هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

آئین نامه مبارزه با پولشویی

آئین نامه مبارزه با پولشویی

مبارزه با پولشویی امری حیاطی در هر اقتصادی میباشد. در این مطلب شما را با میارزه با پولشویی در ایران و قوانین مبارزه با پوشویی آشنا میکنیم.

الف- قانون: قانون مبارزه با پولشویی – مصوب ۱۳۸۶-

ب- ارباب رجوع : مشتری و یا هر شخص اعم از اصیل، وکیل یا نماینده ی قانونی که برای برخورداری از خدمات ، انجام معامله ، نقل و انتقال وجوه و اموال گران قیمت ( نظیر طلا، جواهرات، عتیقیه و آثار هنری گرانبها و غیره) به اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون مراجعه می نماید.

ج- شناسایی اولیه: تطبیق و ثبت مشخصات اظهار شده توسط ارباب رجوع با مدارک شناسایی و در صورت اقدام توسط نماینده یا وکیل علاوه بر ثبت مشخصات وکیل یا نماینده ، ثبت مشخصات اصیل.

د- شناسایی کامل: شناسایی دقیق ارباب رجوع به هنگامه ی ارائه ی خدمات پایه به شرح مذکور در بندهای (د) و (ه) ماده ی (۳) این آیین نامه.

ه- موسسات اعتباری : بانک ها ( اعم از بانک های ایرانی و شعب و نمایندگی بانک های خارجی مستقر در جمهوری اسلامی ایران)، موسسات اعتباری غیر بانکی ، تعاونی های اعتبار، صندوق های قرض الحسنه ، شرکت لیزینگ ، شرکت سرمایه پذیر، صرافی ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که امر واسطه گری وجوه اقدام می نمایند.

و- معاملات و عملیات مشکوک: معاملات و عملیاتی که اشخاص با در دست داشتن اطلاعات و یا قراین و شواهد منطقی ظن پیدا کنند که این عملیات و معاملات به منظور پولشویی انجام می شود.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

تبصره – قراین و شواهد منطقی عبارت است از شرایط و مقتضایی که یک انسان متعارف را وادار به تحقیق در خصوص منشاء مال و سپرده گذاری یا سایر عملیات مربوط می نماید. برخی از این عملیات و معاملات مشکوک عبارتند از:

  • معاملات و عملیات مالی مربوط به ارباب رجوع که بیش از سطح فعالیت مورد انتظار وی باشد.
  • کشف جعل، اظهار کذب و یا گزارش خلاف واقع از سوی ارباب رجوع قبل یا بعد از آنکه معامله ای صورت گیرد و نیز در زمان اخذ خدمات پایه.
  • معاملاتی که به هر ترتیب مشخص شود ذینفع واقعی حداقل یکی از متعاملین ظاهری آن شخص یا اشخاص دیگری بوده اند.
  • معاملات تجاری بیش از سقف مقرر که با موضوع فعالیت ارباب رجوع و اهداف تجاری شناخته شده از وی مغایر باشد.
  • معاملاتی که اقامتگاه قانونی طرف معامله در مناطق پر خطر ( از نظر پولشویی) واقع شده باشد.
  • معاملات بیش از سقف مقرر که ارباب رجوع، قبل یا حین معامله از انجام آن انصراف داده و یا بعد از انجام معامله بدون دلیل منطقی نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید.
  • معاملاتی که طبق عرف کاری اشخاص مشمول، پیچیده، غیر معمول و بدون اهداف اقتصادی واضح می باشد.

ز- سقف مقرر : مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ( ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال وجه نقد یا معادل آن به سایر ارزها و کالای گرانبها هیات وزیران در صورت نیاز ، سقف مذکور را با توجه به شرایط اقتصادی کشور تعدیل خواهد نمود.

ح- وجه نقد: هر گونه مسکوک و اسکناس و انواع چک های که نقل و انتقال آنها مستند نشده و غیر قابل ردیابی باشد، از قبیل چک های عادی در وجه حامل و سایر چک هایی که دارنده ی آن غیر ذینفع اولیه باشد ( از قبیل چک های پشت نویس شده توسط اشخاص ثالث ، انواع چک پول و چک های مسافرتی و ایران چک و موارد مشابه).

  • ۹۹/۱۰/۲۹
  • هانا ثبت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی