هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روزنامه رسمی کشور مرجع رسمی انتشار تمامی آگهی‌های حقوقی و قضایی کشور است و سندی رسمی و دولتی به شمار می‌رود. این روزنامه زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شود و یکی از وظایف آن چاپ و انتشار آگهی‌ ثبت شرکت و آگهی‌ تغییرات شرکت است. چاپ و ثبت آگهی در روزنامه رسمی به منزله اطلاع عمومی از فعالیت تجاری و آغاز فعالیت شرکت است و طبق قانون، درج چنین آگهی‌هایی لازمه‌ی ثبت شرکت یا ایجاد برخی تغییرات در شرکت است.

نحوه آگهی در روزنامه رسمی به زبان ساده چگونه است؟

متقاضیان ثبت شرکت برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، باید پس از انجام مراحل قانونی و ثبت شرکت خود در ادارات ثبت، با مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور به نشانی  http://rrk.ir جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی اقدام نمایند.

مراحل ضروری ثبت آگهی در روزنامه رسمی انجام مراحل زیر لازم اجراست؟

  • ثبت نام کردن در سامانه ذکر شده
  • وارد کردن شماره تلفن همراه جهت دریافت پیامک و آدرس و کدپستی جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه در سامانه
  • ورود به صفحه کاربری پس از تأیید اطلاعات
  • ورود به بخش هزینه آگهی، در این بخش با وارد کردن شماره مکانیزه ۱۸ رقمی به بخش پرداخت هزینه‌ انتشار آگهی وارد می‌شوید و از طریق اینترنت می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت هزینه‌ها، با دریافت شماره پیگیری متقاضی می‌تواند وضعیت ثبت آگهی خود را در همین سامانه پیگیری کند.

وضعیت آگهی روزنامه میتواند یکی از حالت های زیر باشد:

1-دریافت شده از ثبت: به معنای عدم پرداخت هزینه آگهی یا عدم موفقیت در پرداخت است و متقاضی باید این هزینه‌ها را آنلاین پرداخت نماید.

2-آماده ارسال به چاپ: به معنای پرداخت موفق هزینه‌های انتشار آگهی است و در نوبت انتشار قرار گرفته است.

3-در حال انتشار امضا نشده: به این معنی است که آگهی در حال چاپ است اما هنوز امضا نشده است.

4-انتشار یافته امضا نشده: یعنی آگهی چاپ شده و نسخه آن در سایت موجود است اما نسخه امضا شده آن هنوز صادر نشده و انتشار نیافته است.

5-انتشار یافته امضا شده: به معنای چاپ آگهی و انتشار آن است.

پس از 5 روز کاری آگهی تأیید شده در پورتال روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و امکان دریافت نسخه‌ی الکترونیکی این آگهی نیز وجود دارد. همچنین فایل PDF آن را می توانید از قسمت مشاهده آگهی دانلود کنید. لازم به ذکر است نسخه الکترونیکی امضاء شده قابل استناد بوده و معادل نسخه کاغذی برابر با اصل است. مراحل چاپ آگهی و وضعیت کنونی آگهی شما در چرخه چاپ و انتشار، به صورت ایمیل و پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت دریافت نسخه کاغذی چاپ شده، به مانند گذشته باید از طریق مراجعه حضوری یا درخواست ارسال پستی اقدام نمود. همچنین، تمامی آگهی‌های اشخاص حقوقی برای اصالت سنجی به صورت رایگان در پایگاه http://agahi.ssaa.ir در دسترس است.

آخرین گام جهت ثبت شرکت درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است. پس از ثبت شرکت باید نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمود.

گفتنی است علاوه بر این‌که ثبت آگهی عمومی و رسمی در روزنامه‌ هنگام تأسیس شرکت و ثبت شرکت الزامی است، طبق قانون برخی از تغییرات شرکت‌ها نیز باید در روزنامه رسمی کشور ثبت شوند؛ تغییراتی که قانون لزوم ثبت آنها را پیش‌بینی کرده است عبارت‌اند از:

مواردی که در ثبت تغییرات شرکت باید آگهی روزنامه رسمی شود؟

  • تصمیم مجمع عمومی در زمینه کاهش سرمایه شرکت
  • تصمیمات انحلال و اسامی مدیر یا مدیران تصفیه
  • تقسیم دارایی‌های شرکت بین شرکا و سهامداران در مدت تصفیه
  • اعلام ختم تصفیه حساب شرکت
  • در صورت استعفا مدیر یا مدیران تصفیه، اعلام مدیر جدید و استعفای وی
  • ابطال سند
  • تصمیمات فروش اوراق قرضه و شرایط صدور و انتشار آن
  • مشخصات مدیر عامل شرکت همراه با صورتجلسه آن

برای ثبت شرکت اینجا کلیک کنید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

انواع مواردی که شامل تغییرات شرکت می‌باشد؟

ثبت تغییرات شرکت در ماده ۲۰۰ قانون تجارت الزامی ذکر شده است و ثبت تغییرات شرکت شامل موارد زیر می شود:

به موجب ماده ی ۷ قانون ثبت شرکت ها «تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یا مدیران شعب آن باید به اداره ی ثبت اسناد (اداره ی ثبت شرکت ها) اطلاع داده شود و تا وقتی که این اطلاع داده نشده عملیاتی که نماینده یا مدیر سابق به نام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است، مگر این که شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده ادعای حقی می کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت به رساند»

تغییرات و تصمیمات شرکت ها  اعم از ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی از طرق مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره برای ثبت تغییرات شرکت انجام می گیرد که در ذیل به توضیح اختیارات هر یک از آن ها می پردازیم.

الف-ثبت تغییرات شرکت که مجمع عمومی فوق العاده اتخاذ میشود

این مجمع در مواردی که وضعیت خاصی ایجاب می نماید که صاحبان سهام تصمیم بخصوصی اتخاذ نمایند و آن وضعیت خارج از جریانات عادی و معمولی باشد تشکیل می گردد.
وظایف این مجمع بدین شرح می باشد:

  • تغییر در مواد اساسنامه
  • تغییر در سرمایه
  • انحلال شرکت قبل از موعد(ماده ۸۳ ل.ا.ق.ت)

البته تغییر در سرمایه فی الواقع تغییر در اساسنامه می باشد.

مجمع عمومی فوق العاده هنگامی رسمیت می یابد که دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند در جلسه حاضر شوند،اگر در جلسه اول حد نصاب حاصل نشد برای بار دوم دعوت می شوند. مجمع دوم با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم می نمایند، در آگهی دعوت مجمع عمومی دوم باید نتیجه عدم تشکیل مجمع اول به علت عدم حصول حد نصاب قید شود،تصمیمات مجمع همواره به اکثریت دو سوم آراء در جلسه رسمی معتبر خواهد بود(مواد ۸۴ و ۸۵ ل.ا.ق.ت)
با توجه به برخی مواد قانون تجارت می توان وظایف دیگری علاوه بر ماده ۸۳ برای مجمع عمومی فوق العاده منظور داشت از جمله:
تقلیل سرمایه در اثر زیان های وارده(ماده ۶۵ ) یا به جهت مبلغ پرداخت نشده سهام شرکت در ظرف مقرر در اساسنامه

  • تصویب ایجاد سهام ممتاز(ماده ۲۳)
  • تغییر در حقوق و امتیارات سهام ممتاز(تبصره ۲ ماده ۲۴)
  • تبدیل سهام(ماده ۴۳)
  • انتشار اوراق سهام(مواد ۵۵ و ۵۶)
  • تعویض یا تبدیل ورقه قرضه به سهام(بند ۹ ماده ۶۰ و مواد ۷۱ و ۶۹ و ۶۵ و ۶۱)
  • تصویب تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام(مواد ۲۷۸ و ۲۸۷)
  • مجمع عمومی عادی

ثبت تغییرات شرکت برای شرکتهای خارجی چگونه است؟ 

مرجع ثبت شعب و نمایندگی شرکت خارجی تنها اداره ی ثبت شرکت های تهران می باشد.
تغییرات راجع به نمایندگان شرکت و یا مدیران یا شعب آن باید به اداره ثبت اسناد اطلاع داده شود.تا وقتی که این اطلاع داده نشده عملیاتی که نماینده و یا مدیر سابق به نام شرکت انجام داده عملیات شرکت محسوب است؛مگر اینکه شرکت اطلاع اشخاصی را که به استناد این ماده ادعای حقی می کنند از تغییر نماینده یا مدیر خود به ثبوت برساند.(ماده ۷ قانون ثبت شرکت ها)
قانون ثبت شرکت ها در خصوص ورشکستگی،انحلال و تصفیه شرکت های خارجی،مورد را به سکوت برگزار نموده است.به طور مسلم هنگامی که شرکت در کشور اصلی خود ورشکسته و یا منحل می گردد،شعبه آن نیز در ایران منحل می گردد و انحلال ورشکستگی آن ها تابع مقررات اصلی خود شرکت می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت چیست؟

کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید.
اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکتها جهت امضاء.
لیست شرکا با میزان سهامشان.
کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیأت مدیره.
کپی اساسنامه شرکت.
حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت.

