هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هانا ثبت

ثبت شرکت، ثبت برند، تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و کلیه امور حقوقی با هانا ثبت

هر آنچه که برای ثبت برند ثبت شرکت ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری پلمب دفاتر اخذ کارت بازرگانی خرید و فروش برنده آماده ویا مراحل ثبت شرکت و هزینه ثبت برند ویا تغییرات ثبت شرکت نیاز دارید می توانید در این بلاگ بخوانید

  • ۰
  • ۰

شرکت های سهامی به دو دسته تقسیم می‎شوند که عبارتند از، شرکت سهامی عام و خاص. در این مطلب به برخی از دلایل تقاضای بالای متقاضیان و همچنین کلیه اقداماتی که جهت ثبت شرکت سهامی خاص لازم است رعایت و انجام پذیرد، خواهیم پرداخت.

راهی برای رونق اقتصادی کشور:

در شرکت های سهامی خاص بزرگ، اوراق بهادار مذکور به آسانی قابل نقل و انتقال بوده و از پس انداز کنندگان با تقبل خطر مالی کمتری (در حدود مبلغ اسمی) اطمینان دارند که هر وقت می توانند اوراق بهادار مذکور را خریداری و سپس آن ها را به دیگری انتقال و یا در بازار بورس به فروش برسانند.

باید توجه داشت که جمع آوری پس اندازهای کوچک مردم و سرمایه گذاری با آن ها در واحدهای تولیدی موجب توسعه اقتصادی کشور و تقلیل تورم و بالاخره بهبود زندگی طبقات کم درآمد جامعه می گردد.

این شرکت‎ها سهامی خاص را انتخاب کرده اند:

شکل حقوقی شرکت های بزرگ صنعتی یا تجارتی، مانند: ذوب آهن، صنایع شیمیایی و الکتریکی، بانک ها، شرکت های بیمه و حمل و نقل، صنایع استخراج ذغال سنگ و تولید فولاد و مواد نفتی را اغلب شرکت سهامی خاص تشکیل می دهد. این شرکت ها نیاز به سرمایه های عظیمی دارند و می‎توانند با صدور اوراق بهادار از قبیل سهام و اوراق قرضه، سرمایه های لازم را، از پس اندازهای مردم و یا بعضی از سازمان ها، مانند: شرکت های بیمه، بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری، فراهم نمایند.

برای مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت و برند هانا ثبت کلیک نمایید

مشاوره رایگان ثبتی

شرایط تشکیل شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید عده ای که تعداد آنها نباید از سه نفر کمتر باشد، با هم شریک شده و قرار دادی به عنوان قرار داد اولیه امضا کنند. سپس باید اساسنامه ای برای شرکت تهیه شود و به امضا کلیه شرکا که در شرکت سهامی خاص سهامدار نامیده می شوند برسد.

مبلغ مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل 100 هزار تومان در قانون عنوان شده است که این مبلغ نباید کمتر ولی تا هر میزان که سهامداران در نظر داشته باشند، می‎تواند افزایش یابد.

هر کدام از سهامداران باید میزان مشخصی از سرمایه تعهد شده برای شرکت را بصورت نقدی و یا غیر نقدی تعهد نمایند. میزان تعهد نقدی باید به حساب شرکت واریز شود که البته این میزان نباید کمتر از 35 درصد از کل سرمایه تعهد شده باشد. سپس باید میزانی از تعهدات شرکا که بصورت غیر نقدی اعلام و تعهد شده است تقویم شود. (تقویم شدن یعنی اینکه ارزش گذاری مال انجام می شود و به ازا آن سهم به فرد تعلق می گیرد.)

این کار باید توسط کارشناس رسمی از دادگستری انجام شود. ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که از زمان پرداخت تعهدات در قالب سرمایه به شرکت و یا قرار دادن سرمایه غیر نقدی در اختیار شرکت این سرمایه از دارایی های شرکت محسوب می شود و افراد تنها در قبال این سرمایه سهام دریافت می کنند.

سهام ارزش ریالی دارد و با سود دهی و ضرر دهی شرکت کم و زیاد می شود، به همین دلیل در هر زمان نقل و انتقال این سهام باید با اجازه مجمع عمومی موسسین اتفاق بیافتد .

پس از تعیین و واریز سرمایه باید تشریفات ثبت شرکت که آماده سازی مدارک است انجام شود.

 

برای آشنایی با شرکت سهامی خاص اینجا کلیک کنید

  • ۹۹/۱۰/۲۹
  • هانا ثبت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی