هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشاوره ثبت برند

مشاوره ثبت کارت بازرگانی

زمانی که یک شرکت قصد دارد در زمینه‌ی صادرات و واردات فعالیت کند، نیاز به درخواست کارت بازرگانی خواهد داشت. طبیعتاً اگر برای اولین بار قصد داشته باشید چنین فعالیتی را آغاز کنید، به طور حتم از جزئیات دریافت چنین کارتی بی اطلاع خواهید بود. توصیه‌ی ما برای این منظور استفاده از مشاوران و راهنمایی‌های یک تیم با تجربه است.
از مزیت‌هایی که بعد از دریافت کارت بازرگانی از آنها برخوردار خواهید شد، می‌توان به عضویت در اتاق بازرگانی، وارد و صادر کردن محصولات از منطقه‌های آزاد تجاری و اجازه ثبت و ترخیص کالا توسط شرکت اشاره کرد.
احتمالاً برایتان سوال پیش آمده باشد که چه شرکت‌هایی می‌توانند کارت بازرگانی داشته باشند که باید بگوییم که در واقع همه‌ی شرکت‌ها اعم از افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از این کارت استفاده کنند. با این حال ثبت کارت بازرگانی دارای یک‌سری شرایط است که توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه هانا ثبت که در این رابطه اطلاعات خوبی دارند، صحبت کنید

مشاوره ثبت برند و علامت تجاری

مشاوره مدت زمان ثبت علامت تجاری

نمی‌توان زمان مشخصی برای حصول نتیجه جهت دریافت هر یک از موارد با اهمیت ثبت برند یا ثبت کارت بازرگانی تعیین کرد. با این حال اگر می‌خواهید روال کار دریافت علامت تجاری یا کارت بازرگانی با سرعت بیشتری انجام شود، باید از موسسات ثبت علامت تجاری درخواست راهنمایی و مشاوره کنید.
شرکت ثبت هانا با توجه به اینکه از افراد خبره استفاده می‌کند توانایی کسب علامت تجاری در مدت زمان کوتاه را نیز دارد. با این حال اگر هر سوال و درخواست دیگری در خصوص شرایط دریافت علامت تجاری دارید، می‌توانید با مشاوران هانا ثبت تماس حاصل فرمایید.

هزینه‌های ثبت برند

مشاوره در خصوص اطلاع از هزینه ثبت برند از پر تکرارترین مواردی است که در موسسات مختلف از مشاوران سوال می‌شود. با توجه به اینکه هزینه‌های ثبت شرکت و دیگر موارد مربوط به آن روز به روز در حال افزایش است، بهتر است در این زمینه، قبل از اینکه کاری انجام دهید، به طور کامل از تمامی هزینه‌ها آگاه شوید.

منبع : https://mp.antioquiatic.edu.co/mi-blog/مشاوره-ثبت-برند-و-علامت-تجاری-pmedutmailws-97.html

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

کارت بازرگانی و نحوه صدور و هزینه های مربوطه

کارت بازرگانی مجوزی است برای واردات و صادرات از طریق مبادی رسمی و قانونی کشورکه هر شخص واجد شرایط اعم از حقیقی یا حقوقی می تواند یک کارت بازرگانی دریافت نماید.

3 مزیت داشتن کارت بازرگانی

  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • واردات و صادرات از مناطق آزاد تجاری
  • اجازه ثبت سفارش و ترخیص کالا توسط خود فرد

در نظر داشته باشید که استفاده از کارت بازرگانی دیگران خلاف قانون است و پیگرد قانونی دارد. چرا که خیلی از افراد متخلف می توانند از طریق کارت  شما، امور واردات و صادرات غیر قانونی را انجام دهند و مالیات سنگین و عواقب آن بعهده صاحب کارت است.

چه افرادی می توانند کارت بازرگانی را دریافت کنند؟

دو گروه می توانند این کارت را از اتاق بازرگانی اخذ نمایند: یکی اشخاص حقیقی که به نام خود فرد صادر می شود و دیگری اشخاص حقوقی است که درواقع همان شرکتها، موسسات و تعاونی ها می باشند که قبلاً بصورت قانونی به ثبت رسیده اند و می توانند درخواست بدهند.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

تفاوت کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی چیست ؟

از لحاظ کارآیی، کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی هیچ تفاوتی باهم ندارند. با این تفاوت که در مبحث مالیات برای افراد حقیقی بصورت تصاعدی (مالیات بر درآمد) محاسبه می شود. مالیات بر درآمد برای اشخاص حقیقی از 15 درصد شروع می شود و تا 35 درصد افزایش پیدا می کند. نرخ مالیات برای دارندگان حقوقی 25 درصد محاسبه می گردد.

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی

دریافت این کارت منوط به این است که بازرگانان، موسسه یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشند. صدور کارت برای شرکت های خارجی به شرطی امکان پذیر است که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی داده باشند. شرایط دریافت آن برای اشخاص حقیقی به صورت زیر است:

شرایط جدید اخذ کارت بازرگانی در ایران چگونه است؟

  • سن بالای 23 سال و مدرک حداقل دیپلم

متولدین سال های 1337 و قبل از آن با مدارک فوق دیپلم و کمتر از آن، با ارائه کپی مدرک تحصیلی نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

متولدین سالهای ۱۳۲۸ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک دکترا نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.

  • 2 برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی ( با امضای متقاضی )  که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد
  • اصل و کپی گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها

برای دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ به اداره ثبت شرکتها به آدرس تهران، بزرگراه مدرس، نبش میرداماد، مراجعه کنید.

  • اصل و کپی گواهی عدم سوءپیشینه که زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.( این گواهی را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میتوانید دریافت کنید)
  • اصل و کپی مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت 
  • اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و 2 سری کپی از پشت روی آن
  • سه قطعه عکس شش در چهار رنگی، سال جاری
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر با اصل شدن و دو سری کپی پشت و رو

شما می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ، به کارشناسان مجرب ثبت شرکت هانا در زمینه دریافت کارت بازرگانی مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره رایگان ثبتی با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس بگیرید .

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی غیر ایرانی!

برای اشخاص حقیقی غیر ایرانی، داشتن تمامی شرایط بالا به غیر از برگ پایان خدمت نظام وظیفه الزامی است. به علاوه داشتن پروانه کار و اقامت معتبر. و البته همانطور که گفته شد، عمل متقابل کشور متبوع آنها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور برای اخذ کارت الزامی است .

مدارک مورد نیاز دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی

  • اصل و فتوکپی کارت ملی، اساسنامه شرکت و کارت پایان خدمت
  • اصل مفاصاحساب مالیاتی موضوع ماده ی 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی
  • اصل اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها (با امضای مدیر عامل یا رئیس هیات مدیره)
  • کپی و اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام
  • کپی و اصل روزنامه ی رسمی
  • اصل و فتوکپی سند مالکیت ششدانگ
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.

شرکت های با مسئولیت محدود: ۲برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکتهای داخلی که توسط اداره ثبت شرکت ها مهر شده باشد.

شرکت های سهامی خاص و عام: ۲برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت ها مهر شده باشد.

برای دریافت کارت بازرگانی چه فرم هایی را باید تکمیل کنیم؟

  • دو صفحه فرم عضویت اتاق
  • 2 برگ فرم مشخصات بازرگانی
  • اصل و کپی مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت
  • ۲ برگ روزنامه رسمی یا کپی آن

در روزنامه رسمی شرکت، در مورد تاسیس و کلیه تغییرات شرکت تا این تاریخ باید نوشته باشد و همچنین موضوع فعالیت شرکت باید صادرات و واردات باشد

  • اصل کارت ملی مدیرعامل جهت برابر با اصل نمودن و دو سری کپی پشت و رو

برای دریافت کارت بازرگانی چه نکاتی را باید مدنظر داشت؟

توجه داشته باشید که صدور کارت منوط به این است که بازرگان محترم موسسه یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده باشد. همچنین دارای دفاتر پلمپ شده ی تجاری بوده و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. در مورد شرکت های تجارتی، کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود.

یکی دیگر از نکات مهم این است که افرادی که تقاضای صدور کارت دارند، باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی، اطلاعات مرتبط با تجارت و فعالیت خود را به اتاق بازرگانی تحویل بدهند. همینطور می بایست از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شده یا مدارک دانشگاهی و مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی داشته باشند.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

مزایای کارت بازرگانی چیست کاربردی برای تجار دارد؟

بر اساس قوانین گمرکی ایران، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده حقیقی یا حقوقی آن، می تواند به صورت قانونی اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. شما می توانید برای صدور یا تمدید کارت  با در دست داشتن مدارکی مورد نیاز به کارشناسان ما مراجعه و اقدام کنید. از مزایای آن عبارت است از:

  • واردات از مناطق آزاد
  • صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
  • صدور ویزای تجاری
  • صدور گواهی مبدا
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تجار خارجی
  • مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان
  • شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
  • مبادرت به امر صادرات و واردات کالا بصورت تجاری
  • مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
  • ثبت سفارش و ترخیص کالا

دقت کنید که چنانچه بعد از صدور کارت مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت بوده است، یا بعد از دریافت کارت این شرایط را از دست داده است، وزارت بازرگانی می تواند نسبت به ابطال کارت اقدام نموده و موضوع را به اطلاع اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون حسب مورد برساند.

همچنین تمامی افراد اعم از حقیقی یا حقوقی در صورت انصراق از داشتن این کارت میتوانند با ارائه مدارک به اتاق های بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات و یا سازمان های بازرگانی استان ها، تقاضای ابطال کارت کنند.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت‌ها رسیده باشد.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شرکت‌ها.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه.
  • فرم دال
  • اصل گواهی موضوع ماده ۱۸۱ق.م.م
  • اصل کارت ملی (در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی میباشد)
  • دو قطعه عکس
  • اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره
    دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد .
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۵ سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می‌باشند).
  • اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (فقط روی فرم الف قابل قبول است) با مهر امضای رئیس شعبه. (ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی فرم الف تایید شده باشد قابل قبول است). ضمنا حداقل یکسال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.

ارائه یکی از مدارک ذیل:

الف-اصل سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ب- اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ج- اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

آیا تمدید کارت بازرگانی امکانپذیر است؟

بنابر گفته معاون فنی و خدمات بازرگانی دارندگان کارت در سه رده بندی طلایی، نقره ای و برنزی هر کدام به ترتیب بصورت 5 ساله، 4 ساله و 3 ساله قابلیت تمدید کارت بازرگانی را دارند. واحدهای صنعتی طبیعتاً تمدید کارت بازرگانی آنها بصورت 5 ساله خواهد بود. در صورتی که دارندگان کارت رفتار سوء تجاری داشته باشند یا شروط داشتن کارت را از دست داده یا امتیازات کارت بازرگانی خود را به افراد دیگری واگذار کرده باشند وضعیت پرونده آنها توسط کارگروه نمایندگان اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت ایران و گمرک ایران مورد بررسی قرار می گیرد . در نهایت کارت بازرگانی فرد حقیقی یا حقوقی به حالت تعلیل درآمده یا در صورت لزوم باطل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید

جهت تشکیل پرونده تمدید اشخاص حقوقی باید مدارکی را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تحویل داد:

  • تکمیل فرم مربوطه از وب سایت به همراه مهر و امضاء متقاضی (درصورت تغییر مدیرعامل اشخاص حقوقی، باید گواهی امضاء در فرم مربوطه در دفترخانه اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد)
  • ارائه اصل کارت بازرگانی جهت تمدید کارت بازرگانی نیز ضروری است.
  • ارسال گواهی موضوع ماده 186 ق.م،م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت بازرگانی در سال جاری از طرف سازمان امور مالیاتی به صورت سیستمی.
  • اسکن اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده و کلیه برگهای قطعی و تشخیص مالیات مربوط به سالهایی که کارت بازرگانی تمدید اما به اتاق بازرگانی ارائه نگردیده است در سامانه پرتال
  • اسکن مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی به آدرس دفتر مرکزی یا آدرس کارخانه
  • اسکن و بارگذاری عکس
  • روزنامه رسمی تاسیس و تغیییرات شرکت تاکنون
  • در صورت تغییر مدیر عامل باید کارت ملی مدیر عامل جدید و گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد و همینطور کارت پایان خدمت برای آقایان ارائه گردد.
  • اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر مدارک فوق باید تاییدیه صلاحیت مدیران خارجی را از سفارتخانه و اسکن پروانه کار و اقامت و اصل مدارک را ارائه دهند.
  • ارائه مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامی است.
  • ارائه مدارک مالکیت که نشاهنده مکانی مشخص برای واحد تولیدی یا تجاری باشد.

ارائه اصل سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت یا اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری یا اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی

  • در صورتی که مدت اعتبار کارت بازرگانی از دو سال گذشته باشد، اصل کارت ملی مدیر عامل، اصل گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک تحصیلی معتبر و اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی و نداشتن چک برگشتی با تاریخ افتتاح حساب بیش از یکسال نیاز است.
  • برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

    مشاوره رایگان ثبتی

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی

در نظر داشته باشید که کارمندان شاغل در دستگاههای دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند همچنین کلیه پرداختهای تمدید کارت بازرگانی به صورت غیر حضوری در سامانه http://potral.tccm.ir صورت می پذیرد. مدارک دریافتی در اتاق بازرگانی برابر اصل می گردد.

افراد حقیقی نیز باید مدارک مورد نیاز را جهت تمدید کارت بازرگانی ارائه دهند:

  • تکمیل و اسکن فرم تمدید عضویت به همراه مهر و امضاء متقاضی
  • اسکن کارت ملی فرد حقیقی
  • اسکن و بارگذاری عکس
  • ارسال سیستمی گواهی موضوع ماده 186 ق.م،م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت در سال جاری به آدرس مندرج در کارت بازرگانی از طرف سازمان امور مالیاتی
  • اسکن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، اصل و کپی کلیه برگهای قطعی و تشخیص مالیات
  • در صورت تغییر آدرس و سرمایه ارائه اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی جدید ضروری است.
  • اصل مدرک تولیدی معتبر
  • ارائه مدارک مالکیت
  • در صورت اتمام تاریخ انقضای کارت بازرگانی جهت تمدید کارت بازرگانی ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه و اصل گواهی بانک، اصل مدرک تحصیلی معتبر بایستی ارائه گردد.

استعلام کارت بازرگانی با کد ملی

برای استعلام می توانید از پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی به نشانی https://chambertrust.ir/service-system/card_check.html استفاده نمائید.

 

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

برای آشنایی با کارت بازرگانی و نحوه صدور و هزینه های مربوطه اینجا کلیک کنید

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

طبقه‌بندی بین‌المللی علائم صنعتی و تجاری

 

طبقه‌بندی بین‌المللی علائم صنعتی و تجاری

طبقه‌بندی بین‌المللی علائم صنعتی و تجاری

پیش از ثبت برند و علامت تجاری (در مرحله ثبت علامت تجاری یا همان ثبت لوگو) باید در مورد طبقه بندی علائم تجاری اطلاعات داشته باشید. به همین جهت در ادامه لیست کامل طبقه بندی علائم تجاری را آورده‌ایم. در همه جای دنیا و به صورت بین‌المللی علامت‌ها و اسم‌های تجاری با توجه به نوع کالا و خدمات دارای ۴۵ دسته یا گروه می‌باشند که به این دسته‌بندی‌ها به اصطلاح “طبقه‌بندی بین‌المللی علائم صنعتی و تجاری” می‌گویند. طبقه‌های یک تا سی و پنج مربوط به کالاها و باقی طبقات مربوط به خدمات است.

  1. مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع، علوم، عکاسی و همچنین کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین‌های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک‌های پردازش نشده، کودهای گیاه، ترکیبات اطفاء حریق، مواد آبکاری و جوشکاری فلزات، مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی، مواد دباغی، چسب‌های صنعتی.
  2. رنگ، روغن، جلا، لاک، مواد ضد رنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب، مواد رنگی، مواد تثبیت رنگ، رزین یا صمغ‌های خام طبیعی، فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.
  3. ترکیبات سفیدکننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس، مواد مخصوص تمیز کردن، براق کردن، لکه‌گیری و سائیدن، صابون، عطریات، روغن‌های اسانس، مواد آرایشی، لوسیون‌های مو، گرد و خمیر دندان.
  4. روغن‌ها و گریس‌های صنعتی، روان‌کننده‌ها، ترکیبات گردگیری، مرطوب کردن و جذب رطوبت، انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنایی، انواع شمع و فتیله چراغ.
  5. مواد داروئی و بیطاری، مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی، مواد رژیمی برای مصارف پزشکی، غذای کودکان، انواع گچ شکسته‌بندی، لوازم زخم‌بندی، مواد پرکردن دندان، موم د ندانسازی، ضدعفونی کننده‌ها، مواد نابودکننده حشرات موذی، قارچ کش، مواد دفع نباتات هرزه.
  6. فلزات عادی و آلیاژهای آن‌ها، مواد ساختمانی فلزی، ساختمان‌های فلزی قابل حمل، مواد فلزی خطوط راه‌آهن، کابل و سیم‌های غیر برقی از جنس فلزات عادی، آهن‌آلات، اقلام کوچک فلزی، لوله و مجراهای فلزی، گاوصندوق، اجناس ساخته شده از فلزات عادی که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، سنگ‌های معدنی فلزات.
  7. انواع ماشین و ماشین‌های افزار، انواع موتور (به استثناء موتور وسائط نقلیه زمینی)، قفل و بست حلقه‌های اتصال قطعات ماشین‌ها و قطعات انتقال قوه (به غیر از اتصالات و اجراء انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی)، لوازم و ابزار کشاورزی (به استثنای ابزارهای دستی)، ماشین جوجه کشی.
  8. انواع ابزار و لوازم دستی (که با دست کار می‌کنند)، سرویس کارد و قاشق و چنگال، سلاح کمری، تیغ.
  9. اسباب و آلات علمی، دریانوردی، مساحی، عکاسی، سینمایی، بصری، وزن کردن، اندازه‌گیری، علامت دادن، کنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش، اسباب و لوازم هدایت، قطع و وصل، تبدیل، ذخیره‌سازی، تنظیم یا کنترل جریان برق، آلات و اسباب ضبط، انتقال یا تکثیر صوت یا تصویر، اسباب ذخیره اطلاعات مغناطیسی، دیسک‌های قابل ضبط، ماشین‌های فروش خودکار و مکانیسم دستگاه‌هایی که به سکه کار می‌کنند، صندوق‌های ثبت مبلغ دریافتی، ماشین‌های حساب، تجهیزات داده‌پردازی و رایانه‌ای، دستگاه آتش نشانی.
  10. آلات و ابزار جراحی، پزشکی، دندانسازی و بیطاری، اندام‌های مصنوعی، دندان و چشم‌مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد بخیه زنی.
  11. دستگاه‌های روشنایی، حرارتی، مواد بخار، طبخ، خنک کردن، تهویه، تأمین آب بهداشتی.
  12. هانا ثبت
  13. وسائط نقلیه، دستگاه‌های حمل و نقل زمینی، دریایی یا هوایی.
  14. اسلحه گرم، مهمات و انواع پرتابه (از قبیل موشک، خمپاره و غیره)، مواد منفجره، مواد وسایل آتشبازی.
  15. فلزات گران‌بها و آلیاژهای آن‌ها و کالاهایی که با فلزات گران‌بها ساخته شده یا با آن‌ها روکش شده‌اند و در سایر طبقات ذکر نشده‌اند، جواهرات، سنگ‌های گران‌بها، اسباب و لوازم ساعت‌سازی و زمان سنجی.
  16. آلات موسیقی.
  17. کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، مطالب چاپ شده، مواد صحافی، عکس، نوشت‌افزار، چسب برای مصارف تحریری یا خانگی، لوازم نقاشی، قلم مو نقاشی، ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری (به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنای دستگاه‌ها)، مواد پلاستیکی برای بسته‌بندی (که در سایر طبقات ذکر نشده‌اند)، حروف و کلیشه چاپ.
  18. لاستیک، کائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، میکا (سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها، مواد بسته‌بندی، درپوش‌گذاری، انسداد و عایق‌بندی، لوله‌های قابل ارتجاع غیرفلزی.
  19. چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، پوست حیوانات، چمدان، کیسه و کیف‌های مسافرتی، چتر، چتر آفتابگیر و عصا، شلاق، یراق و زین و برگ.
  20. مواد و مصالح ساختمانی (غیرفلزی)، لوله‌های غیرفلزی سخت و غیرقابل انعطاف برای استفاده در ساختمان، آسفالت، قیر و قطران، ساختمان‌های متحرک غیرفلزی، بناهای یادبود غیر فلزی.
  21. مبلمان و اثاثیه، آیینه، قاب عکس، کالاهای ساخته شده از چوب، چوب پنبه، نی، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، صدف مروارید، کف دریا و بدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک (که در سایر طبقات ذکر نشده‌اند).
  22. ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه (که از فلزات قیمتی ساخته یا روکش نشده‌اند)، شانه و ابر و اسفنج، انواع برس قلم مو (به استثنای قلم موهای نقاشی)، مواد ساخت برس، لوازم نظافت و تمیزکاری، سیم ظرفشویی، شیشه کار شده یا نیمه کار شده (به استثنای شیشه مورد استفاده درساختمان‌ها) شیشه آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند.
  23. طناب، رسیمان، تور، چادر، سایبان، برزنت (تارپولین)، بادبان و شراع، کیسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است، مواد لایی و لایه‌گذاری و پوشال (به استثنای لاستیک و پلاستیک)، مواد خام لیفی برای نساجی.
  24. انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی.
  25. محصولات نساجی و پارچه‌ای که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، انواع روتختی و رومیزی.
  26. انواع لباس و پوشاک، پاپوش و پوشش سر.
  27. انواع توری و قلابدوزی، روبان، بند (نوار) حاشیه و قیطان، دکمه، قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته‌گرد، گل‌های مصنوعی.
  28. انواع فرش، قالیچه، حصیر و زیرانداز، لینولیوم و سایر کف پوش‌ها، آویزهای دیواری (غیر پارچه‌ای).
  29. انواع بازی و اسباب بازی، لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، تزئینات درخت کریسمس.
  30. گوشت، گوشت ماهی، گوشت طیور و شکار، عصاره گوشت، سزیجات و میوه‌جات به صورت کنسرو، خشک شده و پخته شده، انواع ژله، مربا و کمپوت، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغن‌ها و چربی‌های خوراکی.
  31. قهوه، چای، کاکائو، شکر، برنج، نشاسته کاسار یا مانیوک (تاپیوکا)، نشاسته نخل خرما (ساگو)، بدل قهوه، آرد و فراورده‌های تهیه شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی‌جات، شیرینی یخی، عسل، ملاس یا شیره قند، مایه خمیر، گرد مخصوص شیرینی‌پزی یا پخت نان، نمک، خردل، سرکه، انواع سس (چاشنی) ادویه جات، یخ.
  32. محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه‌هایی که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذر، گیاهان و گل‌های طبیعی، غذای حیوانات، مالت (جو سبز خشک شده).
  33. ماءالشعیر، آب‌های معدنی و گازدار و سایر نوشیدی‌های غیرالکلی، آبمیوه و شربت‌های میوه‌ای، شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه.
  34. تنباکو، لوازم تدخین، کبریت.
  35. تبلیغات، مدیریت تجاری، امور اداری تجارت، کارهای دفتری و اداری.
  36. بیمه، امور مالی، امور پولی، امور مربو به معاملات املاک و مستغلات.
  37. ساختمان‌سازی، تعمیر و بازسازی، خدمات نصب.
  38. مخابرات از راه دور.
  39. حمل و نقل، بسته‌بندی و نگهداری کالاها، تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرت‌ها.
  40. بهسازی و عمل‌آوری مواد.
  41. آموزش و پروش، دوره‌های کارآموزی وتعلیمی، تفریح و سرگرمی، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی.
  42. خدمات علمی و فناوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه، خدمات تجزیه و تحلیل و تحقیقات صنعتی، طراحی و توسعه نرم‌افزار و سخت افزارهای رایانه‌ای.
  43. خدمات عرضه اغذیه و نوشابه، تأمین مسکن و محل اقامت موقت.
  44. خدمات پزشکی، خدمات بیطاری، مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی برای انسان‌ها یاحیوانات، خدمات کشاورزی، باغداری و جنگلداری.
  45. خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می‌شوند، خدمات امنیتی برای محافظت از افراد، اموال و دارایی‌ها، خدمات حقوقی…
  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

پلمب دفاتر تجاری

پلمپ دفاتر مالیاتی و راهنمای پلمب دفاتر تجاری شرکت ها

طبق ماده ۶ قانون تجارت هر تاجری، به استثناء کسبه جزء بازار، مکلف است ۲ دفتر داشته باشد و آن‌ها را به مراجع تحویل دهد.