مراحل ثبت تغییرات شرکت چیست؟

  1. به طور کلی، شرکت ها برای ثبت تغییرات  شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند.
  2. تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل تمام اوراق توسط شرکا
  3. مراجعه به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir
  4. بارگذاری مدارک و درج اطلاعات خواسته شده در سامانه ی فوق
  5. ارسال مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکتها
  6. مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی مقرر جهت اخذ آگهی تغییرات
  7. پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  8. صدور آگهی

بر اساس دستورالعمل های جدید جهت ثبت و تغییرات شرکت ها:

  • طبق بخشنامه ی ۹۰/۱۰/۱۹-۱۸۹۷۵۱/۹۰ ارائه ی گواهی عدم سوپیشینه کیفری برای مدیران(مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره) و بازرسین شرکت های تجاری در مرحله ی تاسیس ضروری و به هنگام تغییرات،اظهار و تایید عدم سوپیشینه کیفری مدیران و بازرسین در ذیل صورتجلسه ی مجامع عمومی و عادی (سالیانه و یا فوق العاده) کفایت می نماید.
  • طبق بخشنامه ۹۰/۳/۲-۳۹۸۵۲/۹۰ برای تاسیس و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک ها،موسسات اعتباری،تعاونی های اعتباری،صندوق های قرض الحسنه،صرافی ها و شرکت های واسپاری (لیزینگ) نیاز به اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشد.
  • طبق بخشنامه ۹۱/۷/۲- ۱۲۰۲۶۶/۹۱ ایجاد و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری برای تاسیس و تغییرات نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی می باشند.
  • طبق بخشنامه ۹۰/۱۰/۲۶-۱۹۲۹۳۸ /۹۰ موسساتی که بدون مجوز از بانک مرکزی فعالیت داشته اند، برای تغییرات و
  • نحلال آن ها نیازی به اخذ مجوز نمی باشد اما موسساتی که برای تاسیس اقدام به اخذ مجوز از بانک نموده اند کماکان با مجوز از بانک یادشده به عمل خواهد آمد.

بدیهی است عدم انعکاس تغییرات مربوطه و یا هر گونه اخفاء اطلاعات که موجب ضرر و زیان و اغفال دیگران شود موجبات پاسخگویی فرد را فراهم نموده و عدم ثبت مراتب،نافی مسئولیت و جبران خسارات وارده و قصور قانونی شخص خاطی نخواهد بود.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

کرج را با نام ایران کوچک می‌شناسند که در آن تقریباً تمامی اقوام ایرانی زندگی می‌کنند. تنوع نژادی و جمعیت بالای این شهر فرصت مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی به وجود آورده است. برای ایجاد کسب و کار تجاری ثبت شرکت در آن الزامی است. این شرکت‌ها طبق ماده ۲۰ قانون تجارت به ۷ دسته شرکتها سهامی، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تقسیم می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم ثبت شرکت و برند در استان البرز را شرح دهیم. در ابتدا در مورد کرج و ویژگی‌های آن توضیح دادیم و در ادامه روند ثبت شرکت و برند و مدارک مورد نیاز آن را در استان البرز را شرح می‌دهیم.

مفاد ثبت شرکت 

برای ثبت شرکت در کرج و دیگر شهرهای ایران باید از مجموعه قوانینی که قانون‌گذار تعیین کرده پیروی نمود. به طور مثال حداقل سن برای ثبت شرکت ۱۸ سال است. طبق قوانین ثبت شرکت تعداد شرکای لازم برای هر یک از نوع شرکت‌ها عبارتند از:

  • شرکت‌هایی که حداقل ۲ نفر شریک یا سهامدار نیاز دارد عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت مختلط سهامی
  • شرکت‌هایی به حداقل ۳ شریک نیاز دارند عبارتند از: شرکت مختلط سهامی و شرکت سهامی خاص
  • شرکت‌های سهامی عام حداقل به ۵ شریک احتیاج دارند
  • شرکت‌های تعاونی تولید و مصرف به ۷ شریک نیاز دارند

مدارک لازم برای ثبت شرکت 

پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین شرکای شرکت، لازم است مدارکی را برای تاسیس شرکت تهیه کنید و آن‌ها را در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری بارگذاری کنید. اصل مدارک را در مرحله بعد به این اداره ارسال نمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در استان البرز عبارتند از:

  1. دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
  2. دو نسخه شرکت‌نامه کامل
  3. دو نسخه اساسنامه کامل شرکت
  4. در صورت نیاز به مجوز، مجوزهای فعالیت از مراجع ذی‌ربط
  5. تصاویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا، مدیران و هیئت نظارت
  6. اصل گواهی عدم سوءپیشینه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل
  7. دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  8. وکالتنامه معتبر وکیل رسیدگی‌کننده به پرونده
  9. ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان شرکت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

شرکت با مسئولیت محدود از شرکت‌هایی است که در قانون تجارت می‌توان اقدام به تشکیل آن نمود و ثبت آن از ثبت دیگر انواع شرکت ساده‌تر است و از این رو رایج‌ترین نوع تشکیل شرکت است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج کافی است به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به آدرس http://sherkat.ssaa.ir رفته و فرم‌ها و اطلاعات لازم را که در مطلب ثبت شرکت توضیح داده شده به دقت وارد می‌نمایید. پس از تکمیل فرم‌ها و اطلاعاتی مانند نام شرکت و تعیین افراد دارای امضا امور اداری ثبت شرکت آغاز می‌شود.

ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

شرکت سهامی خاص از شرکت‌هایی است که سرمایه آن طبق قانون به سهم تقسیم می‌شود و شرکا به اندازه مبلغ اسمی سهام خود در این نوع شرکت مسئولیت دارند. همان‌طور که گفته شد برای تشکیل شرکت سهامی خاص شما به ۵ نفر نیاز دارید. ۳ نفر سهام‌دار شرکت و دو نفر به عنوان بازرس‌های اصلی و علی‌البدل. همچنین در این نوع شرکت در حین تأسیس باید حساب بانکی با نام شرکت به‌وجود آید که حداقل ۳۵ درصد سرمایه ذکر شده در آن باشد و تا پایان فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص بلوکه می‌شود.

هزینه ثبت شرکت در کرج

با توجه به ارسال مدارک و امکان نقص یا رد پرونده زمان ثبت شرکت و برند در کرج متفاوت است. هانا ثبت با در اختیار داشتن کارشناسان باتجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند در کرج می‌توانند به شما کمک کنند که در کمترین زمان ممکن شرکت و برند خود را ثبت نمایید. همچنین هزینه‌های ثبت شرکت و برند در کرج با توجه به نوع فعالیت، تعداد اعضا و نوع شرکت متفاوت است. هزینه‌هایی مانند حق‌ الثبت، حق الدرج، درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی کشور شامل هزینه‌های ثبت شرکت و برند در کرج است.

مطالعه بیشتر: برای مطالعه بیشتر میتوانید مقاله هزینه ثبت شرکت را بخوانید

 

اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در کرج

اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در تمام ایران دفاتری دارند که برای پیگیری و رسیدگی به تقاضاهای ثبت شرکت و مؤسسات دایر شده‌اند. آدرس این دفتر در استان البرز، شهر کرج، میدان آزادگان، ابتدای خیابان مطهری، جنب پل آزادگان، اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز است.

