هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

 

زمانی که یک شرکت به ثبت می رسد و سپس آماده برای فعالیت می شود؛ ممکن است که در طول دوره‌ی اداره شرکت با مشکلات مختلفی روبرو شود. بعنوان مثال امکان بوجود آمدن اختلاف نظر میان سهامداران و یا افراد هیئت مدیره محتمل خواهد بود. در اینجا آنچه که احساس می شود ایجاد بعضی از تغییرات مهم در شرکت می باشد که بنا به شرایط اتفاق می افتد.

با این حال از این منظر نیز می توان به موضوع ثبت تغییرات در شرکت‌ها نگریست که هر شرکت بعد از به ثبت رسیدن، می تواند با اختیار کامل و البته با رعایت مواردی چند؛ یک‌سری تغییرات را در شرکت خود اعمال کند که شاید مهم‌ترین آن مدت زمانی باشد که انجام این کار به طول می انجامد. پر واضح است که انجام ثبت تغییرات شرکت روال خاصی را می طلبد که در ادامه به اختصار در این باره صحبت خواهیم کرد.

موارد ثبت تغیرات شرکت

تغییرات در یک شرکت می تواند در حوزه های مختلفی شکل بگیرد. مهم‌ترین آنها می تواند تغییر در آدرس شرکت، تغییر در اساسنامه شرکت، تغییر موضوع یا حق امضا شرکت، کاهش یا افزایش در سرمایه شرکت و غیره باشد. هر مدیر مسئول شرکت که قصد داشته باشد هر یک از موارد بالا را انجام دهد، باید از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

[f]

مراحل و مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

زمانی که یک شرکت خود را ملزم به ایجاد تغییرات ببیند، در ابتدا باید از تصمیم گرفته شده اعضای هیئت مدیره، صورتجلسه ای تنظیم نماید و بعد از امضای تمامی مدیران شرکت مبنی بر وکالت دادن به یکی از اعضای شرکت برای پیگیری انجام قانونی کار؛ مراحل ثبت تغییرات آغاز شود. در اولین اقدام وکیل هیئت مدیره باید حداقل ظرف مدت 1 ماه از تاریخ امضای صورتجلسه، آن را به اداره ثبت شرکت ها تحویل دهد. در اینجا اداره نام برده، تغییرات مدنظر شرکت را مورد بررسی قرار می دهد.

 بررسی به این منظور که گاهاً تغییراتی که مدنظر شرکت‌هاست، مخالف قوانین یا اساسنامه می باشد. بعد از بررسی و به تأیید رسیدن تغییرات شرکت، اداره ثبت تغییرات، موارد لازم را در دفتر مربوطه ثبت خواهد کرد و سپس خلاصه‌ی تغییرات را در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به اشتراک می گذارد. معمولاً برای به ثبت رسیدن هر تغییر در شرکت‌ها حداقل نیاز به 25 تا 30 روز زمان خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت تغییرات

مجدداً لازم به ذکر است که برای ایجاد تغییر در شرکت، نیاز مبرم به امضای همه مدیران آن شرکت می باشد. بعد از آن و برای طی شدن مراحل کار، وجود اسناد زیر الزامی است:

- تسلیم تمامی اسناد شرکت

- تسلیم مدرک پرداخت هزینه درج در روزنامه رسمی

- تسلیم مدارک شناسایی سهامداران

- تسلیم صورتجلسات تنظیم شده

- تسلیم کپی روزنامه رسمی بهمراه تغییرات آن

- تسلیم کپی برابر اصل مدارک شناسایی همه اعضای هیئت مدیره

دقت داشته باشید که برای طی شدن زودتر مراحل ثبت تغییرات شرکت، نیاز به همه مدارک گفته شده در بالا هست، چنانچه هر یک از مدارک گفته شده با تأخیر ارسال شود، ثبت تغییرات شرکت به بیش از 1 ماه زمان خواهد برد.

[f]

هزینه ثبت تغییرات شرکت

علاوه بر این که مدت زمان ثبت تغییرات شرکت از اهمیت زیادی برای هیئت مدیره برخوردار است، هزینه هایی را که طی به ثبت رسیدن تغییرات پرداخت خواهد شد نیز بسیار مهم است. باید بدانید که این هزینه به دو عامل بستگی دارد. ابتدا هزینه ثبت تغییرات در روزنامه رسمی که حداقل مبلغ 80 هزار تومان خواهد بود و دیگری نوع ثبت تغییرات شرکت است؛ چرا که بر حسب نیاز به تعداد صورتجلسات و بالطبع هزینه های ثبت تغییرات افزوده خواهد شد.

یادآور می شویم که برای ثبت هر صورتجلسه‌ی تغییرات شرکت، باید در سامانه مربوطه حدوداً 300 هزار تومان پرداخت شود. بعنوان مثال اگر شرکتی قصد داشته باشد آدرس خود را تغییر دهد، فقط نیاز به یک صورتجلسه خواهد داشت، لذا فقط به پرداخت 300 هزار تومان ملزم است. پر واضح است که اگر تعداد جلسات صورتجلسه بالاتر رود (بنا به نوع ثبت تغییرات در شرکت) هم مدت زمان بیشتری برای انجام ثبت تغییرات نیاز خواهیم داشت و هم باید مبالغ بیشتری پرداخت کنیم.

سخن پایانی

با توجه به موارد گفته شده، هر شرکت می تواند بنا به اختیاراتی که دارد، از تغییراتی در جهت بهبود شرایط شرکت نفع ببرد. به همین منظور اجازه دارد با رعایت یک‌سری قوانین، اقدام به تغییرات در شرکت کند. اگر چه مدت زمان ثبت تغییرات شرکت، آنچنان هم طولانی نیست، اما هستند شرکت هایی که در ارائه مدارک خود به اداره ثبت تغییرات کوتاهی کرده که طبیعتاً با این روند، نباید انتظار نتیجه مناسب را داشته باشند. ناگفته نماند که با دیر ارسال کردن هر یک از مدارک مورد نیاز جهت به ثبت رسیدن تغییرات شرکت، باید انتظار حداقل 1 ماه تأخیر در به ثبت رسیدن تغییرات شرکت را داشته باشید.

برای مشورت و مشاوره رایگان از کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا بهترین شرکت ثبت برند در تهران صحبت کنید.

 

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

 

  • ۹۹/۰۵/۲۲
  • هانا ثبت

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی