علامت تجاری همان نشان تجاری است که در جهت ایجاد وجه تمایز بین کالاهای تولیدی و خدمات متعددی می باشد که قدرت تشخیص محصولات را در مشتریان افزایش می دهد.
ثبت علائم تجاری اعم از ثبت برندو علامت یا نشان تجاری در اداره ی مالکیت صنعتی ثبت می شودکه زیر مجموعه ای از سازمان ثبت اسنادو املاک می باشد.
ثبت اختراع نیز وظیفه ی همین سازمان می باشد.مطابق قانون سال 1310و آیین نامه اجرایی این قانون ثبت برند بر مبتای حمایت از محصولات یک شرکت می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
با ثبت علامت تجاری امکان درآمد مستقیم ازمحل حق امتیاز به شخص ثالث امکان پذیر می باشد همچنین جز لازم و ضروری در موافقت نامه های اعطای نمایندگی ها می باشد و جهت
امور بانکی (وام )و حفظ و بهبود کیفیت محصولات و خدمات نقش تشویق کننده ای دارد.
در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد اعتراض به ثبت برند و لیست طبقات ثبت برند و علائم تجاری ادامه مطلب را کلیک نمایید.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند تجاری- ثبت علائم تجاری – ثبت علامت تجاری
مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی
- اصل شناسنامه و کپی کارت ملی
- امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت
- داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
- ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
- داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
مدارک ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی)
- کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
- کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
- داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
- ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
- داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)
با موسسه خدمات مالی و اداری هاناثبت در کوتاهترین زمان علامت تجاری شرکت و موسسه خود را ثبت کنید .
- ۹۹/۰۲/۳۱