شرکت خود را راه اندازی کرده اید، فرصت به ثبت رساندن شرکت‌تان دست نداده باشد، اما به طور حتم دیر یا زود باید این کار را انجام دهید. دلیل آن هم این است که به ثبت رساندن شرکت می تواند مزیت‌های بسیار خوبی برای آینده شرکت داشته باشد. ما قبلاً این موضوع را در مقاله ای جداگانه بررسی کرده بودیم و حالا قصد داریم موضوع ثبت شرکت را به سمت و سوی دیگری ببریم؛ در واقع می خواهیم توضیح دهیم که چگونه می توان شرکتی را به ثبت رساند. هانا ثبت در ادامه‌ی این مقاله با گفتاری ساده در خصوص شرایط ثبت شرکت توضیحاتی را ارائه می دهد.

چگونه باید شرکت را به ثبت رساند و شرایط آن به چه صورت است

مانند همه کارهای اداری، ثبت شرکت نیز شامل انجام یک‌سری کارهای اداری خواهد بود. با این تفاوت که مدیران شرکت‌ها می توانند روال کار را به شرکت‌هایی بسپارند تا روال انجام کار با سرعت بیشتری انجام شود. لذا توصیه می‌کنیم که اگر در این زمینه سوالاتی دارید و یا می‌خواهید انجام تمامی کارهای ثبت شرکت را واگذار کنید، حتماً با تیم پشتیبانی هانا ثبت تماس گرفته تا ریز شرایط ثبت شرکت را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

[f]

·موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت شرکت برای آغاز ثبت شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع بعضی از موضوعات هستند که قبل از به ثبت رساندن نیاز به کسب مجوز دارند. حال باید بررسی کنید که موضوع فعالیت شرکت‌تان در کدام دسته قرار می‌گیرد. برای اینکه از چگونگی وضعیت موضوع فعالیت شرکت خود اطلاع پیدا کنید می‌توانید با تیم هانا ثبت تماس بگیرید تا همکاران با تجربه ما شما را راهنمایی کنند.

·نام شرکت

شرکت باید از نام خوبی برخوردار باشد. با توجه به اینکه نام شرکت دقیقاً باید نوع فعالیت‌های شرکت را در خود داشته باشد پس هر نامی را نمی‌توانید استفاده کنید. از ویژگی‌هایی که نام شرکت باید داشته باشد این است که تکراری نباشد و به گونه‌ای انتخاب شود که حس اعتماد را به افراد مختلف انتقال دهد.

·انتخاب شرکا

دقت کنید که برای ثبت شرکت نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. شما بعنوان مدیرعامل یا رئیس شرکت، باید با نفر دومی شریک باشید تا قانون به شما اجازه ثبت شرکت را بدهد. لازم به ذکر است که برای به ثبت رساندن شرکت های سهامی عام حداقل به 5 نفر و برای سهامی خاص حداقل 3به  نفر نیاز خواهد بود.

·مشخص بودن سرمایه

برای ثبت شرکت ملزم به مشخص کردن یک حداقل سرمایه هستید. در واقع اگر قصد دارید شرکت سهامی عام را به ثبت برسانید به حداقل 500 هزار تومان و برای سهام عام به حداقل 100 هزار تومان نیاز دارید. همانطور که مشاهده می‎کنید با سرمایه پایین هم می‌توان شرایط ثبت شرکت را ایجاد کرد اما طبیعتاً با داشتن سرمایه های بیشتر، احتمال دریافت تسهیلات را خواهید داشت. ناگفته نماند بعد از آنکه سرمایه را مشخص کردید باید سهم هر شریک‌تان را نیز تعیین کنید.

[f]

·اساسنامه

آخرین شرط برای کامل کردن شرایط ثبت شرکت تنظیم درست اساسنامه شرکت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با همکاران ما در هانا ثبت در ارتباط باشید.