۱- دفتر روزنامه

۲- دفتر کل

از این رو پلمپ دفاتر مالیاتی برای تمامی شرکت‌ها الزامی است.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

پلمپ دفاتر مالیاتی چیست؟

طبق قانون، هر مؤسسه یا شرکت یا سازمانی که مشمول قوانین مالیات است باید دفاتر قانونی خود را جهت ثبت تمامی فعالیت‌های مالی خود تحویل بگیرد. طبق ماده ۷ قانون تجارت دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات، دیون، داد و ستدهای تجاری و در کل مجموع واردات و صادرات تجاری خود و وجوهی را که برای مخارج شخصی برداشت می‌کند در آن دفتر ثبت نماید.
ماده ۸ قانون تجارت در مورد دفتر کل می‌گوید: تاجر باید تمامی معاملات خود را حداقل هفته‌ای ۱ مرتبه از دفتر روزنامه استخراج نموده و پس از تفکیک آن به بخش‌های مختلف این موارد را به صورت خلاصه در دفتر کل ثبت کند.

برای مطالعه درباره روش پیگیری ثبت شرکت کلیک کنید

زمان پلمب دفاتر قانونی کی می‌باشد؟

پلمپ دفاتر برای شرکت‌های تازه تأسیس تا ۳۰ روز پس از درخواست امکان‌پذیر است، ولی دفاتر پلمب شده‌ی شرکت‌های دیگر برای هر سال مالی، که از فروردین تا انتهای اسفند است، باید قبل از شروع سال مالی جدید اخذ گردد؛ بدین معنی که برای اخذ پلمب دفاتر سال ۹۹ باید نهایتاً تا ۲۹ اسفند ۹۸ اقدام کرد، وگرنه ممکن است دفاتر تجاری مورد قبول واقع نگردد و منجر به مشکلات مالیاتی مانند جریمه مالیاتی (علی‌الرأس) شده و حتی ممنوع‌المعامله شدن را نیز در پی داشته باشد.

پلمب دفاتر در واقع به معنای برگ‌شماری دفاتر، شماره‌گذاری صفحات و منگوله‌دار کردن دفاتر است تا نتوان از آن برگی کم و زیاد کرد. همچنین در این دفاتر نام شرکت و شماره ثبت پلمب دفاتر قید شده و مهر اداره ثبت شرکت‌ها در آن زده می‌شود.

موسسه حقوقی هانا ثبت تا پایان اسفند 1398 پلمپ دفاتر مالیاتی (یا همان پلمب دفاتر مالیاتی) سال 1399 را با تخفیف ویژه به مشتریان گرامی عرضه می‌کند.

آیا پلمپ دفاتر الزامیست؟

بله زیرا جزء قوانین می باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می‌شویم.

عدم صدور صورتحساب، عدم درج شماره اقتصادی ، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس ، مسئولیت تضامنی +۱۰درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده صورت گرفته باشد را در بر دارد.

آیا شرکتی که کار نمی‌کند باید دفتر پلمپ کند؟

بله. تمامی شرکت ها موظف به دریافت دفاتر مالی خود هستند و برای اینکه عدم فعالیت خود را به اداره مالیات (دارایی) اعلام نمایند باید دفاتر پلمپ شده خود را بصورت خالی تسلیم آن اداره محترم کنند)

ثبت تغییرات شرکت

نحوه پلمپ دفاتر تجاری چگونه است؟

هر شرکت حداقل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل برای هر سال مالی نیاز دارد و این دفاتر در قالب دفاتر ۵۰ برگ، ۱۰۰ برگ و ۲۰۰ برگ عرضه می‌شوند. اگر حجم داد و ستد شرکت شما بالا است، توصیه می‌شود یک دفتر ۲۰۰ برگ تهیه نمایید تا ناچار به اخذ دفتر دوم و پلمب آن نشوید.
عدم پلمب دفاتر باعث می‌شود شما نتوانید کد اقتصادی بگیرید و مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کنید. ارائه این دفاتر همچنین باعث شفافیت امور مالیاتی شرکت می‌شود. علاوه بر این‌ها تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، برای دریافت کارت بازرگانی، باید پلمب دفاتر را انجام دهند. حتی شرکت‌هایی که فعالیت اقتصادی ندارند هم برای اعلام عدم فعالیت اقتصادی باید دفاتر پلمب شده خود را به صورت خالی به اداره مالیات ارائه کنند.

مراحل پلمپ دفاتر قانونی

  1. برای پلمب دفاتر تجاری باید از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری (بخش پلمب دفاتر تجاری) اقدام نمود. در صورتی که شرکت در مرجع اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده باشد باید از قسمت اطلاعات متقاضی پلمب (نوع شخص متقاضی) شخص حقوقی را انتخاب کرد و پس از آن اطلاعات مورد نیزا در فرم مربوطه را که شامل تابعیت، شناسه ملی، شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی است پر کرده و بخش شروع سال مالی و ماه مالی را نیز تکمیل کنید.
    در مرحله بعد بخش «اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمب شده» را تکمیل کنید. دفاتر پلمب شده به آدرس وارد شده در این مرحله (برای شهرستان تهران) ارسال می‌شود در صفحه بعدی پس از بررسی اطلاعات شخص حقوقی بر روی «تأیید شخص حقوقی» کلیک کرده و در گام بعدی شماره پیگیری را دریافت می‌کنید.
  2. در مرحله بعد فرم اطلاعات تکمیل کننده را انتخاب کرده و اطلاعات یکی از اعضای هیئت مدیره را در سامانه وارد می‌کنید. پس از آن اطلاعات دیگر اعضای هیئت مدیره را وارد کرده و وارد مرحله بعد می‌شوید؛ یعنیمرا حدود حق امضا اعضای هیئت مدیره را وارد کرده و فرم «دفتر مورد تقاضای شخص» را پر می‌کنید و دفتر مورد تقاضا را (دفتر کل و روزنامه و تعداد برگ‌های آن) درخواست می‌کنید.
    پس از انجام تمامی این مراحل وارد صفحه تأیید صحت اطلاعات می‌شود و اظهارنامه پلمب و مدارک مورد نیاز را انتخاب می‌کنید. اطلاعات لازم در سامانه را وارد کرده و بر روی «پذیرش نهایی» کلیک می‌نمایید. پس از انجام مراحل اینترنتی اصل اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری را همراه با مهر و امضا به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری ارسال می‌نمایید.
  3. پیگیری پلمپ دفاتر:

    پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، وارد سامانه شده و گزینه‌ی پلمب دفاتر تجاری را انتخاب کنید، با وارد کردن شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست در سامانه بر روی گزینه پذیرش نهایی کلیک کرده و به مرحله بعد می‌روید.
    در این مرحله کارشناسان حقوقی مدارک را بررسی می‌نمایند و در صورت تأیید اجازه پرداخت وجوه دفاتر و پلمب آن‌ها صادر می‌شود. پس از صدور مجوز متقاضی باید دوباره وارد سامانه شده و وجوه تعیین شده را پرداخت کند، دفاتر تجاری پلمب شده به آدرسی که در سامانه وارد نموده‌اید فرستاده می‌شوند.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

مدارک لازم برای پلمپ دفاتر تجاری چیست؟

برای پلمب دفاتر تجاری اشخاص حقیقی مدارک زیر مورد نیاز است:
کپی کارت ملی متقاضی
کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسب
برای پلمپ دفاتر تجاری اشخاص حقوقی به مدارک زیر نیاز دارید:
کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
کپی آگهی روزنامه رسمی کشور که تأسیس شرکت در آن قید شده باشد
در صورت وجود تغییرات در شرکت، کپی آگهی روزنامه رسمی کشور که آخرین تغییرات شرکت در آن ثبت شده باشد
در صورتی که وکیل یا نماینده‌ای برای پلمب دفاتر معرفی شده‌ باشد، وکالتنامه یا معرفی‌نامه نماینده نیز باید ارسال شود.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت اختراع

ثبت اختراع

اختراع حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود و اختراع در اینجا معادل واژه (INVENTION) است. اما از اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت میشود که این اختراعات طبق تشریفات خارجه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرایط استفاده از این حق ثبت آن در نزد مرجع ذیصلاح ( اداره ثبت اختراعات ) می باشد و در اینجا حق اختراع معادل واژه (PATENT) می باشد.

انواع حمایت از ثبت اختراع

پس از ثبت اختراع و اعطاء حق اختراع به مالک و مخترع بر طبق قانون به دو شکل از ثبت اختراع حمایت می شود:

  • حمایت ایجابی: یعنی اینکه به دارنده حق می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد
  • حمایت سلبی: سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هرگونه حق نقص حق بدون اجازه مالک این حقوق بشود. فلذا مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت ، صادرات، واردات، عرضه برای فروش و استفاده از فراورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می آیند را دارد.

اعتبار گواهینامه اختراع پس از ۲۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه اختراع منتفی می شود البته حفظ گواهینامه اختراع در این ۲۰ سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه می باشد.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

اختراعات غیر قابل ثبت (استثنائات اختراع)

طبق ماده ۴ قانون موارد زیر از حیطه حمایت از اختراعات خارج است:

  • کشفیات، نظریه های علمی، روش‌های ریاضی و آثار هنری
  • طرحها و قواعد با روش‌های انجام کار تجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی
  • روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود.
  • منابع ژنتیک و اجراء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها
  • آنچه قبلا در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد.
    فن یا صنعت قبلی عبارت است از هر چیزی که در نقطه ای از جهان از طریق انتشار کتبی یا شفاهی یا از طریق استفاده عملی و یا هر طریق دیگر قبل از تقاضا و یا در موارد حق تقدم ناشی از اظهارنامه ثبت اختراع افشاء شده باشد. در صورتی که افشاء اختراع ظرف مدت ۶ ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد مانع ثبت نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع

  • اظهارنامه اختراع ۳ نسخه . اظهارنامه اختراع دارای فرم مخصوص بوده و جزء اوراق بهادار می باشد متقاضی بایستی از واحد فروش اوراق بهادار مستقر در اداره کل ثبت شرکتها تهیه و مانند فرم نمونه صفحات بعدی نسبت به تکمیل و امضاء آن اقدام نماید.
  • توصیف مشروح اختراع یا وسیله جدیدی که بررسی آن تقاضا می شود ۳ نسخه . اختراع مورد ادعای مخترع باید بطور کامل شرح داده شود در شرح اختراع باید تمام جنبه های اختراع ادعایی بطور وضوح بیان گردد توصیه می شود در تهیه شرح توصیف اختراع از کاغذهای آ۴ استفاده گردد.
  • نقشه های اختراع ۳ نسخه . نقشه کامل اختراع باید با مرکب و از روی مقیاس متری تهیه و ذیل نقشه ها توسط متقاضی یا وکیل او امضاء و مهر شود وفق ماده ۲۷ آئین نامه اجرائی قانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات نقشه ها و توصیف مشروح اختراع در روی کاغذی که ۳۴ سانتی متر طول و ۲۲ سانتی متر عرض داشته باشد رسم گردد و همچنین برای انجام امر مذکور فقط از یک روی کاغذ استفاده شود.
  • در صورتی که تقاضانامه توسط وکیل متقاضی تسلیم اداره مالکیت صنعتی شود اصل وکالت نامه یا رونوشت یا فتوکپی برابر اصل شده بایستی ضمیمه اظهار نامه گردد.
  • در صورتی که تقاضای ثبت اختراع از طرف شرکت ثبت شده بعمل آمده باشد یک برگ روزنامه رسمی دال بر مدیریت شرکت بایستی به ضمیمه مدارک تسلیم اداره مالکیت صنعتی شود.
  • فتوکپی شناسنامه مخترع یا مخترعین
  • قبض رسید بانکی حق الثبت اظهار نامه تقاضای ثبت اختراع

برای اطلاع از روند کامل ثبت اختراع در ایران می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی حوزه ثبت اختراعات ثبت شرکت هانا ثبت استفاده نمایید .

برای مشاوره کافیست با شماره 44288360-021 تماس بگیرید

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

چند نکته درباره ثبت برند

  • برای ثبت برند گواهی ثبت علامت تجاری صادر خواهد شد.
  • مدت اعتبار ثبت برند برای هر بار ۱۰ سال است.
  • برای ثبت چند برند باید به تعداد آن‌ها اظهارنامه جداگانه ارائه شود.
  • در ایران اجازه استفاده از علامت تجاری ثبت شده به دیگران باید به ثبت برسد.
  • تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد.
  • داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی‌ که دولت آن را الزامی قرار دهد.
  • علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و باید مطابق مقرارت قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت برسد.
  • حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسانی محسوب می‌شود که علامت خود را به ثبت رسانده باشند.