تلفن: ۳۲۵۵۰۶۲۰-۰۲۶

کد پستی: ۳۱۴۹۶۷۹۶۵۱

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

تمامی شرکتها و موسساتی که قصد راه اندازی و ثبت را به صورت قانونی و رسمی دارند، بایستی در سامانه اداره ثبت شرکتها، مدارک مورد نیاز را ارسال نموده و مراحل تعیین شده را طی نمایند. در این مقاله در رابطه با درخواست و نحوه پیگیری ثبت شرکت توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

چه مدارک و مراحلی برای ثبت شرکت موردنیاز است؟

با مکانیزه شدن امور اداری در تمامی سازمانها، دیگر نیاز به مراجعه حضوری، بسیار کمرنگ تر شده است. اداره ثبت شرکتها با راه اندازی سامانه اینترنتی به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir سعی نموده که راه را برای متقاضیان ثبت شرکت هموار نماید. بنابراین با طی نمودن مراحل و ارسال مدارک در این سامانه، می توان به طور رسمی و قانونی شرکت یا موسسه مورد نظر را براحتی و بدون دغدغه ثبت کرد.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

تمامی شرکتها  و موسساتی که می خواهند حرفه یا خدمات ویژه فعالیتشان را در دنیای تجارت به مخاطبان خود معرفی کنند، باید مراحل تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها را طی کنند. این کار باعث می شود هم متقاضیان ثبت شرکت و هم مشتریان با خیالی آسوده از معتبر بودن روال کاری مورد نظرشان، همکاریهای دوجانبه و مستمری با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به اختصار مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها را برایتان نام می بریم.

  • وارد کردن نام، تلفن و آدرس شرکت
  • ثبت نام شرکا و میزان درآمد اولیه شروع کار
  • تعیین سمت و سهام هر یک از اعضای شرکت
  • مشخص کردن حدود و اختیارات اعضا
  • ارائه و انتخاب روزنامه مالی- سالی
  • وارد کردن مطالب صورت جلسه
  • تکمیل و ارائه اساسنامه و تقاضانامه
  • ارائه خلاصه تقاضانامه
  • جمع آوری و ارائه مدارک موردنیاز

مدارک ثبت شرکت کدامند؟

نوع شرکتها در چگونگی نوع مدارک ارائه شده موثر هستند اما در کل مدارکی که برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها از متقاضیان درخواست می شوند، عبارتند از:

  • اظهار نامه و اساسنامه شرکت
  • صورتجلسه (هیات مدیران و موسسین اصلی شرکت)
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی هریک از اعضای شرکت
  • گواهی پرداخت از بانکی که حساب شرکت تازه تاسیس در آن افتتاح شده است (حداقل ۳۵ درصد)
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری
  • ارائه اصل سند مالکیت شرکت
  • گواهی عدم سوءپیشینه هریک از اعضای شرکت
  • اقرارنامه اعضای شرکت مبنی بر عدم همکاری رسمی
  • امضای وکالتنامه و ارائه اصل قیم نامه اعضاء
  • چنانچه اعضای شرکت جزو سهامداران شخصی حقوقی باشند (اصل و کپی آگهی تاًسیس، روزنامه رسمی براساس آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه اصل و کپی ثبت شرکت و ترجمه آن) و اگر فرد سهامدار خارجی شخصی حقیقی باشد، ارائه اصل و کپی پاسپورت و ترجمه آن الزامی است.
  • ارائه مجوز فعالیت اصلی شرکت و تعیین میزان و حدود اختیارات اعضای شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت به چه صورت امکانپذیر است؟

پس از طی نمودن مراحل و ارائه مدارک درخواستی برای ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره پیگیری به متقاضیان ارائه می دهد. این شماره باعث می شود که با نحوه پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه های مختلف مربوطه اقدام نمایید.

  1. سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

دسترسی به این سامانه از طریق آدرس اینترنتی http://ilenc.ir  امکان پذیر است که یکی از مهمترمین شیوه ها برای استعلام اشخاص حقوقی کشور محسوب می شود. برای جستجو در این پایگاه اینترنتی بایستی یکی از موارد زیر را وارد کرده تا اطلاعات موردنظرتان را مشاهده نمایید:

  • شناسه ملی
  • شماره ثبت
  • نام شخصیت
  1. سامانه اینترنتی روزنامه رسمی کشور

جهت دسترسی به جزئیات آگهی منتشره شده شرکت در روزنامه رسمی، می توانید به پایگاه اینترنتی http://rooznamehrasmi.ir مراجعه فرمائید. دقت کنید که حتما باید یکی از موارد ذیل را در قسمت جستجوی سامانه روزنامه رسمی وارد نمایید.

  • نام شرکت
  • شماره ثبت
  • شماره ملی شرکت
  1. سامانه اداره ثبت شرکتها

اداره ثبت شرکتها  برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه متقاضیان ثبت شرکت و رفت و آمدهای مکرر، سامانه اینترنتی را در نظر گرفته می توانید بصورت غیرحضوری اقدام کنید. در این سامانه، تمامی اطلاعات در زمینه چگونگی تنظیم درخواست، مدارک موردنیاز، بخشنامه ها و شیوه های اجرایی ثبت شرکت و اطلاع رسانی ها قابل پیگیری است. پس از ثبت اطلاعات شرکت، شماره پیگیری به شما داده می شود که از طریق آن می توانید مراحل مختلف بررسی ثبت شرکت خود را مشاهده کنید. همچنین درخواست کننده های ثبت شرکت می توانند با مراجعه به قسمت پیگیری درخواست در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی http://www.irsherkat.ssaa.ir از طریق درج شماره پیگیری و تعیین نوع درخواست خود از تصمیمات اخذ شده و محتویات آن اطلاع یابند.

اطلاع رسانی حالتهای پرونده توسط اداره ثبت شرکتها

بعد از آشنایی با نحوه پیگیری ثبت شرکت، سه حالت برای پرونده شرکت، پیش رو دارید که توسط اداره ثبت شرکتها به متقاضیان اطلاع رسانی می شود. بنابراین در پایان مطلبِ نحوه پیگیری ثبت شرکت به حالتهای احتمالی پرونده اشاره می کنیم.

  • ایرادات پرونده شرکت

بعد از اینکه مدارک و فرمهای ارسالی به اداره ثبت شرکتها کامل شد، در صورتی که صورتجلسه شرکت ایرادی داشته باشد، پیام رفع نقص برای متقاضی ارسال می گردد. در این مواقع، برای رفع نقص پرونده اقدام کرده و مستندات رفع ایراد پرونده را در پاکت و پوشه مخصوص آن قرار دهید و به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

  • صدور چاپ آگهی

در این حالت، چنانچه صورتجلسه شرکت تایید گردد، برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ارسال می شود. سپس وکیل دادگستری رسمی شرکت یا فرد متقاضی باید برای دریافت مدارک ثبتی و امضاء دفاتر مربوطه به صورت حضوری به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند.

  • رد پرونده شرکت

در حالتی دیگر این احتمال وجود دارد که صورتجلسه شرکت تایید نگردد که با دریافت پیام مردود بودن صورتجلسه مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی برای ارائه صورتجلسه جدید شرکت اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از کارشناسان هاناثبت سوالات خود را بپرسید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

خرید و فروش برند آماده

خرید و فروش برند آماده در مواقعی صورت می‌گیرد که شخص اقدام به ثبت برند می کند اما هر بار پس از استعلام علائم تجاری با مشابهت برند روبرو می شود و ممکن است مدت ها گرفتار ثبت برند باشد، که این مشکل خود علاوه بر از دست رفتن زمان موجب ضرر مالی هنگفت شده، لذا در چنین مواقعی خرید برند آماده، بسیار مقرون به صرفه می باشد.

فرض کنید شما چند برند را ثبت می کنید تا بتوانید طبق یک برنامه ریزی دقیق، پایه های یک کسب و کار موفق را پی ریزی کنید و خود را به دیگران معرفی نمایید. بنابراین مخاطبان خود را با شناساندن برند تجاریتان مشتاق خرید آن کالا می کنید. در این صورت بقیه برندهایی که ثبت کرده اید علی رغم زمان و هزینه برای ثبت آن سپری شده است، عملا بلا استفاده می ماند و باید برای فروش برند آماده اقدام کنید .

یا گاها پیش آماده است که شما برندی را قبلا ثبت نموده اید اما از آن بنا به هر دلیلی استفاده ننموده اید و یا استفاده نموده اید ودر حال حاضر برای شما کاربردی ندارد ویا آن صنف را ترک کرده اید. شما می توانید برندهای آماده خود را در کمترین زمان و بدون هیچ دردسری به اشخاصی که به آن نیاز دارند بفروشید و علاوه بر جبران هزینه های ثبتی، سود خوبی نیز در زمینه فروش برند تجاری خود کسب نمایید.

ازجمله پرطرفدار ترین انواع خرید فروش برنده آماده شامل : خرید و فروش برنده آرایش , خرید برنده آماده مواد غذایی و … می باشد. همچنین شما می‌توانید بسته به نیازتان اقدام به خرید برند آماده لاتین نیز داشته باشید.