دقت کنید که بعد از بررسی موارد بالا باید یک‌سری مدارک را نیز به جهت آغاز کار ثبت شرکت تهیه کنید. این مدارک در موارد زیر خلاصه می شود:

- تهیه اظهارنامه شرکت

- تهیه اساسنامه شرکت در دو جلد

- تهیه صورتجلسه در دو نسخه

- کپی برابر اصل شناسنامه همه افراد شرکت

- کپی برابر اصل کارت ملی همه افراد شرکت

- تهیه اصل سند شرکت

- تهیه تقویم نامه دادگستری

- سند پرداخت بانکی

- تهیه گواهی عدم سوءپیشینه همه افراد شرکت

- تهیه مجوز فعالیت رسمی شرکت

لازم به ذکر است که اگر در هر یک از موارد بالا سوالاتی دارید، می توانید با تیم تخصصی هانا ثبت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

ثبت شرکت به صورت کلی چگونه است

پر واضح است که اگر تصمیم قطعی خود را برای ثبت شرکت گرفته اید، باید در اولین فرصت خود را به مراکز ثبت شرکت برسانید. توصیه ما استفاده از شرکت ثبت هانا است، چرا که تجربه در این کار حرف اول و آخر را می زند. همچنین به صورت کلی موارد زیر را میز رعایت کنید:

- ارتباط با شرکت‌های ثبت شرکت مانند شرکت هانا ثبت (ضرورت مشاوره با کارشناس مربوطه)

- استعلام هزینه ثبت و ملاقات حضوری

- منعقد کردن قرارداد و سپس تحویل دادن مدارک لازم

- مشخص کردن نام شرکت جهت ثبت موقتی شرکت

- تأییدیه گرفتن نهایی و ثبت شرکت

 

سخن آخر

با توجه به اینکه هزینه‌های کارهای اداری روز به روز در حال افزایش است، توصیه می‌کنیم یک روز را هم به تأخیر نیندازید و برای ثبت شرکت با هانا ثبت در ارتباط باشید. به طور حتم در کمترین زمان ممکن ثبت شرکت‌تان به طور کامل انجام خواهد شد.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

شرایط ثبت شرکت چگونه است؟

 

شرایط ثبت شرکت چگونه است؟

 

شرایط ثبت شرکت چگونه است؟

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت برند مواد غذایی

طبیعتاً در اکثر زمینه های شغلی بخصوص شرکت‌هایی که ارائه خدمات (محصولات) را در پیش گرفته‌اند رقابت تنگاتنگی وجود دارد. حال این موضوع در زمینه مواد خوراکی بیشتر نمود پیدا می کند چرا که خوراک را نمی توان از زندگی روزمره‌ کنار گذاشت. با توجه به اینکه مواد غذایی به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، انتخاب نوع باکیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل شرکت‌هایی که در این خصوص مشغول به فعالیت هستند یا به تازگی قصد ورود به آن را دارند، تلاش می کنند تا محصولات غذایی خود را با به ثبت رساندن برند دلخواهشان، اعتبار دهند.

برند مواد غذایی یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر به آن فکر می کنید و از خود می پرسید که برای به ثبت رساندن برند مواد غذایی باید چه کارهایی را انجام دهید. امروز و در این مقاله تیم متخصص و باتجربه هانا ثبت می خواهد به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد.

 

ثبت برند مواد غذایی

طبقه بندی محصولات غذایی به جهت ثبت برند حداقل در 4 طبقه (طبقات 29 تا 32) انجام می شود. در واقع هر نوع مواد غذایی باید در طبقه مخصوص به خود به ثبت برسند. در ادامه، این 4 طبقه را مورد بررسی قرار می دهیم و مدیر عامل شرکت مواد غذایی که قصد ثبت برند محصول خود را دارد، باید دسته‌ی صحیح مواد غذایی را به جهت ثبت برند انتخاب کند.

طبقه 29: اینطبقه مواد غذایی مختص گوشت (ماهی و ماکیان و شکار)، عصاره گوشت، میوه و سبزیجات (پخته، منجمد یا کنسرو)، انواع ژله، روغن های خوراکی، شیر و محصولات وابسته، تخم مرغ و مرباجات می باشد.

طبقه 30: این طبقه نیز به یخ و بستنی، شکر، نان، نمک، ادویه ها، چای و کاکائو، پودر شیرینی پزی، آرد و فرآورده های دیگر غلات، عسل، مخمر، شکر، برنج، نشاسته، قهوه مصنوعی اختصاص پیدا می‌کند.

طبقه 31: جوانه جو، موادهای غذایی مخصوص حیوانات، غلات، محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات تازه، حیوانات زنده، گیاهان طبیعی، گل ها و بذرها نیز در این طبقه قرار دارند.

طبقه 33: این طبقه شامل آب معدنی، نوشابه، ماءالشعیرها، آب میوه ها، شربت خواهد بود.

طبقه 39: در این طبقه هم حمل و نقل و بسته بندی کالاهای مواد غذایی، انبارسازی و غیره قرار دارند.