مزایای ثبت برند با هانا ثبت

  • ثبت برند این موضوع را تضمین می‌کند که مشتریان به راحتی محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • ثبت برند محصولات شرکت ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد.
  • ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها می‌باشد.
  • اجازه استفاده برند ثبت شده به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشد.
  • جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی می‌باشد.
  • برند ثبت شده یکی از دارایی‌های ازرشمند کسب و کار است.
  • شرکت ها را تشویق می‌کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات، سرمایه‌گذاری کند.

    منبع : https://canvas.elsevier.com/eportfolios/28257/Home/___Trademark_registration
  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

برند به علامت و نشانه‌ای گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توان محصولات و یا خدمات یک شرکت را شناخت. در حال حاضر تمامی شرکت‌ ها به این قابلیت مجهز هستند و دلیل اصلی آن نیز شناخته شدن بیشتر و در نتیجه به سود رسیدن است. پر واضح است که علامت برند بر روی محصولات به چاپ می‌رسد و به مصرف کنندگان این هشدار را می‌دهد که محصولات مورد استفاده‌‌شان به کدام شرکت تعلق دارد.

اگر در حال حاضر شما هم شرکتی را راه‌اندازی کرده‌اید و در گیر و دار انتخاب نام برند یا علامت تجاری مختص به آن هستید، حتماً این مقاله را دنبال کنید. در واقع ما قصد داریم در خصوص اینکه چرا باید از مشاوران متخصص در زمینه انتخاب نام برند و علامت تجاری کمک بگیرید، صحبت کنیم. در همین ابتدا نیز عرض کنیم که از جمله بهترین موسسه‌های مربوط به مشاوره ثبت برند، هانا ثبت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

[f]

مشاوره ثبت برند و علامت تجاری

همانطور که می‌دانید ثبت برند باعث به رسمیت شناختن شرکت‌ها و محصولات آنها خواهد شد، به همین دلیل است که از اولین اقدامات مدیران شرکت‌ها ثبت برند یا علامت تجاری خواهد بود. اما اگر طریقه‌ی ثبت برند را نمی‌دانید، باید از متخصصین امر مشاوره بگیرید. در مشاوره‌هایی که تیم هانا ثبت به شما ارائه می‌دهد موارد بسیار ارزشمندی وجود دارد که از جمله مهمترین آنها از قرار زیر است:

  • چه برندها یا نشانه‌ها اجازه ثبت شدن دارند؟
  • مراحل قدم به قدم ثبت برند یا علامت تجاری چیست؟
  • مدارک مورد استفاده برای ثبت برند چه می‌تواند باشد؟

دقت کنید که هر یک از موارد عنوان شده در بالا به توضیحات مفصلی نیاز دارند. لذا اگر می‌خواهید در جریان کامل چگونگی ثبت برند باشید، حتماً از یک تیم مشاوره ثبت برند کمک بگیرید.

مشاوره ثبت کارت بازرگانی

زمانی که یک شرکت قصد دارد در زمینه‌ی صادرات و واردات فعالیت کند، نیاز به درخواست کارت بازرگانی خواهد داشت. طبیعتاً اگر برای اولین بار قصد داشته باشید چنین فعالیتی را آغاز کنید، به طور حتم از جزئیات دریافت چنین کارتی بی اطلاع خواهید بود. توصیه‌ی ما برای این منظور استفاده از مشاوران و راهنمایی‌های یک تیم با تجربه است.

از مزیت‌هایی که بعد از دریافت کارت بازرگانی از آنها برخوردار خواهید شد، می‌توان به عضویت در اتاق بازرگانی، وارد و صادر کردن محصولات از منطقه‌های آزاد تجاری و اجازه ثبت و ترخیص کالا توسط شرکت اشاره کرد.

احتمالاً برایتان سوال پیش آمده باشد که چه شرکت‌هایی می‌توانند کارت بازرگانی داشته باشند که باید بگوییم که در واقع همه‌ی شرکت‌ها اعم از افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از این کارت استفاده کنند. با این حال ثبت کارت بازرگانی دارای یک‌سری شرایط است که توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه هانا ثبت که در این رابطه اطلاعات خوبی دارند، صحبت کنید.

[f]

مشاوره مدت زمان ثبت علامت تجاری

نمی‌توان زمان مشخصی برای حصول نتیجه جهت دریافت هر یک از موارد با اهمیت ثبت برند یا ثبت کارت بازرگانی تعیین کرد. با این حال اگر می‌خواهید روال کار دریافت علامت تجاری یا کارت بازرگانی با سرعت بیشتری انجام شود، باید از موسسات ثبت علامت تجاری درخواست راهنمایی و مشاوره کنید.

شرکت ثبت هانا با توجه به اینکه از افراد خبره استفاده می‌کند توانایی کسب علامت تجاری در مدت زمان کوتاه را نیز دارد. با این حال اگر هر سوال و درخواست دیگری در خصوص شرایط دریافت علامت تجاری دارید، می‌توانید با مشاوران هانا ثبت تماس حاصل فرمایید.

هزینه‌های ثبت برند

مشاوره در خصوص اطلاع از هزینه ‌های ثبت برند از پر تکرارترین مواردی است که در موسسات مختلف از مشاوران سوال می‌شود. با توجه به اینکه هزینه‌های ثبت شرکت و دیگر موارد مربوط به آن روز به روز در حال افزایش است، بهتر است در این زمینه، قبل از اینکه کاری انجام دهید، به طور کامل از تمامی هزینه‌ها آگاه شوید.

به طور خلاصه هزینه‌هایی که باید برای ثبت برند در نظر گرفت مربوط به هزینه ثبت اظهارنامه، هزینه آگهی تقاضای ثبت برند، هزینه حق الثبت برند، هزینه آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی بوده که البته هر کدامشان نیاز به توضیح دارند که توصیه می‌کنیم حتماً از کارشناسان امر در این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

همانطور که تا الان حتماً متوجه شده‎اید برای ثبت برند باید موارد زیادی را در نظر بگیرید که یکی از مهمترین آنها قبل از هر گونه اقدامی، مشاوره گرفتن از افراد با تجربه است. پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاوره از تیم تخصصی هانا ثبت استفاده کنید. دو دلیل برای این پیشنهاد وجود دارد. اول اینکه رضایت حداکثری مراجعین به این تیم گویای کیفیت کار تیم هانا ثبت است و دوم هزینه‌ی بسیار معقولی است که هانا ثبت برای انجام کارهای اداری ثبت برند در نظر گرفته است.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

مشاوره ثبت برند

 

مشاوره ثبت برند

 

 

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

بهترین مشاوره ثبت شرکت

 

برای به ثبت رساندن شرکت، موسسات زیادی وجود دارد که خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند. در واقع بسیاری از افراد قصد دارند شرکت مورد نظر خود را افتتاح کنند اما مشکل اساسی آنها بعد از راه‌اندازی شرکت، چگونگی به ثبت رساندن آن است. این مشکل می‌تواند ناشی از بی اطلاعی در خصوص چگونگی روند انجام ثبت شرکت باشد و یا نداشتن زمان کافی برای انجام کارهای اداری آن؛ که در این صورت موسسات مختلف با دریافت هزینه‌های ناچیز تمامی کارهای ثبت شرکت را بر عهده می‌گیرند که هانا ثبت از جمله‌ی این موسسات است.