قانون خرید و فروش برند آماده

طبق قانون، علامت تجاری (برند) خرید و فروش برند آماده مجاز می باشد، این امر موجب می شود برندهایی که به دلایل مختلف بلا استفاده مانده اند ، تا قبل از اتمام زمانشان با انتقال به شخص دیگر قابل استفاده گردند .

در صورتی خرید برند تجاری آماده به شخص دیگر در ایران اعتبار دارد که حق استفاده از آن به ثبت رسمی و قانونی رسیده باشد، درخواست واگذاری برند در اظهارنامه ای تنظیم می شود که در آن شماره ثبت برند، نام و نشانی خریدار برند و نام و نشانی وکیل قانونی او در ایران قید شده باشد و علاوه بر آن اسناد رسمی انتقال و وکالتنامه و آگهی ثبت برند باید ضمیمه اظهارنامه گردد .

مراحل فروش برند آماده چیست؟

  1. حضور در دفترخانه جهت تنظیم و امضاء قرارداد واگذاری برند تجاری .
  2. استعلام دفترخانه از سازمان مالکیت صنعتی جهت کسب سابقه ثبت برند تجاری دلخواه .
  3. نشر آگهی واگذاری برند در روزنامه رسمی کشور .

مدارک مورد نیاز جهت فروش و خرید برند آماده چیست؟

  1. کلیه اسناد ثبت برند شامل روزنامه تقاضا و آگهی ثبت برند .
  2. مدارک هویتی فروشنده و خریدار برند .
  3. اسناد ارائه دهنده موضوع کسب و کار .
  4. تنظیم قرارداد در دفترخانه پس از دریافت استعلام واگذاری برند .
  5. شماره رسمی اظهارنامه و شماره ثبت برند .
  6. انتقال اجباری برند با رعایت قوانین توسط وراث .
  7. مدارک مباشر رسمی ( در صورت موجود بودن) .

مراحل خرید و فروش برند آماده تجاری چیست؟

  1. انتخاب برند دلخواه .
  2. استعلام برند از سازمان مالکیت صنعتی .
  3. حضور فروشنده و خریدار در دفترخانه جهت تنظیم قرارداد .
  4. تنظیم سند و واگذاری برند تجاری به خریدار .
  5. نشر آگهی واگذاری برند در روزنامه رسمی کشور .

نقل و انتقال برند در ایران کاملا قانونی می باشد و بسیار راحت و آسان می باشد و طی مدت زمان کمی این کار قابل انجام می باشد. برای فروش برند خود، می توانید آن را به ما سپرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن با قیمت به فروش رسد .

قیمت خرید و فروش برند چقدر است؟

جهت واگذاری برند نیاز به قیمت گذاری برند توسط کارشناس رسمی دادگستری مخصوصاً در مورد برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند. برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش برند آنها اقدام می گردد بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش گذاری می گردند. مثلاً فروش برند مواد غذایی ، فروش برند آرایشی ، فروش برند لبنیات و طبقات مختلف قیمت خود را دارند.

نقل و انتقال برند تجاری به یکی از دو روش زیر انجام می‌گردد :

  • نقل و انتقال علامت تجاری یا برند به صورت جبری (غیر ارادی)
  • نقل و انتقال علامت تجاری یا برند به صورت قراردادی (اختیاری)

نقل و انتقال برند یا واگذاری برند به صورت جبری یا قهری در شرایطی اتفاق می‌افتد که مالک اصلی علامت تجاری ثبت شده فوت کرده باشد. در این حالت وراث می‌توانند با ارائه اصل گواهی ثبت علامت و گواهی انحصار وراثت درخواست نقل و انتقل برند و واگذاری آن را به مالک جدید داشته باشد.

منظور از نقل و انتقال علامت تجاری و برند به صورت قراردادی یا اختیاری این است که امتیاز علامت تجاری به مالک یا مالکین جدید واگذار می‌شود. در این وضعیت مالک فعلی علامت تجاری می‌تواند به دلیل عدم فعالیت و یا هر دلیل دیگری امتیاز علامت تجاری خود را برای همیشه و یا مدت مشخصی به شخضی دیگر منتقل کند. این نقل و انتقال زمانی معتبر می‌باشد که اجازه‌نامه مربوط به آن در ایران به ثبت رسیده باشد. مالک جدید نیز بعد از طی مراحل مربوط به انتقال آرم تجاری می‌تواند از منافع آن برخوردار گردد.

نکات زیر باید در انتقال قانونی علائم تجاری در اظهارنامه ذکر شود :

  • شماره ثبت علامت تجاری در ایران.
  • نام و آدرس و تابعیت مالک جدید.
  • نام و نشانی نماینده قانونی مالک در ایران.

در نقل و انتقال علامت تجاری برای صاحب علامت این امکان وجود دارد که در صورتی که مایل به نقل و انتقال کامل علامت تجاری خود نباشد بتواند بخشی از علامت و یا طبقات آن را به فرد دیگری واگذار نماید. در انتقال جزئی، علامت تجاری برای بعضی از خدمات مشخص شده انتقال می‌یابد یا علامت تجاری برای استفاده در یک طبقه یا منطقه خاصی منتقل می‌شود. به طور مثال مالک علامت مشخص می‌کند که از بخشی از علامت تجاری او فقط برای خدمات صادرات استفاده شود و یا حق استفاده از برند را در شهر یا منطقه‌ای خاص به شخص دیگری اعطا کند. بنابراین در این صورت باید در قسمت ثبت تقاضای الکترونیک نقل و انتقال علامت تجاری برای نقل و انتقال جزئی اقدام نمود و سایر مراحل مانند نقل و انتقال قراردادی برند می‌باشد.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت علائم تجاری و برند

ثبت علائم تجاری و برند 

علامت تجاری همان نشان تجاری است که در جهت ایجاد وجه تمایز بین کالاهای تولیدی و خدمات متعددی می باشد که قدرت تشخیص محصولات را در مشتریان افزایش می دهد.

ثبت علائم تجاری اعم از ثبت برندو علامت یا نشان تجاری در اداره ی مالکیت صنعتی ثبت می شودکه زیر مجموعه ای از سازمان ثبت اسنادو املاک می باشد.

ثبت اختراع نیز وظیفه ی همین سازمان می باشد.مطابق قانون سال 1310و آیین نامه اجرایی این قانون ثبت برند بر مبتای حمایت از محصولات یک شرکت می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

با ثبت علامت تجاری امکان درآمد مستقیم ازمحل حق امتیاز به شخص ثالث امکان پذیر می باشد همچنین جز لازم و ضروری در موافقت نامه های اعطای نمایندگی ها می باشد و جهت

امور بانکی (وام )و حفظ و بهبود کیفیت محصولات و خدمات نقش تشویق کننده ای دارد.

در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد اعتراض به ثبت برند و لیست طبقات ثبت برند و علائم تجاری ادامه مطلب را کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند تجاری- ثبت علائم تجاری – ثبت علامت تجاری

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی

  • اصل شناسنامه و کپی کارت ملی
  • امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت
  • داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
  • ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  • داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

مدارک ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی)

  • کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
  • کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
  • داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
  • ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
  • داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)

با موسسه خدمات مالی و اداری هاناثبت در کوتاهترین زمان علامت تجاری شرکت و موسسه خود را ثبت کنید .

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت برند و علامت تجاری

برند چیست ؟

برند یا نام تجاری همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت استفاده می شود

برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت، نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.

نکات قابل توجه برای انتخاب نام برند

برای ثبت علامت مورد نظر انتخاب نام و عنوان مناسب، گامی موثر در جهت ثبت علامتی مطمئن و فاقد ایراد می باشد. در زیر نکات اساسی را که به شما در انتخاب نام و عنوان مناسب علامت یاری می رساند اعلام می داریم:

  1. اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیر قابل ثبت هستند.
  2. اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.
  3. صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.
  4. استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی از شانس بالایی برای ثبت برخوردارند. (در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی)
  5. در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح، رنگ، شکل و … باشد.
  6. اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.
  7. شباهت نزدیک به ۵۰ درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.
  8. در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد.
  9. ثبت برند به صورت حقوقی (ایرانی و غیر ایرانی) و حقیقی (ایرانی و غیر ایرانی) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد.
  10. عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.
  11. اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.