طبقه 43: و نهایتاً در طبقه آخر مختص به ثبت برند مواد غذایی خدمات مرتبط با عرضه مواد غذایی و غیره وجود دارد.

چه مراحلی باید برای ثبت مواد غذایی انجام داد

ثبت برند مواد غذایی هم مانند دیگر موارد ثبت برند از اقدامات اولیه ای تشکیل می شود که ناگزیر به بررسی آن هستیم. هانا ثبت که خود یکی از بهترین شرکت های ثبت برند می باشد در ادامه توضیحات مفصلی را در خصوص چگونگی پشت سر گذاشتن مراحل ثبت برند مواد غذایی خواهد داد.

  • اولین اقدام برای این کار بررسی و یا استعلام ثبت برند یا لوگو است چرا که اگر تکراری و یا حتی به برندهای دیگر شبیه باشد، اجازه ثبت به شما داده نخواهد شد. لذا توصیه می کنیم که اگر در این مورد تصمیمی نمی توانید بگیرید از همکاران ما در تجربه خوبی در طراحی برند دارند کمک بگیرید.
  • بعد از آنکه احراز برند با موفقیت انجام شد، مدیران شرکت باید مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی شرکت‌شان را تهیه کنند. (تهیه این مدارک کار چندان سختی نیست که در ادامه این مورد را نیز توضیح خواهیم داد)
  • در وهله بعدی باید اظهارنامه را تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای این منظور و راهنمایی بیشتر با کارشناسان هانا ثبت در ارتباط باشید. تهیه اظهارنامه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.
  • زمانی که اظهارنامه تهیه شد، پرونده را به کارشناسان علائم تجاری ارسال خواهید کرد و چنانچه ثبت برند مورد نظرتان، بلامانع باشد باید در اسرع وقت به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده تا هزینه های ثبت برند که شامل پرداخت هزینه 2 نوبت روزنامه رسمی ثبت علامت و همینطور پرداخت هزینه حق الثبت برند خواهد بود را پرداخت نمایید.
  • نهایتاً پس از انجام این موارد مجدداً به اداره مالکیت معنوی جهت دریافت سند علامت مورد نظرتان مراجعه کنید.

 

چه مدارکی برای ثبت برند مواد غذایی لازم است

بسته به این که شخص حقیقی باشید یا حقوقی مدارک لازم برای به ثبت رساندن برند مواد غذایی با تفاوت هایی روبرو خواهد بود. شرکت هانا ثبت در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته است تا به صورت کامل در جریان کار قرار داشته باشید:

مدارک لازم برای شخص حقیقی

- تسلیم اصل شناسنامه و کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل کارت ملی و کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل کارت بازرگانی و کپی برابر اصل آن

- تسلیم مجوز فعالیت و کپی برابر اصل آن

- تسلیم 10 نمونه از برند در اندازه های 6 در 6 سانتی متر

مدارک لازم برای شخص حقوقی

- تسلیم کپی روزنامه اصلی ثبت شرکت

- تسلیم کپی آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت (این مورد ممکن است وجود نداشته باشد و فقط برای شرکت‌هایی است که اقدام به تغییراتی در شرکت کرده باشند)

- تسلیم اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همه افراد هیئت مدیره بهمراه کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل مجوز فعالیت شرکت و کپی برابر اصل آن

- تسلیم اصل کارت بازرگانی و کپی برابر اصل آن

- 10 نمونه از برند در اندازه های 6 در 6 سانتی متر

 

هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟

گفتنی است که برای به ثبت رساندن برند باید ابتدا نوع طبقه و محصول‌تان مشخص شده باشد، چرا که در هر طبقه هزینه های ثبت برند متفاوت خواهد بود.

سخن آخر

توصیه می کنیم که اگر در حال حاضر قصد دارید برای شرکت مواد غذایی خود برندی را به ثبت برسانید، همین حالا با کارشناسان زبده‌ی هانا ثبت ارتباط بگیرید. در نظر داشته باشید که تجربه کارشناسان ما می تواند در کیفیت اجرا و کاهش مدت زمان اجرای ثبت برند شرکت‌تان بسیار موثر باشد. برای مشاوره رایگان از شماره های موجود در سایت هانا ثبت استفاده کنید تا همکاران ما در اولین فرصت در خدمت شما عزیزان باشند.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

 

ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

 

  • هانا ثبت