همانطور که می‌دانید ثبت شرکت یکی از مهمترین مواردی است که مدیران شرکت‌ها برای قانونی کار کردن و همچنین شناساندن شرکت به آحاد مردم، نیاز به انجام آن دارند. اگر در حال حاضر نیاز به ثبت شرکت دارید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید و یا حتی اطلاعی از مدارکی که باید تهیه کنید، ندارید، این مقاله را مطالعه کنید تا با بهترین مشاوره ثبت شرکت آشنا شوید.

مشاوره رایگان تلفنی

برای ثبت شرکت دو راه وجود دارد. اول اینکه تمامی کارهای به ثبت رسیدن شرکت؛ به شخصه توسط مدیران یا همکاران شرکت انجام شود که این موضوع با توجه به اینکه نیاز به زمان دارد، ممکن است وقت‌گیر باشد و یا تمامی کارها به موسسات ثبت شرکت واگذار شود.

در صورتی که بخواهید انجام این کار را به چنین موسساتی بسپارید، لازم است که در ابتدای امر، به صورت کامل مشاوره انجام دهید. به هر حال ثبت شرکت دغدغه‌های خاص خودش را دارد و باید تمامی موارد مربوط به آن با مدیران شرکت در میان گذاشته شود.

برای این منظور می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از مشاوره‌ های ثبت شرکت هانا ثبت بهترین مشاوره ثبت شرکت استفاده کنید. مشورت با افراد متخصص می‌تواند این اطمینان خاطر را برای شما ایجاد کند که در مدت زمان مناسب و به طور کاملاً دقیق، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت انجام شود. در نظر داشته باشید که مشاوره تلفنی هانا ثبت فقط مختص به ثبت شرکت نیست و در زمینه‌های دیگری مانند ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و یا حتی دریافت کارت بازرگانی نیز می‌توانید به صورت تلفنی از مشاوران هانا ثبت استفاده کنید.

[f]

مشاوره مراحل ثبت شرکت

همانطور که گفتیم برای به ثبت رسیدن شرکت باید یک‌سری موارد اولیه آماده باشد. البته این موضوع را به طور دقیق‌تر می‌توانید از موسسات ثبت شرکت سوال کنید. به طور مثال شرکت هانا ثبت به صورت تلفنی تمامی جزئیات مربوط به چگونگی ثبت شرکت و همچنین مدارک مورد نیاز آن را به طور کامل توضیح خواهد داد.

در این بین هر گونه سوال دیگری را نیز می‌توانید از مشاوران هانا ثبت بپرسید. اما به طور کلی مشخص کردن نوع فعالیت شرکت، انتخاب شرکا، تعیین بودجه، مشخص کردن نام شرکت، معرفی اعضای هیئت مدیره و تعیین وظایف آنها و همچنین تکمیل مدارک ثبت شرکت به جهت انجام کارهای اداری ثبت شرکت الزامی است. از جمله مدارکی که باید آن را در اختیار مشاوران موسسات ثبت شرکت برای طی شدن روال اداری کار قرار دهید، به قرار زیر است:

  • تحویل تقاضانامه شرکت (امضا شده)
  • تحویل شرکت‌نامه و اساسنامه شرکت (امضا شده)
  • تحویل اصل مجوز شرکت
  • تحویل صورتجلسه هیئت مدیره (دونسخه)

مشاوره ثبت تغییرات شرکت

یکی از مهمترین و حساس‌ترین اقداماتی که ممکن است برای همه شرکت‌ها تصور کرد، ثبت تغییرات شرکت است. هر شرکت ممکن است به دلایل مختلف نیاز به تغییر اساسنامه، تغییر در سرمایه، تمدید مدت زمان شرکت یا انحلال آن و یا حتی تغییر نام شرکت و یا مدیران را داشته باشد که در این صورت برای انجام هر یک از موارد گفته شده نیاز به آماده کردن یک‌سری مدارک خواهد بود که در صورتی که از آن بی اطلاع باشید، باید از موسسات ثبت شرکت مانند هانا ثبت مشاوره بگیرید.

در واقع مشاوره ثبت تغییرات شرکت می‌تواند شما را در چگونگی انجام آن راهنمایی کند. برای این منظور نیازی به مراجعه به موسسه هانا ثبت نخواهد بود و کافی است که با شماره تما‌س‌های موجود در وب‌سایت هانا ثبت با مشاورین سایت که به صورت 24 ساعته پاسخگوی مراجعین هستند، تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که تیم تخصصی هانا ثبت با در اختیار داشتن یک تیم تخصصی تمامی موارد مربو به ثبت شرکت را در کمترین زمان ممکن حل و فصل می‌کند.

[f]

جمع بندی

به طور کلی انجام کارهای اداری ثبت شرکت وقت‌گیر است و اگر تخصصی در این زمینه وجود نداشته باشد، ممکن است ماه‌ها سپری شود تا شاید به مقصود خود برسیم. از این رو وجود موسسات مختلف مانند هانا ثبت می‌تواند در این امر کمک شایانی به مدیران شرکت‌ها کند.

مسلماً اگر شما هم قصد دارید شرکتی را به ثبت برسانید و یا دیگر کارهای اداری آن را انجام دهید، توصیه می‌کنیم که حتماً از یک تیم معتبر استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از تیم باتجربه‌ی هانا ثبت است. می‌توانید برای مشاوره ثبت شرکت با مشاوران این تیم تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن و به صورت کامل، مراحل انجام کار را برای‌تان روشن کنند.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

بهترین مشاوره ثبت شرکت

 

بهترین مشاوره ثبت شرکت

 

  • هانا ثبت