بهتر است قبل از اقدام برای ثبت برند، از صفحه استعلام برند ، قابل ثبت بودن برند تان را استعلام بگیرید.

علامت های تجاری ممنوع کدامند؟

چه برند هایی قابل ثبت هستند و چه برندهایی را نمی توان ثبت کرد؟

انتخاب و ثبت علامت تجاری تابع شرایط خاصی است که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی، اخلاق حسنه، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است. به موجب ماده ۵ قانون، ثبت علامت تجاری و اختراعات زیر ممنوع است:

  • علامت هلال احمر، نشان ها و آرم های دولت ایران
  • پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی
  • پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران
  • علامت تجاری موسسات رسمی مانند هلال احمرو صلیب سرخ ، رجاء ، همراه اول و …
  • کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن
  • علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد.
  • واژه های عام: به عنوان مثال کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند.
  • واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار م روند. مثلا ثبت برند خوشمزه و شیرین برای انواع خوراکی به تنهایی و بدون پسوند، قابل ثبت نخواهد بود.
  • علائم گمراه کننده: به عنوان مثال ثبت علامت تجاری جهت عرضه انواع شیره خرما و انگور با تصویر زنبور عسل مردود خواهد شد. چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند.
  • علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه: به طور کلی کلمات و تصاویر نقض کننده موازین ، هنجارهای اخلاقی ، عرفی و مذهبی جامعه غیر قابل ثبت است.
  • پرچم، نشان های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان کشور و سازمان های بین المللی که نمونه آنها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده به طور معمول قابل ثبت نیستند مگر اینکه مجوز مراجع صلاحیت دار بین المللی داشته باشند.
  • در صورت تشابه زیاد علامت و برند دو موسسه به طوری که کالا و خدمات دو موسسه از هم قابل تمایز نباشند.
  • علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد.
  • عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد.

نکاتی در مورد ثبت علامت تجاری و صنعتی

برای ثبت علامت گواهی صادر خواهد شد

مدت اعتبار ثبت علامت برای هر بار ۱۰ سال است

برای ثبت چند علامت تجاری باید به تعداد آنها اظهارنامه جداگانه داده شود

اجازه استفاده از علامت تجاری ثبت شده به دیگران در ایران باید به ثبت برسد

تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد.

داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد.

علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و باید مطابق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد.

برای ثبت برندهای فارسی باید مجوزی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه گردد و برای ثبت برندهای لاتین علاوه بر داشتن مجوز فعالیت مرتبط نیاز به ارائه کارت بازرگانی می باشد

برای اینکه برند خود را جهانی یا به اصطلاح ثبت بین المللی کنید، ابتدا باید آن را در کشور مبدا ثبت و سپس از طریق معاهده مادرید آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر محافظت از برندتان در ایران در ۸۵ کشور عضو معاهده مادرید از حمایت قانونی برخوردار شوید.

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند پس از تشکیل پرونده و در مراحل کارشناسی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شرح زیر است:

پس ازتشکیل پرونده و ارجاع به کارشناسان سازمان اداره مالکیت صنعتی وضعیت پرونده پس ازحداقل ۴۵روز و حداکثر ۱۲۰ روز مشخص می شود و حالت های زیردر این مرحله رخ می دهد:

الف. تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مقایرت و مشابهت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود (توجه داشته باشید ثبت علامت تجاری نیاز به ۳ آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود)

در این مرحله باید آگهی در روزنامه رسمی ثبت شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. (توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد.)

پس از صدور روزنامه رسمی اول ۳۱ روز زمان برای اعتراضات وجود خواهد داشت تا اگر کسی ادعایی در خصوص علامت تجاری مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند.

اگر۳۰ روز گذشت و هیچ اعتراضی وجود نداشت، در این زمان همه چیز آرومه و خیلی سریع درخواست آگهی دوم را می دهیم. آگهی دوم به معنی داشتن شماره ثبت علامت تجاری است و تقریبا %۹۰ کار انجام شده است.

آگهی دوم که گرفته شد و مشکلی هم نداشت سریعا برای چاپ در روزنامه رسمی کثیر الانشار اقدام می شود. (تا این مرحله روزنامه رسمی دوم انجام شده است)

۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان خواهد برد تا روزنامه رسمی داخل سایت قابل پیگیری و بصورت کامل چاپ شده باشد.

با ارسال روزنامه رسمی دوم از طریق وکیل درخواست آگهی انحصاری ۱۰ ساله ثبت علامت تجاری را به اداره مالکیت صنعتی داده می شود.

ب. ردکامل: پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد.

ج. نقص پرونده یا مشابهت: احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که به صورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقض و مشکل مانند مرحله نوع ۱ که تایید بود عمل می شود. با این تفاوت که اطلاعات و مدارک تکمیل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای اشخاص حقیقی

  1. کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی
  2. کدپستی ۱۰رقمی
  3. ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ای از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره ثبت علائم تجاری
  4. امضای وکالتنامه
  5. تصویر علامت تجاری مورد نظر به ابعاد ۸*۸ سانتی متر به تعداد ۱۵ عدد و توضیح در برگی جداگانه درخصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت
  6. کارت بازرگانی بنام شخص دارنده جواز (در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین و یا غیر فارسی باشد)

مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی

  1. ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده
  2. تصویر اولین روزنامه رسمی شرکت (آگهی تاسیس) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیات مدیره شرکت (دوره آن منقضی نشده باشد)
  3. کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی ۱۰رقمی
  4. کارت بازرگانی برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی (در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین باشد)
  5. تصویر علامت تجاری مورد نظر به ابعاد ۸*۸ سانتیمتر به تعداد ۱۵ عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف
  6. امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند چقدر است و شامل چه هزینه هایی می شود ؟

هزینه های ثبت برند به متغیرهای زیادی وابسته است که می تواند قیمت ثبت برند را بانوسانات زیادی رو به رو کند. از جمله این متغیرهای تعداد طبقاتی می باشد که قصد ثبت برند خود در آن ها را دارید. و یا اینکه آیا در هنگام ثبت علامت تجاری خود قصد ثبت آرم و لوگوی خود را نیز دارید یا خیر؟

موارد دیگری مانند تعداد نوبت چاپ آگهی در روزنامه رسمی، هزینه های بررسی، هزینه وکیل و یا مابالتفاوت هزینه ها جهت ثبت در تمام یا بخشی از طبقات مختلف، بر هزینه کلی ثبت علامت تجاری تاثیرگذار خواهد بود.

لطفا این مورد هم مدنظر داشته باشید که بررسی و استعلام کلیه هزینه های مربوط به ثبت برند رایگان بوده و یه هیچ عنوان هیچ مبلغی در این مورد از شما دریافت نخواهد شد.

تمدید برند

طبق قانون، اعتبار هر برند از زمان ثبت آن ۱۰ سال می باشد. که ۶ ماه قبل از تاریخ ۱۰ سال آن باید علامت را برای ۱۰سال دیگر تمدید کرد .تا ۶ ماه پس از تاریخ ۱۰ ساله گواهی علامت هم طبق قانون، آن برند برای مالک آن قابل تمدید خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای تمدید علامت تجاری (برند)

  1. کپی گواهی علامت
  2. کپی مدارک شناسایی مالک ، مالکین
  3. -مدارک مورد نیاز برای انتقال برند با مالکیت اشخاص حقیقی
  4. اصل گواهی ثبت علامت
  5. صلح نامه توسط فروشنده برای انتقال برند در دفترخانه اسناد رسمی
  6. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فروشنده
  7. اصل و کپی شناسنامه خریدار

مدارک مورد نیاز برای انتقال برند با مالکیت اشخاص حقوقی

  1. اصل گواهی ثبت علامت
  2. صلح نامه توسط فروشنده برای انتقال برند در دفترخانه اسناد رسمی
  3. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  4. اصل و کپی مدارک ثبت شرکت
  5. اصل و کپی مدارک شناسایی خریدار

طبقه‌ بندی بین‌المللی برند و علامت تجاری

منظور از طبقه بندی این است که برند و علامتی که ثبت می کنید تنها در همان طبقه ای  که ثبت شده است محافظت می شود.

یعنی به فرض مثال اگر نوشابه کوکاکولا برند خود را تنها در طبقه مواد غذایی و آشامیدنی ثبت کند، شخصی دیگر می تواند آن برند را در طبقات دیگری غیر از مواد غذایی و آشامیدنی ثبت نماید.

لیست طبقات بین المللی برند به شرح زیر می باشد:

طبقه ۱ – مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع، علوم، عکاسی و همچنین کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی؛ رزین‌های مصنوعی پردازش نشده؛ پلاستیک‌های پردازش نشده؛ کودهای گیاه؛ ترکیبات اطفاء حریق؛ مواد آبکاری و جوشکاری فلزات؛ مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی؛ مواد دباغی؛ چسب‌های صنعتی.

طبقه ۲ – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاک؛ موادضدرنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگی؛ مواد تثبیت رنگ، رزین یا صمغ‌های خام طبیعی؛ فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.

طبقه ۳ – ترکیبات سفیدکننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس؛ مواد مخصوص تمیز کردن، براق کردن، لکه‌گیری و سائیدن؛ صابون؛ عطریات، روغن‌های اسانس، مواد آرایشی؛ لوسیون‌های مو؛ گرد و خمیر دندان.

طبقه ۴ – روغن‌ها و گریس‌های صنعتی؛ روان‌کننده‌ها، ترکیبات گردگیری، مرطوب کردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنایی؛ انواع شمع و فتیله چراغ.

طبقه ۵ – مواد داروئی و بیطاری؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی؛ مواد رژیمی برای مصارف پزشکی، غذای کودکان؛ انواع گچ شکسته‌بندی، لوازم زخم‌بندی؛ مواد پرکردن دندان، موم د ندانسازی؛ ضدعفونی کننده‌ها؛ مواد نابودکننده حشرات موذی؛ قارچ کش، مواد دفع نباتات هرزه.

طبقه ۶ – فلزات عادی و آلیاژهای آن‌ها؛ مواد ساختمانی فلزی؛ ساختمان‌های فلزی قابل حمل؛ مواد فلزی خطوط راه‌آهن؛ کابل و سیم‌های غیربرقی از جنس فلزات عادی؛ آهن‌آلات، اقلام کوچک فلزی؛ لوله و مجراهای فلزی؛ گاوصندوق؛ اجناس ساخته شده از فلزات عادی که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ سنگ‌های  معدنی فلزات.

طبقه ۷ – انواع ماشین و ماشین‌های افزار؛ انواع موتور (به استثناء موتور وسائط نقلیه زمینی)؛ قفل و بست  حلقه‌های اتصال قطعات ماشین‌ها و قطعات انتقال قوه (به غیر از اتصالات و اجراء انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی)؛ لوازم و ابزار کشاورزی (به استثنای ابزارهای دستی)؛ ماشین جوجه کشی.

طبقه ۸ – انواع  ابزار و لوازم دستی (که با دست کار می‌کنند)؛ سرویس کارد و قاشق و چنگال، سلاح کمری، تیغ.

طبقه ۹ – اسباب و آلات علمی، دریانوردی، مساحی، عکاسی، سینمایی، بصری، وزن کردن، اندازه‌گیری، علامت دادن، کنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدایت، قطع و وصل، تبدیل، ذخیره‌سازی، تنظیم یا کنترل جریان برق؛ آلات و اسباب ضبط، انتقال یا تکثیر صوت یا تصویر؛ اسباب ذخیره اطلاعات مغناطیسی، دیسک‌های قابل ضبط؛ ماشین‌های فروش خودکار

و مکانیسم دستگاه‌هایی که به سکه کار می‌کنند؛ صندوق‌های ثبت مبلغ دریافتی، ماشین‌های حساب، تجهیزات داده‌پردازی و رایانه‌ای؛ دستگاه آتش نشانی.

طبقه ۱۰ – آلات و ابزار جراحی، پزشکی، دندانسازی و بیطاری، اندام‌های مصنوعی، دندان و چشم‌مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخیه زنی.

طبقه ۱۱ – دستگاه‌های روشنایی، حرارتی، مواد بخار، طبخ، خنک کردن، تهویه، تأمین آب بهداشتی.

طبقه ۱۲ – وسائط نقلیه، دستگاه‌های حمل و نقل زمینی، دریایی یا هوایی.

طبقه ۱۳ – اسلحه گرم؛ مهمات و انواع پرتابه (از قبیل موشک، خمپاره و غیره)؛ مواد منفجره؛ مواد وسایل آتشبازی.

طبقه ۱۴ – فلزات گرانبها و آلیاژهای آن‌ها و کالاهایی که با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آن‌ها روکش شده‌اند و در سایر طبقات ذکر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌های گرانبها؛ اسباب و لوازم ساعت‌سازی و زمان سنجی.

طبقه ۱۵ – آلات موسیقی.

طبقه ۱۶ – کاغذ، مقوا و کالاهای ساخته شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ مطالب چاپ شده، مواد صحافی؛ عکس؛ نوشت‌افزار؛ چسب برای مصارف تحریری یا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم مو نقاشی؛ ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری (به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنای دستگاه‌ها)؛ مواد پلاستیکی برای بسته‌بندی (که در سایر طبقات ذکر نشده‌اند)؛ حروف و کلیشه چاپ.

طبقه ۱۷ – لاستیک، کائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، میکا (سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها؛ مواد بسته‌بندی، درپوش‌گذاری، انسداد و عایق‌بندی؛ لوله‌های قابل ارتجاع غیرفلزی.

طبقه ۱۸ – چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ پوست حیوانات؛ چمدان، کیسه و کیف‌های مسافرتی؛ چتر، چتر آفتابگیر و عصا؛ شلاق، یراق و زین و برگ.

طبقه ۱۹ – مواد و مصالح ساختمانی (غیرفلزی)؛ لوله‌های غیرفلزی سخت و غیرقابل انعطاف برای استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قیر و قطران؛ ساختمان‌های متحرک غیرفلزی؛ بناهای یادبود غیرفلزی.

طبقه ۲۰ – مبلمان و اثاثیه، آیینه، قاب عکس؛ کالاهای ساخته شده از چوب، چوب پنبه، نی، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، صدف مروارید، کف دریا و بدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک (که در سایر طبقات ذکر نشده‌اند).

طبقه ۲۱ – ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه (که از فلزات قیمتی ساخته یا روکش نشده‌اند)؛ شانه و ابر و اسفنج؛ انواع برس  قلم مو(به استثنای قلم موهای نقاشی)؛ مواد ساخت برس؛ لوازم نظافت و تمیزکاری؛ سیم ظرفشویی؛ شیشه کار شده یا نیمه کار شده (به استثنای شیشه مورد استفاده درساختمان‌ها) شیشه آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند.

طبقه ۲۲ – طناب، رسیمان، تور، چادر، سایبان، برزنت (تارپولین)، بادبان و شراع، کیسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است؛ مواد لایی و لایه‌گذاری و پوشال (به استثنای لاستیک و پلاستیک)؛ مواد خام لیفی برای نساجی.

طبقه ۲۳ – انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی.

طبقه ۲۴ – محصولات نساجی و پارچه‌ای که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ انواع روتختی و رومیزی.

طبقه ۲۵ – انواع لباس و پوشاک، پاپوش و پوشش سر.

طبقه ۲۶ – انواع توری و قلابدوزی، روبان، بند (نوار) حاشیه و قیطان؛ دکمه، قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌های مصنوعی.

طبقه ۲۷ – انواع فرش، قالیچه، حصیر و زیرانداز، لینولیوم و سایر کف پوش‌ها، آویزهای دیواری (غیرپارچه‌ای).

طبقه ۲۸ – انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ تزئینات درخت کریسمس.

طبقه ۲۹ – گوشت، گوشت ماهی، گوشت طیور و شکار؛ عصاره گوشت؛ سزیجات و میوه‌جات به صورت کنسرو، خشک شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و کمپوت؛ تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی؛ روغن‌ها و چربی‌های خوراکی.

طبقه ۳۰–  قهوه، چای، کاکائو، شکر، برنج، نشاسته کاسار یا مانیوک (تاپیوکا)، نشاسته نخل خرما (ساگو)، بدل قهوه؛ آرد و فراورده‌های تهیه شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی‌جات، شیرینی یخی؛ عسل، ملاس یا شیره قند؛ مایه خمیر، گرد مخصوص شیرینی‌پزی یا پخت نان؛ نمک، خردل؛ سرکه، انواع سس (چاشنی) ادویه جات، یخ.

طبقه ۳۱ – محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه‌هایی که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ حیوانات زنده؛ میوه و سبزیجات تازه؛ بذر؛ گیاهان و گل‌های طبیعی؛ غذای حیوانات؛ مالت (جو سبز خشک شده).

طبقه ۳۲ –   ماءالشعیر؛ آب‌های معدنی وگازدار و سایر نوشیدی‌های غیرالکلی؛ آبمیوه و شربت‌های میوه‌ای؛ شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه.

طبقه ۳۳ – ….

طبقه ۳۴– تنباکو، لوازم تدخین؛ کبریت.

خدمات

طبقه ۳۵ – تبلیغات؛ مدیریت تجاری؛ امور اداری تجارت؛ کارهای دفتری و اداری.

طبقه ۳۶ – بیمه؛ امور مالی؛ امور پولی؛ امور مربو به معاملات املاک و مستغلات.

طبقه ۳۷ – ساختمان‌سازی؛ تعمیر و بازسازی؛ خدمات نصب.

طبقه ۳۸ – مخابرات از راه دور.

طبقه ۳۹ – حمل و نقل؛ بسته‌بندی و نگهداری کالاها؛ تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرت‌ها.

طبقه ۴۰ – بهسازی و عمل‌آوری مواد.

طبقه ۴۱ – آموزش و پروش؛ دوره‌های کارآموزی وتعلیمی؛ تفریح و سرگرمی؛ فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی.

طبقه ۴۲ – خدمات علمی و فناوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه؛ خدمات تجزیه و تحلیل و تحقیقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرم‌افزار و سخت افزارهای رایانه‌ای.

طبقه ۴۳ – خدمات عرضه اغذیه و نوشابه؛ تأمین مسکن و محل اقامت موقت.

طبقه ۴۴ – خدمات پزشکی؛ خدمات بیطاری؛ مراقبت‌های بهداشتی؛ و زیبایی برای انسان‌ها یاحیوانات؛ خدمات کشاورزی، باغداری و جنگلداری.

طبقه ۴۵ – خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می‌شوند؛ خدمات امنیتی برای محافظت از افراد، اموال و دارایی‌ها؛ خدمات حقوقی

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان برندیشان تماس بگیرید.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت علامت تجاری

نحوه استعلام ثبت علامت تجاری چگونه است؟

در روش اول شما با رجوع به سایت اداره مالکیت و استعلام آنلاین می‌توانید علامت تجاری مورد نظر خود را جستجو کنید. متاسفانه این سایت ممکن است دیر به روز رسانی شود یا فاقد اطلاعات ثبت برندهایی باشد که هنوز ثبتشان کامل نشده است و ممکن است نتوانید نتیجه مطلوب را به دست بیاوردید.
شما می‌توانید با تماس با کارشناسان هانا ثبت به صورت رایگان راهنمایی‌های لازم را برای ثبت علامت تجاری دریافت کنید. علاوه بر خدمات استعلام ثبت علامت تجاری، هانا ثبت شما را در تمامی مسیر ثبت علامت تجاری، مراحل و شرایط آن راهنمایی کند. با استعلام برند شما می‌توانید اطمینان پیدا کنید که آیا مراجع ثبت برند علامت تجاری مد نظر شما را رد می‌کنند یا مورد تایید قرار می‌دهند.
عمر علامت‌های تجاری ۱۰ سال است و پس از این مدت تا ۶ ماه بعد از انقضاء قابلیت تمدید آن وجود دارد. پروسه تمدید علامت تجاری حدود ۳۵ تا ۴۰ روز کاری زمان می‌برد و هزینه‌های آن نیز با ثبت علامت تجاری تفاوتی نمی‌کند.

ثبت علامت تجاری

علائم تجاری غیرقابل ثبت کدامند؟

واژه‌های عام را که به همه‌ی انواع یک محصول اشاره دارد نمی‌توان به عنوان برند ثبت کرد. مانند شیرینی، دونات یا شکلات.
واژهای توصیفی مانند شیرین، ترش و شور را نمی‌توان برای محصولات استفاده نمود.
استفاده از علائم خلاف عرف جامعه و موازین اسلامی مانند استفاده از اسامی مقدس یا چهره آن‌ها هم مجاز نیست.
نشان‌های دولتی، پرچم کشورهای دنیا، نماد‌های بین‌المللی مانند یونیسف، اسامی مشهور یا مقدس و نام سازمان‌های جهانی بر اساس قوانین اداره مالکیت معنوی قابل ثبت نیستند
و مهم‌ترین دلیل برای استعلام ثبت تجاری این است که تشابه اسمی یا ثبت برندهایی که پیش از این شبیه آن‌ها ثبت شده‌است قابل قبول نیست. هانا ثبت راهی مطمئن برای استعلام ثبت علامت تجاری و دریافت آن در سریع‌ترین زمان ممکن است.

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت غرب تهران

افرادی که قصد دارند یک شرکت معتبر تأسیس کنند و کسب و کار خود را به صورت رسمی راه اندازی کنند باید بدانند که برای این امر نیاز به ثبت شرکت دارند. ثبت شرکت دارای مراحل قانونی مختلف است که برای انجام آن بهتر است در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. کسب اطلاعات مفید در زمینه ثبت شرکت می‌تواند شما را در تأسیس یک شرکت معتبر یاری کند.

کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند می‌توانند از مشاوران مختلف جهت کسب مراحل ثبت شرکت، استفاده کنند. اگر در غرب تهران زندگی می‌کنید یا محل کارتان در این منطقه از تهران است می‌توانید به ثبت شرکت غرب تهران مراجعه کنید و تمامی مراحل تأسیس شرکت را بدون صرف وقت و هزینه اضافی در غرب تهران دنبال کنید.

مراحل ثبت شرکت در غرب تهران

یکی از مناطق مهم در غرب تهران صادقیه است که افرادی که قصد ثبت شرکت خود را دارند و می‌خواهند در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند و به دلیل مشغله‌های زندگی نمی‌توانند برای ثبت شرکت به مکان‌های مختلف بروند می‌توانند برای ثبت شرکت در صادقیه به دفاتر معتبر مراجعه کنند. همان طور که بیان شد برای تأسیس یک شرکت باید مراحل قانونی مختلفی طی شود.

در منطقه صادقیه می‌توان با مراجعه به ثبت شرکت هانا به راحتی مراحل ثبت شرکت را انجام داد. شرکت هانا به دلیل داشتن کارشناسان زبده و کاربلد می‌توانند شما را  به صورت رایگان راهنمایی کنند. در واقع اگر بخواهید شرکت خود را به صورت استاندارد تأسیس کنید و نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از تیم مشاوره هانا که دارای کارشناسان متخصص است استفاده کنید.

هانا ثبت

خدمات ثبت شرکت غرب تهران

اگر می‌خواهید ثبت شرکت را در منطقه صادقیه پیگیری کنید می‌توانید از خدمات ثبت شرکت هانا استفاده کنید. این شرکت دارای خدمات متنوع و مختلفی است که می‌تواند علاوه بر مشاوره اولیه، عقد قرارداد و انجام خدمات مختلف را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهد. یکی از ویژگی‌های این شرکت که در غرب تهران واقع شده است مشاوره اولیه بوده که به شما کمک می‌کند تا با مراحل کار آشنا شده و اهداف شما را به شکل مؤثری بررسی می‌کند. در صورت داشتن هر گونه ابهام می‌توانید با متخصصان این شرکت ارتباط برقرار کنید.

پس از تصمیم گیری نهایی نوبت به عقد قرارداد می‌رسد که شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه قرارداد خود را ثبت کنید. پس از این کار با بررسی تمامی جوانب که توسط شرکت هانا انجام می‌شود و مشاوره‌های لازم، خدمات دهی آغاز می‌شود و ثبت شرکت در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام می‌رسد.

ویژگی‌های ثبت شرکت هانا

یکی از شرکت‌های ثبت شرکت غرب تهران که دارای پارکینگ بوده و دسترسی به آن آسان است ثبت شرکت هانا بوده که دارای یک تیم متخصص است. این شرکت با دارا بودن مشاوران توانمند می‌تواند نیاز شما را برای ثبت شرکت مرتفع کند. در واقع باید بیان کرد برای ثبت شرکت در صادقیه می‌توانید به شرکت هانا مراجعه کنید.

نظرات کاربران و کسانی که با این شرکت همکاری داشته‌اند، نشان از وضعیت درخشان آن دارد. خدمات متنوع و مختلفی از طریق این شرکت ارائه می‌شود که شامل ثبت شرکت و تغییرات آن، ثبت برند و علامت تجاری، خرید و فروش شرکت و آماده سازی برند در کمترین زمان ممکن است. در صورت هر گونه مشکل و یا ابهام می‌توانید به صورت تلفنی با مشاوران شرکت تماس گرفته و ابهامات خود را رفع کنید.

سخن پایانی

می دانید که برای ثبت شرکت نیاز به طی کردن مراحل مختلف دارید، چرا که این مراحل برای شناخت قانونی یک شرکت ضروری است. مراحل ثبت شرکت پیچیدگی‌های مخصوص به خود را داشته و اگر شما در منطقه غرب تهران به ویژه صادقیه زندگی می‌کنید یا محل کارتان در این منطقه است برای ثبت شرکت می‌توانید به ثبت شرکت هانا مراجعه کنید.

شرکت هانا به دلیل تجربه کافی در زمینه ثبت برند و ثبت شرکت می‌تواند شما را در تأسیس یک شرکت قانونی یاری کند. دفتر ثبت شرکت هانا با داشتن یک تیم باتجربه و مشاوران متخصص به تمامی ابهامات شما پاسخ می‌دهد و در سریع‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه شرکت مورد نظر شما را در چارچوب قانون ثبت می‌کند. همچنین می‌توانید برای ثبت برند و علامت تجاری خود از این شرکت معتبر استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای مشورت درباره مراحل ثبت شرکت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید.

 

  • هانا ثبت
  • ۰
  • ۰

تمامی شرکتها و موسساتی که قصد راه اندازی و ثبت را به صورت قانونی و رسمی دارند، بایستی در سامانه اداره ثبت شرکتها، مدارک مورد نیاز را ارسال نموده و مراحل تعیین شده را طی نمایند. در این مقاله در رابطه با درخواست و نحوه پیگیری ثبت شرکت توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

چه مدارک و مراحلی برای ثبت شرکت موردنیاز است؟

با مکانیزه شدن امور اداری در تمامی سازمانها، دیگر نیاز به مراجعه حضوری، بسیار کمرنگ تر شده است. اداره ثبت شرکتها با راه اندازی سامانه اینترنتی به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir سعی نموده که راه را برای متقاضیان ثبت شرکت هموار نماید. بنابراین با طی نمودن مراحل و ارسال مدارک در این سامانه، می توان به طور رسمی و قانونی شرکت یا موسسه مورد نظر را براحتی و بدون دغدغه ثبت کرد.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

تمامی شرکتها  و موسساتی که می خواهند حرفه یا خدمات ویژه فعالیتشان را در دنیای تجارت به مخاطبان خود معرفی کنند، باید مراحل تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها را طی کنند. این کار باعث می شود هم متقاضیان ثبت شرکت و هم مشتریان با خیالی آسوده از معتبر بودن روال کاری مورد نظرشان، همکاریهای دوجانبه و مستمری با یکدیگر داشته باشند. در این مطلب به اختصار مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها را برایتان نام می بریم.

  • وارد کردن نام، تلفن و آدرس شرکت
  • ثبت نام شرکا و میزان درآمد اولیه شروع کار
  • تعیین سمت و سهام هر یک از اعضای شرکت
  • مشخص کردن حدود و اختیارات اعضا
  • ارائه و انتخاب روزنامه مالی- سالی
  • وارد کردن مطالب صورت جلسه
  • تکمیل و ارائه اساسنامه و تقاضانامه
  • ارائه خلاصه تقاضانامه
  • جمع آوری و ارائه مدارک موردنیاز

مدارک ثبت شرکت کدامند؟

نوع شرکتها در چگونگی نوع مدارک ارائه شده موثر هستند اما در کل مدارکی که برای ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکتها از متقاضیان درخواست می شوند، عبارتند از:

  • اظهار نامه و اساسنامه شرکت
  • صورتجلسه (هیات مدیران و موسسین اصلی شرکت)
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی هریک از اعضای شرکت
  • گواهی پرداخت از بانکی که حساب شرکت تازه تاسیس در آن افتتاح شده است (حداقل ۳۵ درصد)
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری
  • ارائه اصل سند مالکیت شرکت
  • گواهی عدم سوءپیشینه هریک از اعضای شرکت
  • اقرارنامه اعضای شرکت مبنی بر عدم همکاری رسمی
  • امضای وکالتنامه و ارائه اصل قیم نامه اعضاء
  • چنانچه اعضای شرکت جزو سهامداران شخصی حقوقی باشند (اصل و کپی آگهی تاًسیس، روزنامه رسمی براساس آخرین تغییرات، کپی شناسنامه و کارت ملی ارائه اصل و کپی ثبت شرکت و ترجمه آن) و اگر فرد سهامدار خارجی شخصی حقیقی باشد، ارائه اصل و کپی پاسپورت و ترجمه آن الزامی است.
  • ارائه مجوز فعالیت اصلی شرکت و تعیین میزان و حدود اختیارات اعضای شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت

نحوه پیگیری ثبت شرکت به چه صورت امکانپذیر است؟

پس از طی نمودن مراحل و ارائه مدارک درخواستی برای ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره پیگیری به متقاضیان ارائه می دهد. این شماره باعث می شود که با نحوه پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه های مختلف مربوطه اقدام نمایید.

  1. سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

دسترسی به این سامانه از طریق آدرس اینترنتی http://ilenc.ir  امکان پذیر است که یکی از مهمترمین شیوه ها برای استعلام اشخاص حقوقی کشور محسوب می شود. برای جستجو در این پایگاه اینترنتی بایستی یکی از موارد زیر را وارد کرده تا اطلاعات موردنظرتان را مشاهده نمایید:

  • شناسه ملی
  • شماره ثبت
  • نام شخصیت
  1. سامانه اینترنتی روزنامه رسمی کشور

جهت دسترسی به جزئیات آگهی منتشره شده شرکت در روزنامه رسمی، می توانید به پایگاه اینترنتی http://rooznamehrasmi.ir مراجعه فرمائید. دقت کنید که حتما باید یکی از موارد ذیل را در قسمت جستجوی سامانه روزنامه رسمی وارد نمایید.

  • نام شرکت
  • شماره ثبت
  • شماره ملی شرکت
  1. سامانه اداره ثبت شرکتها

اداره ثبت شرکتها  برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه متقاضیان ثبت شرکت و رفت و آمدهای مکرر، سامانه اینترنتی را در نظر گرفته می توانید بصورت غیرحضوری اقدام کنید. در این سامانه، تمامی اطلاعات در زمینه چگونگی تنظیم درخواست، مدارک موردنیاز، بخشنامه ها و شیوه های اجرایی ثبت شرکت و اطلاع رسانی ها قابل پیگیری است. پس از ثبت اطلاعات شرکت، شماره پیگیری به شما داده می شود که از طریق آن می توانید مراحل مختلف بررسی ثبت شرکت خود را مشاهده کنید. همچنین درخواست کننده های ثبت شرکت می توانند با مراجعه به قسمت پیگیری درخواست در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی http://www.irsherkat.ssaa.ir از طریق درج شماره پیگیری و تعیین نوع درخواست خود از تصمیمات اخذ شده و محتویات آن اطلاع یابند.

اطلاع رسانی حالتهای پرونده توسط اداره ثبت شرکتها

بعد از آشنایی با نحوه پیگیری ثبت شرکت، سه حالت برای پرونده شرکت، پیش رو دارید که توسط اداره ثبت شرکتها به متقاضیان اطلاع رسانی می شود. بنابراین در پایان مطلبِ نحوه پیگیری ثبت شرکت به حالتهای احتمالی پرونده اشاره می کنیم.

  • ایرادات پرونده شرکت

بعد از اینکه مدارک و فرمهای ارسالی به اداره ثبت شرکتها کامل شد، در صورتی که صورتجلسه شرکت ایرادی داشته باشد، پیام رفع نقص برای متقاضی ارسال می گردد. در این مواقع، برای رفع نقص پرونده اقدام کرده و مستندات رفع ایراد پرونده را در پاکت و پوشه مخصوص آن قرار دهید و به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

  • صدور چاپ آگهی

در این حالت، چنانچه صورتجلسه شرکت تایید گردد، برای چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ارسال می شود. سپس وکیل دادگستری رسمی شرکت یا فرد متقاضی باید برای دریافت مدارک ثبتی و امضاء دفاتر مربوطه به صورت حضوری به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند.

  • رد پرونده شرکت

در حالتی دیگر این احتمال وجود دارد که صورتجلسه شرکت تایید نگردد که با دریافت پیام مردود بودن صورتجلسه مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی برای ارائه صورتجلسه جدید شرکت اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از کارشناسان هاناثبت سوالات خود را بپرسید.

  • هانا ثبت